• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

upgrade speakers

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Sedert de Marantz er is, erger ik me meer en meer aan de beperkingen van de Focal satellietjes. Deze klinken zeker niet slecht, maar upgrade virus heeft me te pakken. Alleen... 't vrouwke HAAT zuilspeakers en speakerstands, dus ben ik wel genoodzaakt om naar bookshelf speakers te kijken die ik moet kunnen hangen zoals de satellietjes nu.   De speakers zouden dus op een muurbeugel komen type Vogels VLB200 1e vraag : hebben zo'n beugels een grote invloed op het gedrag van de speakers? Ideaal is het niet, dat weet ik ; maar ik heb geen keuze. Ik kan ze wel min of meer "richten" en zou ook demping tussen muur en beugel voorzien. 2e vraag : her en der las ik dat speakers die (dicht) bij de muur worden opgehangen, best een bass poort hebben vooraan ipv achteraan. Kan dit kloppen? Of is een closed cabinet beter?   Ten derde de eventuele kandidaten : - Focal 806v als fronts, 706v als rears + een CC700 centerspeaker - B&W 685 rondom + een HTM62 als centerspeaker - B&W CM5 als fronts, CM1 als rears en een CM Centre Deze speakers heb ik alle reeds gehoord in combi met Onkyo, match was zeer goed (warm laag en kristalhelder hoog). Met Marantz zouden deze naar verluidt ook goed matchen. Verder las ik dat Marantz vaak en goed wordt gecombineerd met Boston Acoustics. Iemand hiermee ervaring?   Bon, zoals jullie zien een pak vragen ; en ja : ik weet dat ik moet gaan luisteren, maar dat is in de streek waar ik woon niet evident.   grts   Christian
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ben je de optie "het vrouwke vervangen door een ander " niet vergeten?
1f609.png
  het eerste : zou ik echt niet weten maar als ze staan staan ze ook steviger dan in zo een beugel (kastinvloed) Het tweede : gewoon geen baspoort of als het niet anders kan vanvoor.   ten derde : optie 1 ...deze ken je al maar bijna iedereen op dit forum heeft Focal...dus niet echt origineel neigt eerder naar kudde gedrag.
1f609.png
optie2 ...al een iets oudere set maar klinkt wel iets te warm. optie3 ... Cm heb ik nog niet echt gehoord maar t'is een B&W dus kan gewoonweg niet slecht zijn.
1f609.png
  Boston acoustics hebben een rage geweest en nadien zijn er veel tweedehands aangeboden geweest.   Nee,speakers moet je kopen naar uw goesting...en tja,daarvoor moet je ze eerst eens beluisteren.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Je gaat het niet graag horen.. maar probeer toch es je vrouwtje te overtuigen voor zuilspeakers. Anders ga je misschien weer net niet hebben wat je eigenlijk wil en kom je later weer terug op je beslissing. Mijn vrouw vond vroeger ook zuilspeakers echt niet mooi, en nu ze de focals boven ziet, zegt ze nu: eigenlijk is dat jammer dat zo'n mooie speakers boven staan en niet in de woonkamer. Het straalt gewoon klasse uit. En dat is ook zo
1f609.png
  Indien je toch wilt kiezen tussen je vooropgestelde speakers, goh ja.. je kent mijn keuze dan al
1f609.png
Focal
263a.png
  Ik ben zelf nooit een voorstander geweest van het B&W geluid. Maar das persoonlijk. Ik zou wel ofwel in de 700 ofwel in de 800 reeks blijven en geen mix.   Ik heb ook gelezen dat indien dicht bij de muur, je best een basspoort vooraan hebt, zoals bv de focal 800 reeks.   En ookal zijn er hier opt forum veel focal owners.. Trek je dat niet aan.. helemaal geen kuddegedrag als je ze zelf goed , leuk en mooi vindt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zoals aangegeven zou ik ook proberen vrouwtje te overtuigen voor zuilen. Vrees dat je anders niet de upgrade zal vinden die je zoekt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ook al eens aan de Focal 900 (Aria) reeks gedacht, deze zijn ook niet zo duur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Aria 926, de "kleinste" zuil in de Aria reeks gaat toch snel 1800
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Ook al eens aan de Focal 900 (Aria) reeks gedacht, deze zijn ook niet zo duur.
Yup, hier idd al naar zitten kwijlen. Ze zien er iig fantastisch uit. Wel nog nooit van dat vlasgedoe gehoord.... zal es paar reviews lezen vanavond
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
<blockquote data-author="StefaanD" data-cid="8517" data-time="1381927532">

Aria 926, de "kleinste" zuil in de Aria reeks gaat toch snel 1800
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
<blockquote data-author="StefaanD" data-cid="8517" data-time="1381927532">

Aria 926, de "kleinste" zuil in de Aria reeks gaat toch snel 1800
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Je gaat het niet graag horen.. maar probeer toch es je vrouwtje te overtuigen voor zuilspeakers. Anders ga je misschien weer net niet hebben wat je eigenlijk wil en kom je later weer terug op je beslissing. Mijn vrouw vond vroeger ook zuilspeakers echt niet mooi, en nu ze de focals boven ziet, zegt ze nu: eigenlijk is dat jammer dat zo'n mooie speakers boven staan en niet in de woonkamer. Het straalt gewoon klasse uit. En dat is ook zo
1f609.png
  Indien je toch wilt kiezen tussen je vooropgestelde speakers, goh ja.. je kent mijn keuze dan al
1f609.png
Focal
263a.png
  Ik ben zelf nooit een voorstander geweest van het B&W geluid. Maar das persoonlijk. Ik zou wel ofwel in de 700 ofwel in de 800 reeks blijven en geen mix.   Ik heb ook gelezen dat indien dicht bij de muur, je best een basspoort vooraan hebt, zoals bv de focal 800 reeks.   En ookal zijn er hier opt forum veel focal owners.. Trek je dat niet aan.. helemaal geen kuddegedrag als je ze zelf goed , leuk en mooi vindt.
Heb altijd al een voorliefde gehad voor Focal : heb zowel de 700 als de 800 serie al enkele malen mogen horen, en telkens vond ik deze beter dan bvb Klipsch of Q-Acoustics. Was wel altijd icm Onkyo. B&W vond ik ook goed, ik vond de 685 zelfs beter klinken dan de CM1; maar - zoals je zegt - over smaken kan je blijven discussieren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Focal + marantz is ook bij velen een geliefkoosde combi :;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
En, nog nagedacht over de speakers ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
yep, maar heb wel beslist om mijn tijd te nemen en te gaan luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Morgenochtend gaan luisteren in Englos (FR) naar 700 en 800 series. Aria reeks helaas nog niet binnen bij hun, nochtans officieel Focal verdeler.   Ik las gisteren artikel dat - na de update eerder dit jaar - het verschil tussen de 700 en 800 reeks een stuk kleiner is geworden, althans voor de bookshelf modellen. Ook design is licht verbeterd (mooiere grille, betere afwerking).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik vind de nieuwe 700 reeks ook erg mooi hoor !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Speakers moeten niet alleen mooi zijn, maar vooral goed klinken en in de smaak vallen. Dit laatste staat dan ook op de 1ste plaats
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Speakers moeten niet alleen mooi zijn, maar vooral goed klinken en in de smaak vallen. Dit laatste staat dan ook op de 1ste plaats
263a.png
Zeer zeker, maar als ze naast de componenten ook het design wat mooier maken is dat toch lekker meegenomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Komt er dan eens terug een showcase van je ruimte als de sub er staat ?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: