• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
moet ook wel zeggen na 2 u gamen doen handen pijn bij dualshock (4) . Heb dit bij xbone controller niet .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
speel grid drift eens op PS of op xbone. Driften en fijn gas geven gaat 10x beter op xbone
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
TP-Link TL-PA8030P powerlines
TP-Link TL-SG108 switch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
En hoe bevallen de TP-Link TL-PA8030P powerlines?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Joske007 zei:
En hoe bevallen de TP-Link TL-PA8030P powerlines?
Eigenlijk zeer goed, ze maken geen hoog piepend geluid, je verliest geen stekker, drie ethernet aansluitingen... Ik haal netto zo'n 20MB/s. De oude haalde maar 6MB/s als maximale snelheid.

Kan nu gewoon BD25/50 streamen zonder merkbare buffering en daarbij, mijn cpu van de nas is een bottleneck waardoor die toch niet meer dan 60MB/s slikt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Gigabit Passthrough heet dat dan - dat soort marketeers zouden ze moeten verbieden
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
ToothLess zei:
Gigabit Passthrough heet dat dan - dat soort marketeers zouden ze moeten verbieden
1f609.png
:')
Wellicht als ge in gans uw huis maar 2 stopcontacten hebt en dan nog eens op 10cm van de zekeringskast. En dan nog...
Doe mij een gaat in de muur en 120MB/s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Doe mij een gaat in de muur en 120MB/s
Tjah, dat is de beste oplossing als die optie aanwezig is, wat hier niet is... Ik weet dat die snelheden gewoon marketing zijn, maar het doet hier zijn werk en daar ben ik content van
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Besteld in Nederland omdat mijn iPhone 6 scherm kapot was, en de reparatie centrums in mijn buurt me net iets te duur waren. Voor de helft van de prijs bij de herstellers dus zelf gedaan. Eerst even probleem met Home knop want Touch ID werkte niet meer, dat is ondertussen ook opgelost.

Nu wel koppijn van die priegel vijsjes en mijn oude ogen
263a.png



 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Omdat ik de wifi-problemen hier al enige tijd meer dat zat was
1f621.png
en de apparaten in huis de afgelopen jaren ferm zijn toegenomen.
Heb ik me enkele producten van Ubiquiti aangeschaft, waaronder….
1x Ubiquiti Unifi Cloud Key
3x Ubiquiti Unifi AP-AC-Pro

Roamig en ontvangst verzekerd
1f44d.png
1f60e.png
 
1f44d.png


13631911_xxlg.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Joske007 zei:
Omdat ik de wifi-problemen hier al enige tijd meer dat zat was
1f621.png
en de apparaten in huis de afgelopen jaren ferm zijn toegenomen.
Heb ik me enkele producten van Ubiquiti aangeschaft, waaronder….
1x Ubiquiti Unifi Cloud Key
3x Ubiquiti Unifi AP-AC-Pro

Roamig en ontvangst verzekerd
1f44d.png
1f60e.png
 
1f44d.png


13631911_xxlg.jpg


Aha, dezelfde producten zoals ik hier draaien heb.
Benieuwd wat je ervaringen gaan zijn

3 AP's is een beetje overdreven denk ik Rik ... TEVEEL AP's werkt trouwens ook negatief want die gaan elkaar kunnen storen...
Ik kan met 2 AP's hier alle verdiepen coveren tot achteraan in de tuin...

Is het al operationeel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen draaien de Unifi's hier al enkele weken en het werkt boven alle verwachtingen... meer dan prima
1f44d.png

Om te testen ben ik uiteraard begonnen met 2 AP, zodat ik eens kon zien of ik het huis en tuin hiermee voldoende zou kunnen dekken, helaas heb ik na experimenteren toch een 3de AP moeten bij zetten.

Redenen:
- helaas liggen de netwerkkabels voor de AP hier in huis niet ideaal, een 3de AP was dus gewenst.
- Om een volledige 5G-dekking te hebben, diende ik sowieso meer AP in te zetten. De speedtest-resultaten en roaming tussen de AP zijn hiermede dan ook zeer bevredigend
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Joske007 zei:
Intussen draaien de Unifi's hier al enkele weken en het werkt boven alle verwachtingen... meer dan prima
1f44d.png

Om te testen ben ik uiteraard begonnen met 2 AP, zodat ik eens kon zien of ik het huis en tuin hiermee voldoende zou kunnen dekken, helaas heb ik na experimenteren toch een 3de AP moeten bij zetten.

Redenen:
- helaas liggen de netwerkkabels voor de AP hier in huis niet ideaal, een 3de AP was dus gewenst.
- Om een volledige 5G-dekking te hebben, diende ik sowieso meer AP in te zetten. De speedtest-resultaten en roaming tussen de AP zijn hiermede dan ook zeer bevredigend
1f60e.png
Klinkt prima.
Heb je getest met verschillende orientatie van de AP's ? (je kan prentjes vinden van hun stralings-diagramma), dus tegen plafond, of vertikaal oid.
Hier is het wel redelijk "open" tussen de verdiepingen dus dat is mogelijk de reden dat ik het met 2 AP's kan trekken.

Al bij natuurlijk een redelijk investering vergeleken met een gewoon "routertje" maar soms moet je wat investeren hé
1f609.png

Gebruik je ook 2.4/5Ghz dual gewoon op 1 SSID of werk je met verschillende SSID's voor de 2 banden ?
Gast-netwerk ?

Ik lees behoorlijk voor op de UBNT-Fora en daar lees je toch wel veel issues met disconnects / roaming etc met bepaalde Apple producten etc maar persoon zelf hier is hier niks van te merken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Waar te koop en hoeveel kost datte .....( ahja héé moet een beke kijken naar de uitgaven nu.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
man
skoebiedoe zei:
Waar te koop en hoeveel kost datte .....( ahja héé moet een beke kijken naar de uitgaven nu.
1f609.png
)
De AC-PRO units mag je toch tussen 125-150 euro per AP rekenen.
Een "cloudkey" is niet persé nodig, wel om ze te registreren en actief te maken / configgen maar daarna mag die af. Tenzij je met "gasten-netwerk" werkt dan moet je controller er altijd zijn.
Je kan dit ook in de cloud hosten, maar da's eerder voor KMO's , Campings , etc,etc.
Ik die controller als VM draaien gehad, maar ook op een Raspberry Pi geinstalleerd gehad etc om wat te spelen.


Een "lite" is wat goedkoper

https://www.wifishop.nl/access-points/cid=3445?category=access-points&manufacturer=Ubiquiti


Als je Wifi thuis goed is moet je niks gaan kopen natuurlijk, maar soms heb je echt last van slecht bereik, disconnects, trage doorvoer etc en dan moet je mogelijks iets verder kijken dan de standaar huis-tuin-keuken producten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Een "cloudkey" is niet persé nodig, wel om ze te registreren en actief te maken / configgen maar daarna mag die af. Tenzij je met "gasten-netwerk" werkt dan moet je controller er altijd zijn
Die controller is toch wel iets zeer handig hoor
1f609.png
en met het oog op de toekomst lonk ik stilletjes naar de Ubiquiti Security Gateway, zodat deze helemaal in de controller wordt opgenomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik heb buiten ook geen wifi. Quasi 0
Ik zou ook eens moeten kijken wat ik hier kan aan doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Gewoon genieten van het zonnetje zonder internet..
alhoewel, enkel om je collectie te kunnen streamen zou ik het verantwoord vinden. Al de rest is buiten overbodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator: