• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Cramer zei:
Al even getwijfeld om die Lego Harry Potter games aan te schaffen voor PS4, gezien de vrouw des huizes grote HP-fan is en we dan es kunnen samen gamen; Maar heb toch twijfels of het niet te kinderachtig is... Niet dus?
Ik heb deze ook samen met de vriendin gespeeld en ons toch goed geamuseerd. Het probleem bij de games is dat ze nogal repetitief zijn wat voor echte gamers nogal snel gaat vervelen. Maar de humor zit imo wel goed. Als je ook een pc hebt staan, die games kosten een pak minder en het is nu niet dat je die games voor de graphics gaat spelen ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Logan
Redelijk maar ook niet meer dan dat. Vond de casting niet zo goed. Die Bad guy van in Narcos vond ik niet overtuigend en klein meisje was echt storend. VOor de rest niet echt vernieuwend. De persoon dat hier 9/10 aan gaf, nee daar kan ik echt niet volgen. 6/10

Get Out
Deze vond ik echt verrassend leuk en origineel gebracht en niet het typische overdreven gedoe uit al die horror films. Aanradertje 8/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Get Out
Deze vond ik echt verrassend leuk en origineel gebracht en niet het typische overdreven gedoe uit al die horror films. Aanradertje 8/10
Deel dezelfde mening
263a.png

Film kwam inderdaad erg verrassend uit de hoek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik ben iemand die van vaste gewoontes houdt. En een van mijn gewoontes is om zondag avond een friet te halen en naar de nieuwste aflevering van Arrow te kijken. Maar aangezien alle series nu gedaan zijn heb ik maar besloten om deze zomer elke Marvel film in chronologische volgorde te bekijken. Dus de chronologische MCU volgorde, niet het jaar waarin ze zijn uitgebracht.

Captain America: The First Avenger (2011) - 7,5/10 </strong>
<strong>

Een film die ik bij elke kijkbeurt steeds meer heb kunnen waarderen. Een verhaal over een klein iemand die continu aan de kant geschoven wordt die zich opwerkt tot een ware held (met wat dank aan een superserum). Toffe visuele effecten, zowel de CGI als praktische sets, een opwekkende soundtrack en een hoop coole easter eggs naar niet alleen andere Marvel titels, ook de knipoog naar Raiders of the Lost Ark is leuk om te zien. Stiekem hoop ik nog steeds op een terugkeer van de Red Skull want dat is toch echt een van de coolste villains in de MCU.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Uit gewoonte "The Fate of the Furious" (aka the fast and the furious
1f60e.png
gekeken.

Exact zoals verwacht, veel over the top actie, weinig link met auto's meer. Een beetje zoals de laatste delen uit de serie dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Life (2017) - 8/10

Ik had niet verwacht dat dit zo'n goede film ging zijn. Is eigenlijk vergelijkbaar met Arrival, een realistische (in de mate van het mogelijke natuurlijk) vertoning van hoe een contact met een nieuwe levensvorm zou kunnen gaan. Verschillende veiligheidsmaatregelen die echt voelen en wss echt genomen zouden worden. Alle acteurs brengen toch wel hun beste spel mee, stuk voor stuk zetten ze een zeer sterke prestatie neer. En de visuals zijn verbluffend, sommige shots die minuten lang doorgaan zonder cuts, CGI die je (ik toch niet) werkelijk niet kan onderscheiden van de echte set en acteurs. Voelt met momenten ook echt claustrofobisch aan, en het einde en de reacties hierin waren naar mijn mening geweldig uitgevoerd.

Leuk om nog eens een echt goede sci-fi actie/thriller/horror te krijgen die geen onderdeel is van een gigantisch cinematisch universum of een prequel/sequel/reboot is. Meer van dat graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Carrion zei:
Life (2017) - 8/10

Ik had niet verwacht dat dit zo'n goede film ging zijn. Is eigenlijk vergelijkbaar met Arrival, een realistische (in de mate van het mogelijke natuurlijk) vertoning van hoe een contact met een nieuwe levensvorm zou kunnen gaan. Verschillende veiligheidsmaatregelen die echt voelen en wss echt genomen zouden worden. Alle acteurs brengen toch wel hun beste spel mee, stuk voor stuk zetten ze een zeer sterke prestatie neer. En de visuals zijn verbluffend, sommige shots die minuten lang doorgaan zonder cuts, CGI die je (ik toch niet) werkelijk niet kan onderscheiden van de echte set en acteurs. Voelt met momenten ook echt claustrofobisch aan, en het einde en de reacties hierin waren naar mijn mening geweldig uitgevoerd.

Leuk om nog eens een echt goede sci-fi actie/thriller/horror te krijgen die geen onderdeel is van een gigantisch cinematisch universum of een prequel/sequel/reboot is. Meer van dat graag!
Gisteren ook LIFE eens bekeken, en deze film was echt beste te genieten
1f44d.png


Ook Demain Tout Commence is een film uit een heel andere categorie die naar mijn mening zeer hoog scoort
1f44d.png
1f44d.png
1f44d.png

Man, man, man...wat speelt Omar Sy weer zeer voortreffelijk deze rol
263a.png
topacteur
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Ex-Machina 8/10: Verrassend leuke film! Zit goed in elkaar en verveel niet; Acteurs dragen er allemaal toe bij;

The Revenant 8/10: Prachtige natuurdocumentaire... Verhaal is eerder eenvoudig en de hoofdrol kan heel goed tegen de extreme kou
1f604.png
Maar blijft wel streling voor het oog
263a.png


Assassin's Creed 6/10: Begon niet zo slecht, potentieel was er...maar wordt te weinig mee gedaan; Bovendien een op einde, wat dus (een beetje voorbarig) een vervolg moet inluiden;

Fun fact: In zelfde weekend 3x een Gleeson gezien
1f606.png
 
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Heb geprobeert om naar die batman lego movie te kijken.....is me dus niet gelukt gewoon afgezet. Vond er niets aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
skoebiedoe zei:
Heb geprobeert om naar die batman lego movie te kijken.....is me dus niet gelukt gewoon afgezet. Vond er niets aan.
Same here, bon de humor kan ik nog pruimen - maar heel dat lego concept gaat mij niet goed af vrees ik. 4/10

Ook Life</strong> bekeken 4,5/10 - ik herken weinig van wat Carrion hierboven neerschreef... een vergelijk indachtig denk ik toch eerder aan Alien.
Octopussy has arrived, met de nadruk op pussy... als je Xenomorph XX121 er tegenover zet
263a.png
Ok, het lijkt allemaal wat realistischer, maar het eindresultaat was toch daar...
Arrival was initieel toch ook meer hersenbreker dan dat dit bij Calvin het geval was.
Voorts denk ik maar weer: waarom wordt een alien breed altijd negatief afgeschilderd? Oh, omdat er anders niets te beleven valt zeker?
1f609.png


<strong>Vaiana 3D:


6/10 - Brave Disneyprent - liedjes/zang/score staat op een laag pietje vind ik - er zat geen schwung in - vandaar 'het braaf' zijn. Verder wel leuke kinderprent, vermoed ik.

Ter voorbereiding van TF5, nog eens de hele reeks aan het herbekijken: Brainfreeze en hersenloos geprul, maar wat zijn die soundtracks (ost én filmsound) toch pareltjes. Ik kijk al uit naar wat Bay met z'n laatste prent filmtechnisch uit zijn mouw schudde via imax 3D. Breaking new ground? We'll see over een dikke week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ToothLess zei:
Vaiana 3D:

6/10 - Brave Disneyprent - liedjes/zang/score staat op een laag pietje vind ik - er zat geen schwung in - vandaar 'het braaf' zijn. Verder wel leuke kinderprent, vermoed ik.

Ter voorbereiding van TF5, nog eens de hele reeks aan het herbekijken: Brainfreeze en hersenloos geprul, maar wat zijn die soundtracks (ost én filmsound) toch pareltjes. Ik kijk al uit naar wat Bay met z'n laatste prent filmtechnisch uit zijn mouw schudde via imax 3D. Breaking new ground? We'll see over een dikke week.
Vaiana is de Belgische versie van Moana zeker? Ik vond die liedjes net fantastisch. Zitten imo een paar "klassiekers" tussen (veel meer dan bij Frozen bvb).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
sandervdw zei:
Vaiana is de Belgische versie van Moana zeker? Ik vond die liedjes net fantastisch. Zitten imo een paar "klassiekers" tussen (veel meer dan bij Frozen bvb).
Eigenlijk is het de Franse versie - is een heel gedoe geweest met de Polynesiërs en hoe Maui/Moana gecast moest worden... en aangezien ze België bij Frankrijk (Franse taal) rekenen... zitten wij hier met die uitvoering
263a.png
Enfin ja, zelf beluister ik de org. sountrack. Qua muziek bedoelde ik meer de zang zelf/arrangementen iow de "uitvoering" in het algemeen, niet echt "waauw", terwijl het wel zou gekund hebben.... beetje zoals het character van 'the ocean', braafjes - maar dat was misschien de intentie van de filmmakers he, dunnow...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Life (2017); Deze wou ik al een tijdje zien, maar het kwam er telkens niet van. Deze is beter dan de nieuwe Alien film, de spanning zit erin en ook de effecten waren goed gedaan.

John Wick: Chapter 2: Eindelijk, het tweede is er! De film neemt bouwt verder op de goede punten van deel 1 en dat is steengoede actie, met toch af en toe een pauze om te bekomen van alle actie scenes
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Jurassic Parc meets EPO - 3,5/10

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=_oy1ugQj1uo</woltlab-metacode>

Atmos sound is vetjes (8/10), deze Kong is nen stoeren aap! Hij mag bij mij dus op 'het schap'... ondanks het flutverhaal
1f609.png

Ik houd mijn hart al vast voor het vervolg... s-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ToothLess zei:
https://www.youtube.com/watch?v=_oy1ugQj1uo</woltlab-metacode>

Atmos sound is vetjes (8/10), deze Kong is nen stoeren aap! Hij mag bij mij dus op 'het schap'... ondanks het flutverhaal
1f609.png

Ik houd mijn hart al vast voor het vervolg... s-)
Ik heb hem opgezet, maar door de gigantische bassen terug afgezet totdat de vriendin eens een avondje niet thuis is :p
Het eerste dat me opviel was inderdaad de gelijkenis met Jurassic Park (3).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Gaurdian : een russische remake alla fantastic four ......goei poging maar ze zijn er nog bijlange niet.beetje teveel overacting en de russische degelijkheid werd een beke teveel in de verf gezet.
Kwestie van verhaal....ze hadden beter een manga versie gemaakt wnt dan was het veel geloofwaardiger nu......heeeeeeeeeeeeeel hard bij de haren getrokken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Beauty and the Beast: 8/10
Hoewel ik de verfilming van het "Jungle Book" echt niet goed vond kon deze mij wel bekoren.
Echt een leuke, luchtige film. Het enige wat me wat stoorde was dat er iets te veel gezongen werd.
Aangenaam verrast door deze!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
ToothLess zei:
https://www.youtube.com/watch?v=_oy1ugQj1uo</woltlab-metacode>

Atmos sound is vetjes (8/10), deze Kong is nen stoeren aap! Hij mag bij mij dus op 'het schap'... ondanks het flutverhaal
1f609.png

Ik houd mijn hart al vast voor het vervolg... s-)
ik voNd hem tegenvallen 6,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Skank zei:
ik voNd hem tegenvallen 6,5/10
Yups, gisteren ook gezien.
Subs hebben nog eens wat kunnen flexen, maar voor de rest ni meer als een 5.5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator: