• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Twee WD RED WD40EFRX 4 TB schijven, want na 41780 uren in de NAS beginnen mijn 2 TB schijven wel op hun laatste benen te lopen.

StorageReview-WD-Red-4TB.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
op 41800 uren stoppen die met lopen ofzo?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thibault D

Member
21 sep 2014
77
0
9
voor hoeveel gekocht ? ergens in aanbieding ?
Stiibun zei:
Twee WD RED WD40EFRX 4 TB schijven, want na 41780 uren in de NAS beginnen mijn 2 TB schijven wel op hun laatste benen te lopen.

StorageReview-WD-Red-4TB.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
@Thibault, bij wifimedia in Nederland, twee dagen levertijd. Bij Megekko zijn ze nu net iets goedkoper, maar dat heb ik pas later ontdekt.

ToothLess zei:
op 41800 uren stoppen die met lopen ofzo?
1f609.png
De mijne waren meer aan het struikelen dan wat anders
263a.png
Maar bijna 42000 uren is niet verkeerd denk 'k zo, hikt tegen de vijf jaar aan 24/7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Stiibun zei:
De mijne waren meer aan het struikelen dan wat anders
263a.png
Maar bijna 42000 uren is niet verkeerd denk 'k zo, hikt tegen de vijf jaar aan 24/7
Hoe weet je dat ze aan het stuikelen zijn? Ik zou de mijne ook eens moeten checken, want die draait hier ook al een jaar of vier aan 24/7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Omdat de raid degraded was gegaan met één schijf eruit. Als deze gerepareerd was is er ook een tweede schijf uitgevallen. Dat had ik eigenlijk wel een beetje voorzien want eerder op het jaar ook met beide schijven het probleem gehad. Slim als ik was (niet dus) de nummering op mijn Synology welke in RAID 6 draait niet gecontroleerd en een verkeerde schijf uitgehaald, dan was het boeltje natuurlijk helemaal om zeep
263a.png
Via de DSM interface was er dan niets meer te doen.
Was even zweten en puffen, maar dan maar via Linux command line en de commando's mdadm en e2fsck toch alles terug in orde gekregen. Dat is een werkje wat ik niet graag meer herhaal
1f609.png
dus maar héél goed gekeken op voorhand welke schijf er uit de RAID was gewipt.

Trouwens hebben hier zo'n USB SATA dock en beide schijven zijn daar in ieder geval niet meer in te lezen. Heb ook nog twee andere in de RAID die reeds minstens één keer een re-connection fout hebben gegeven, dus vermoed dat dit de volgende zullen zijn. Dat is toch wat de SMART tests aangeven, dagelijks loopt er een snelle SMART test en één maal per maand een uitgebreide test.

Nu je hoort me niet klagen, Synology heeft daarvoor vijf jaar gedraaid als een zonnetje.

En ja toch weer WD REDs gekozen, omdat ik eigenlijk altijd reeds goeie ervaringen heb gehad met WD schijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Een lifetime Plex pass voor 75$.
Ik beklaag mij al een jaar of 2 dat ik nooit de Plex pass had gekocht aan het oude tarief. Voor de "old skool" members doen ze nu een actie om te kopen aan het oude tarief, dus dat heb ik zonder twijfelen gedaan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
broodro0ster zei:
Een lifetime Plex pass voor 75$.
Ik beklaag mij al een jaar of 2 dat ik nooit de Plex pass had gekocht aan het oude tarief. Voor de "old skool" members doen ze nu een actie om te kopen aan het oude tarief, dus dat heb ik zonder twijfelen gedaan
263a.png
Aha ... goed te weten! Thx for the tip!
Was ook aan het twijfelen, ik gebruik Plex erg veel tegenwoordig!

**EDIT : Straf, ben even gaan inloggen maar zie niks van bepaalde limited offers oid
1f62d.png


**EDIT2 : Verdorie, dat was een mail met die actie tot half Oktober, m'n voucher-code was niet meer geldig
1f62d.png
Tja, wachten tot de volgende keer dan maar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Een lifetime Plex pass voor 75$.
Ik beklaag mij al een jaar of 2 dat ik nooit de Plex pass had gekocht aan het oude tarief. Voor de "old skool" members doen ze nu een actie om te kopen aan het oude tarief, dus dat heb ik zonder twijfelen gedaan
263a.png
Gewoon even ter info.
Wat is er zo speciaal aan Plex, dat je daar een slordige 75$ wil voor neerleggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Gewoon even ter info.
Wat is er zo speciaal aan Plex, dat je daar een slordige 75$ wil voor neerleggen?
Ik gebruik Plex al een jaar of 7 naar volle tevredenheid, dus dan wil ik de developers ook wel steunen voor hun werk. Ze brengen maandelijks updates uit en vaak nieuwe features. Dan is 75$ niet veel voor een levenslange premium pass.
Als premium gebruiker krijg je early access tot nieuwe features en kan je heel wat meer wat als een gratis gebruiker, al moet ik eerlijk zijn dat ik daarvan niet zoveel gebruik maak.

Ik doe het vooral voor de early access en om de developers te steunen. Maar wie weet komt er in de toekomst wel een coole feature die ik wel ga gebruiken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
broodro0ster zei:
Hmmm, ik heb de mail pas vandaag gehad.
Misschien krijgt niet iedereen hem op hetzelfde moment. Er stond bij mij ook dat ik randomly selected was, maar ik dacht dat het zever was :p
Ik gebruik Plex al een jaar of 7 naar volle tevredenheid, dus dan wil ik de developers ook wel steunen voor hun werk. Ze brengen maandelijks updates uit en vaak nieuwe features. Dan is 75$ niet veel voor een levenslange premium pass.
Als premium gebruiker krijg je early access tot nieuwe features en kan je heel wat meer wat als een gratis gebruiker, al moet ik eerlijk zijn dat ik daarvan niet zoveel gebruik maak.

Ik doe het vooral voor de early access en om de developers te steunen. Maar wie weet komt er in de toekomst wel een coole feature die ik wel ga gebruiken
263a.png
Eigenlijk hetzelfde als wat Jasper zegt, deels ook voor de ondersteuning van de developers.
Ik gebruik de Plex app rechtstreeks op m'n 65" TV, werkt als een speer, film, audio, foto etc,etc.

Met de betalende versie zou ik nog wat meer mogelijkheden hebben qua foto-collectie beheer, tagging etc. Alsook allerley sync & autobackup mogelijkheden vanaf de Android phones etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Eindelijk mijn S pen terug.
263a.png

Had gewacht op de blauwe Note 8.
Nu mijn Brodit houder nog veranderen naar USB C.

fNAC-9u-CLKxcOc6Iakku07HUMR2fV77exrfIubN6xk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Eigenlijk hetzelfde als wat Jasper zegt, deels ook voor de ondersteuning van de developers.
Ik gebruik de Plex app rechtstreeks op m'n 65" TV, werkt als een speer, film, audio, foto etc,etc.

Met de betalende versie zou ik nog wat meer mogelijkheden hebben qua foto-collectie beheer, tagging etc. Alsook allerley sync & autobackup mogelijkheden vanaf de Android phones etc.
Als ik het goed heb, heb je puur voor de app Plex gekozen ipv een mediaspeler aan je Tv?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Joske007 zei:
Als ik het goed heb, heb je puur voor de app Plex gekozen ipv een mediaspeler aan je Tv?
Idd, veel smart tv's hebben het aan boord of in hun store. Zelfs voor Playstation en Xbox is er een Plex app. Die was in het begin alleen maar voor premium gebruikers, maar ik denk dat het ondertussen ook voor free gebruikers is.

Op de AppleTV heb je trouwens ook een Plex app
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Had in het verleden al eens de Plex app op mijn nas (DS-415+) geïnstalleerd, die hiervoor helaas niet krachtig genoeg blijkt te zijn.
Gelukkig heb ik hiervoor de ATV met de nodige apps
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Joske007 zei:
Had in het verleden al eens de Plex app op mijn nas (DS-415+) geïnstalleerd, die hiervoor helaas niet krachtig genoeg blijkt te zijn.
Gelukkig heb ik hiervoor de ATV met de nodige apps
1f609.png
Klopt, indien het toestel het formaat native niet ondersteunt, zorgt de server voor de conversie en dat vraagt wel wat rekenpower.
Ik denk wel dat sinds kort de AppleTV ook MKV's native ondersteunt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Apple ondersteunt alleen MP4, M4V en M4A, dus geen uit-de-doos zeker geen MKV, en Apple kennend zal dit veranderen. Maar een App als Infuse ondersteund MKV wel + nog een trits andere formaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Stiibun zei:
Apple ondersteunt alleen MP4, M4V en M4A, dus geen uit-de-doos zeker geen MKV, en Apple kennend zal dit veranderen. Maar een App als Infuse ondersteund MKV wel + nog een trits andere formaten.
Je hebt gelijk. Ik verwar het met de native FLAC support waarover ik recent gelezen heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Joske007 zei:
Als ik het goed heb, heb je puur voor de app Plex gekozen ipv een mediaspeler aan je Tv?
Yep, Plex-app op het Tizen OS van de Samson TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Het is blackfriday, ik heb heel de week gewacht en het is de moeite waard:
harmony-elite-gallery1.png

Harmony Elite voor maar 158 € ! Dat is 100 Euro minder dan gisteren :D.

Ik zat al even te kijken voor mijn One te vervangen en aan deze prijs kon ik nu helemaal geen neen zeggen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: