• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
UPS is een APC ES 700G waar nu momenteel mijn Synology opzit samen met UniFi spul (niet echt nodig wellicht). Aangezien unRAID standaard ondersteuning heeft voor alle UPSsen die de 'APC taal' spreken en dat zijn de meeste wel. UPS is voor echt een must-have zodat de server netjes kan uitgezet worden bij stroomuitval.

Pi-Hole op unRAID ja ... trouwens staat er reeds op, weer iets wat ik kan afkruisen :)

Emby speler op Apple TV is niet serieus te nemen, want kent alleen wat de Apple TV kent. Emby Media Server nee, zoals gezegd een organisatie welke eerst open-source is en als er dan genoeg mensen gebruik van maken plots de code afsluiten, daar krijg ik de rillingen van. Gaan ze wellicht, zoals Plex eigenlijk doet, ook metrics nemen en zo alles weten wat de gebruikers allemaal doen.
Nee dan liever iets wat open source is zoals Jellyfin.

Wat de app betreft voor de Apple TV is er dan eigenlijk maar één optie, namelijk MrMC toch tot zolang Infuse geen ondersteuning heeft voor Emby/Jellyfin. Met MrMC kan je ook Hue bedienen voor play/pause/stop ... ook iets wat Infuse nog niet heeft.

MrMC is ook een Kodi fork en gemaakt omdat Kodi nooit of te nooit op de Apple TV zal komen omdat Apple niet toelaat dat je vanuit een app externe zaken gaat installeren zoals skins en plugins. MrMc heeft een viertal skins en de noodzakelijke plugins.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er dan toch in geslaagd om Plex Media Server te installeren. Ligt gewoon aan docker containers van Binhex/Linuxserver welke niet meer werken, met de officiële lukt het wel.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Er dan toch in geslaagd om Plex Media Server te installeren. Ligt gewoon aan docker containers van Binhex/Linuxserver welke niet meer werken, met de officiële lukt het wel.

Tuurlijk waarom zou dat niet lukken, ik had die ook
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja maar ik gebruik verder alle Binhex docker containers, en hou het graag uniform voor zover dat kan.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68

Hoe ik het heb staan in Plex Media Server (werkt natuurlijk ook voor Emby/Jellyfin). Toch stukken veiliger dan wat jij gedaan hebt. Plex mag dus in zijn eigen Docker container plassen zoveel hij wil, en verder krijgt deze maar toegang tot drie van mijn shares. Van de rest van mijn unRAID installatie blijft hij met zijn pollen af :)

Je weet maar nooit als er ergens een veiligheidslek is. Dat zelfde principe heb ik ook toegepast op al mijn andere containers. En trouwens mijn shares staan altijd in hoofdletters zodat bij instellen libraries, ... die altijd meteen opvallen.

Screenshot-2020-01-31-at-15-56-24.png
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee jij heb deze /mnt, de shares zijn onder /mnt/user. Onder /mnt heeft een Docker container ook rechtstreeks toegang tot je schijven en cache. En onder /mnt/user ook nog eens aan je system, domains, ... folder. Als je veiliger wil dan doe je dit niet. Nu het is jou server.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
TimeMachine backup opgezet, maar de eerste backup zal wel een tijdje op zich laten wachten want gaat aan 50 MB/s.

Dus één van de volgende projectjes wordt een 10 GB verbinding tussen de Mac en unRAID server ... zo blijven we bezig :D
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als je 50 MB/sec haalt, is netwerk niet je bottleneck, eerder je filesysteem, device driver of ander stuk sw in je systeem, of ben je nog een andere kopieropdracht aan het uitvoeren? Op een 1 gb verbinding kan je 70 tot 80 MB/sec gemiddeld halen...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Was eigenlijk niet eerlijk bezig, ga nogmaals een iperf uitvoeren nadat TimeMachine backup klaar is. :D

In ieder geval voor een 10 GBE opzet, zal de unRAID kant qua kaart een stuk goedkoper zijn dan de Mac kant.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb er net 2 gekocht bij Tweakers. 260 euro voor 2x 8TB HGST. Das dus wel 2dehands.. Maar heb dit vorige keer ook gedaan en dit draait supervlot. Indien interesse kan ik je de username geven die dit verkoopt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb er net 2 gekocht bij Tweakers. 260 euro voor 2x 8TB HGST. Das dus wel 2dehands.. Maar heb dit vorige keer ook gedaan en dit draait supervlot. Indien interesse kan ik je de username geven die dit verkoopt.
goh 8tb
ik ging 6tb pakken gezien mn parity zo groot is
not sure
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
6 kan je ook bij hem kopen hoor. Maar vraag is nieuw of 2de hands. Ik doe er altijd de preclear check op. Indien ok weet je dat de HD een tijd mee kan. Stiibun Stiibun preclear heb jij niet gedaan zeker?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jawel wel degelijk een preclear gedaan op 6TB parity en 4TB data. Ben zelf nog in de markt voor 6 TB schijven en dacht van drives te 'shucken' van WD Elements want 6 TB WD Elements is 125€ en een WD Blue 6 TB is 154€. Prijsverschil ligt voor een deel aan garantieduur wat verschillend is bij interne en externe schijven. Maar toch wat aan het twijfelen, want bij sommige schijven uit een WD Elements case moet je de derde pin afdekken anders wordt de schijf niet zichtbaar in je systeem.