• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Virtual Reality

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
2015 is blijkbaar hét jaar als het op virtual reality aankomt, er zijn maar liefst vijf brillen, waarvan er drie een grote toekomst tegemoet gaan. Naar welke kijken jullie het meest uit en denken jullie dat deze, naast de game ervaring, ook een nieuwe en unieke filmervaring zal opleveren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ik weet het zo niet, wie als winnaar uit de bus gaat komen. Ik denk sony Maar ik kijk er wel naar uit !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Wauw de htc vive beloofd veel goeds! Damn eerst oculus, en dan ps4 maar deze schijnt de betere te zijn!

http://www.9lives.be/preview/gc15-htc-vive

Ben zo benieuwd welke het gaat worden, ik denk dat ik daarom nog steeds geen ps4 heb

Btw we hebben al meerdere VR topics hier blijkbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
PC Magazine 9-2015 bevat een heel stuk over VR.

Een deel geschiedenis, van stereoscopen tot de view-master speelgoedjes van vroeger waar een wiel met foto's in zat dat je kon draaien. Naar google Cardboard, Ze hebben het over het technologie/hardware probleem waarbij je best minimum een 4K scherm nodig hebt (8K 70FPS zou top zijn) Maar daarvoor heb je volgende generatie grafische kaarten nodig in een stevige gaming PC! Oculus Rift, Samsung VR Gear en concurenten als HTC - Valve Sony Morpheus Microsoft "Hololens" zou momenteel pionier zijn op vlak van AR/ VR. Hun hardware kan reeds je kamer interpreteren en omvormen in een 3D omgeving en er 3D objecten in plaatsen.

We wachten wat de toekomst brengt!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
demo... <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=AOZtqDhQP44</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ben serieus benieuwd hoe VR zal lopen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Die robinson demo is echt kwijl man
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb alien isolation gespeeld met ocullus dev2 op een i7 4790k met 8gb ram en een 780ti op windows 8 op een 250gb 850evo ssd , was lekker maar vond het net nog niet scherp genoeg , de schermtechnologie is er al wel maar ik denk dat de computer hardware nog net niet dat is , project morpheus voor ps4 ziet er ook veelbelovend uit maar ik denk dat de ps4 echt niet krachtig genoeg is om deze vlot aan te sturen , veel games hebben nu al 30fps lock om net full hd aan te kunnen en voor vr wil je toch minstens 2160p per oog hebben op minstens 60fps dus ik denk geef het nog een jaartje of 3 en er gaan leuke tijden aankomen , voor films mss vroeger maar gamen nog minstens 3 jaar denk ik voor het vlot gaat werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
De oculus rift kost 599 Vive van Valve en HTC zou 799$ kosten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Mijn pa heeft zo'n Oculus Gear VR gekocht (zo één waar je je galaxy insteekt)

Ik moet zeggen het is wel waanzinnig vet :d Heb nog maar één keer de demo gekeken met de dinosaurus en het voelde echt raar om zo naast een dinosaurus te staan.


Langs de andere kant moet ik zeggen dat het sinds de aankoop en het testen toch ook niet meer uit de kast geweest is. Er zijn voorlopig nog weinig toepassingen voor denk ik (ook voor de ocolus rift zelf)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
scared.png
Weinig apps???

Heb er momenteel 35 op m'n telefoon staan. Indien ik zoek, direct een lijst van 50+ Daar nog YouTube 360 en varianten bij, of een desktop to phone app, en je zou een doorregende week kunnen vullen met VR.

Met een oled scherm in 4K geeft kwaliteiten ver boven oculus. Persoonlijk vind ik de bediening en vaak absolute positionering van het scherm de grootste minpunten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ja oké, er zijn wel toepassingen, maar hoe vaak ga je echt met die bril in de zetel gaan zitten :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
een gewone tv avond in de living bij vrouw en kinderen zal misschien niet het beste recept zijn.
263a.png


Maar bijvoorbeeld game night met vrienden, waarbij ieder om beurt een Level doet, en de andere op de tv meevoeren, Daar zie ik niet direct een probleem mee. Of op bureau of in je HT zitten.

Dat is vind ik net hetzelfde als een film kijken in je HT. Leg dat uit aan 95% van de mensen, en die zullen dat ook niet snappen.
<woltlab-quote data-author="De gewone Belg" data-link="De gewone Belg">
1f615.png
- Dus je gaat dan speciaal naar boven om gewoon even een film te kijken? - En je hebt ook nog een tv in de living? - Je hebt een hele kamer van je huis die je nu enkel maar kan gebruiken voor film en muziek enzo? - En je hebt er ook nog vele duizenden euro's voor betaald ook voor nu eigenlijk een kamer minder te hebben???
1f628.png
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nee niet om gewoon even een film te kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator: