• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je net gekregen?

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Stiibun Stiibun
Sinds ik alle mijn WiFi A-C en router heb vervangen door Ubiquiti UniFi producten is het netwerk hier nog nooit zo stabiel geweest.
Kortom, ik ben fan van de Ubiquiti UniFi producten :)

Yups, hier ook enkele Unify AP's draaien (AC-PRO) en héél tevreden van, rocksolid en snel.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Mijn mandje zou er ongeveer zo uit zien;
UniFi USG (router)
US‑8‑150W (switch)
UniFi AC Pro (AP)
UniFi CloudKey

Die laatste is niet strict noodzakelijk omdat ik de controller software ook gewoon in bijvoorbeeld Docker op de Synology kan draaien, maar voordeel van de Cloudkey is dat ik mijn config ook extern kan bereiken zonder poorten te moeten openzetten.

Eén AP zou voor mij in principe voldoende moeten zijn, zo ruim woon ik niet :) In principe zou de US-8-60W ook voldoende moeten zijn want denk dat ik haast geen enkel toestel heb wat PoE ondersteund, maar de 150W zou dan meer toekomst gericht zijn.

Joske007 Joske007 jvanhambelgium jvanhambelgium waar hebben jullie je UniFi spullen aangekocht ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Mijn mandje zou er ongeveer zo uit zien;
UniFi USG (router)
US‑8‑150W (switch)
UniFi AC Pro (AP)
UniFi CloudKey


Joske007 Joske007 jvanhambelgium jvanhambelgium waar hebben jullie je UniFi spullen aangekocht ?

In mijn geval paradigit.be
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb de Ubiquiti UniFi producten destijds bij Alternate gescoord.

3x A-C Pro
1x UniFi Key
1x USG
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Welke dingen doen jullie dan dat jullie zo'n speciaal netwerk nodig hebben?

Niets speciaal, gewoon een netwerk dat altijd en overal goed werkt (gelijkvloers tot zolder, alsook achteraan de tuin 25m dieper), waar je redelijk wat devices op kan zetten. Ik heb een Gasten-netwerk voor bezoekers draaien.
Copie'kes/sync trekken tussen m'n laptop en NAS & servers gaat goed vlot enz.

En verder natuurlijk met de management console goed inzicht, wat grafiekjes, historiek etc.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Niets speciaal, gewoon een netwerk dat altijd en overal goed werkt (gelijkvloers tot zolder, alsook achteraan de tuin 25m dieper), waar je redelijk wat devices op kan zetten. Ik heb een Gasten-netwerk voor bezoekers draaien.
Copie'kes/sync trekken tussen m'n laptop en NAS & servers gaat goed vlot enz.

En verder natuurlijk met de management console goed inzicht, wat grafiekjes, historiek etc.

Wat is vlot?
Over welk budget spreken we om zoiets te bekomen?
Veel zin om mij daar eens in te verdiepen...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hangt ervan af met wat je wilt beginnen natuurlijk :)

Een access point zoals de UAP-AC-PRO komt neer op ongeveer 135€ De Pro is wellicht een beetje overkill en in veel gevallen zal de UAP-AC-Lite ook wel voldoen, deze komt op ongeveer 80€. Wel te voeden via PoE dus ofwel een switch die dit ondersteund of via de meegeleverde PoE Injector (ethernet kabel erin, stroom erop, en ethernet kabel naar de AP)

De router USG komt neer op ongeveer 115€ en de 8 Poorts Switch 150W op 210€ of een 8 Poorts 60W Switch op ongeveer 115€ en dan is er nog de PoE gevoede normale 8 poorts Switch zonder verdere PoE mogelijkheden (alleen doorlussen) en deze kost iets van 95€

En als je je netwerk overal wilt kunnen bereiken is er nog de CloudKey waarop de Controller software draait en deze kost iets van 85€. Wil je die CloudKey niet dan kan je de Controller software installeren op een PC en wellicht zelfs via Docker op je Unraid server. Er zijn uiteraard ook mobiele apps voor iOS en Android.

Als ik zelf mijn boodschappen lijst neem op Alternate dan komt het voor mij neer op het volgende;
Code:
USG (router)         114,90
US-8-150W (switch)   209,90 (niet direct leverbaar)
UAP-AC-PRO (AP)      134,90
CloudKey             84,90
                     544,60

Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 60W en 150W 8 poorts Switch. Later ga ik zeker nog een G3-Dome camera erbij nemen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hangt ervan af met wat je wilt beginnen natuurlijk :)

Een access point zoals de UAP-AC-PRO komt neer op ongeveer 135€ De Pro is wellicht een beetje overkill en in veel gevallen zal de UAP-AC-Lite ook wel voldoen, deze komt op ongeveer 80€. Wel te voeden via PoE dus ofwel een switch die dit ondersteund of via de meegeleverde PoE Injector (ethernet kabel erin, stroom erop, en ethernet kabel naar de AP)

De router USG komt neer op ongeveer 115€ en de 8 Poorts Switch 150W op 210€ of een 8 Poorts 60W Switch op ongeveer 115€ en dan is er nog de PoE gevoede normale 8 poorts Switch zonder verdere PoE mogelijkheden (alleen doorlussen) en deze kost iets van 95€

En als je je netwerk overal wilt kunnen bereiken is er nog de CloudKey waarop de Controller software draait en deze kost iets van 85€. Wil je die CloudKey niet dan kan je de Controller software installeren op een PC en wellicht zelfs via Docker op je Unraid server. Er zijn uiteraard ook mobiele apps voor iOS en Android.

Als ik zelf mijn boodschappen lijst neem op Alternate dan komt het voor mij neer op het volgende;
Code:
USG (router)         114,90
US-8-150W (switch)   209,90 (niet direct leverbaar)
UAP-AC-PRO (AP)      134,90
CloudKey             84,90
                     544,60

Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 60W en 150W 8 poorts Switch. Later ga ik zeker nog een G3-Dome camera erbij nemen.

Dan moet ik mn switch ook wisselen? mmm weinig zijn...
Zou de switch een bottleneck zijn dan?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Switch hoef je niet te vervangen want voor iedere wifi access point krijg je er ook een PoE Injector bij.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Stevige prijs, heb je ook meer features dan wanneer je pakweg een netgear nighthawk, passieve 1gb switch en conventioneel ac installeerd?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog niet vergeleken met een Netgear Nighthawk dus geen idee. Is ook een beetje appels en peren vergelijken want de Netgear is consumer materiaal en de UniFi spullen zijn enterprise materiaal.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Was je vorige dan niet goed genoeg meer of gewoon zin in een upgrade, niks mis mee hoor ;)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als je met 16GB niet toekomt, heb je er best een hoop aan data op staan.
Op mijn iPhone 6 heb ik maar 8GB in gebruik, maar heb via de cloud dan ook alles op mijn Nas staan.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Als je met 16GB niet toekomt, heb je er best een hoop aan data op staan.
Op mijn iPhone 6 heb ik maar 8GB in gebruik, maar heb via de cloud dan ook alles op mijn Nas staan.

mijn ipod heeft 32GB aan muziek en da's al nipt - nu kan dat toestel weg en heb ik plek genoeg op de phone - da's het enige voordeel ;-)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Als je met 16GB niet toekomt, heb je er best een hoop aan data op staan.
Op mijn iPhone 6 heb ik maar 8GB in gebruik, maar heb via de cloud dan ook alles op mijn Nas staan.
Amai, ik zat over de 70GB op mijn vorige iPhone. Nu heb ik een iPhone 8 met 64GB en heb serieus wat moeten opkuisen.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
een iphone upgrade: v8 - 256GB - jeuh!
Proficiat! Met 256gb ga je comfortabel zitten.

Ik kwam ook nooit toe met 16gb op de 5s; moest altijd iets verwijderen om een nieuwe app te installeren. Nu heb ik ook een goede 65gb in gebruik van de 256gb (iPhone 7) en heb eigenlijk niks echt geks geïnstalleerd.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess