• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke automatisaties hebben jullie?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Bedoeling van dit topic is om enkel op te sommen welke automatisatie je hebt... Geen commentaren of vragen erbij, zodat we echt gewoon een mooie lijst hebben van automatisering, om eenieder inspiratie te laten opdoen.

Bv

- Bij zonsopgang gaat buitenlicht voordeur uit
- Om 12u wordt er over sonos gezegd "etenstijd"

Ik zeg maar iets..

Ik hoop dat jullie die willen delen ;)
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Niets en ik vind het prima zo. Zou het rap op men zenuwen hebben als een app komt zeggen dat het etenstijd is.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
stemsturing in de wagen
parlofoon app: postbode binnenlaten op momenten dat ik niet thuis ben, vb pakketje leveren enz...
yamaha apps op mobiel/tablet: met een druk op de knop cd, spotify of radio spelen op alle speakers, of welke voorafingestelde combinatie dan ook, in HT leefruimte en keuken.

Tot nu toe nog niet echt overtuigt over stem gestuurde toepassingen, Maar kijk wel uit naar de eerste toepassing die me over de streep kan trekken...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
- Lichten gaan aan als ik thuis na zonderondergang.
- Lichten gaan aan 45min voor zonsondergang als ik thuis ben
- Lichten gaan uit als ik het huis verlaat
- Thermostaat gemaakt met een temperatuur sensor en 2x schakelbare stopcontacten om m'n HT verwarmen. Als ik bv. 21°C kies in Home Assistant, springt de verwarming aan tot het 21.2° is. Zodra het zakt naar 20.8°C, gaat de verwarming terug aan.
- Verlichting in de HT gaat aan als ik een film of serie start. Zodra die pauzeert of stopt, gaan ze terug aan op hun laatste status.
- Siri gebruik ik soms in de auto, maar verder doe ik daar niks mee.