• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

welke versterker ?

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Welke versterker raden jullie aan in de prijsklasse tot 2000euro? Hij zou zeker 4K upscaling moeten hebben en voor binnen onafzienbare tijd dolby atmos compatibel zijn. Nu hoor ik veel goede commentaren over anthem maar deze heeft spijtig genoeg geen dolby atmos sturing. Marantz AV 7702 misschien. Heb ook al veel goede commentaren gelezen over de pioneer LX88. iemand enige ervaring met deze laatste? Andere suggesties ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zou je niet wachten op een dts:x compatible toestel? De Marantz av7702 is een voorversterker, dan hebt ge ook nog eindversterkers nodig.<woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""></woltlab-metacode> Ik zou dan de denon X7200W overwegen, heeft Dolby Atmos en krijgt DTS:X.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
En als het toch een pre moet zijn de av8802 dan. Die krijgt dtx:X en hdcp 2.2

Als je goedkopere opties wilt, zou ik nog even afwachten, want er komen nieuwe receivers aan nu dtx:X is aangekondigd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Inderdaad, gewoon nog even afwachten wat de merken zoals op de nieuwe toestellen gaan uitbrengen. 3x afgedrukt om te wachten
1f606.png
Of zit je momenteel zonder versterker
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Mijn ht project is nog volop in opbouw en een versterker ontbreekt nog op het lijstje. Wat is dtx :X juist?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Op specs van versterkers zie je tegenwoordig vaak dts neo :X. Is dit dan nog iets anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Neo:X is indd iets anders. DTS:X is de directe tegenhanger van Dolby Atmos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
luckske zei:
Neo:X is indd iets anders. DTS:X is de directe tegenhanger van Dolby Atmos.
Dus is er eigenlijk geen wezenlijk verschil tussen dolby atmos en dts:x? Alleen dat een andere fabrikant er nu mee op de markt komt maar kwa geluidbeleving zal dit toch geen groot verschil geven of ben ik te voorbarig hiermee. Loont het dan wel de moeite om echt te wachten op het aanschaffen van een versterker tot deze uitkomt met dts:x? De meeste hebben nu toch al dolby atmos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Niemand loopt hier hoog op met pioneer precies. Sommige handelaars spreken over A-stock en B-stock.Wat wordt hier mee bedoeld?Deze gaan vaak veel goedkoper de markt op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
stellaboy zei:
Niemand loopt hier hoog op met pioneer precies.
Pioneer maakt overigens zeer mooie producten hoor
1f606.png
Ach, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en liefde voor een bepaald merk.

Zelf ben ik al jaren fan van de Pioneer Klasse-D LX-reeks
2764.png
De laatste modellen hebben hun achterstand intussen nu wel ruimschoots ingehaald en hebben tevens ook een zeer goede Sub EQ aan boord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
stellaboy zei:
Dus is er eigenlijk geen wezenlijk verschil tussen dolby atmos en dts:x? Alleen dat een andere fabrikant er nu mee op de markt komt maar kwa geluidbeleving zal dit toch geen groot verschil geven of ben ik te voorbarig hiermee. Loont het dan wel de moeite om echt te wachten op het aanschaffen van een versterker tot deze uitkomt met dts:x? De meeste hebben nu toch al dolby atmos.
Er is inderdaad weinig verschil, hetzelfde verhaal als Dolby TrueHD en DTS-HD eigenlijk. Erg simplistisch voorgesteld: Atmos = TrueHD + audio objecten in hoogtekanalen, DTS:X = DTS-HD + audio objecten in de hoogtekanalen.

Op dit moment zijn er inderdaad nog geen DTS:X discs uit, maar dat zal in de toekomst wel veranderen - er zullen uitgevers DTS:X gaan gebruiken en andere weer Atmos. Om alles te kunnen afspelen heb je dus wel een receiver/processor nodig die beide kan decoden. Bijvoorbeeld als je nu een Atmos receiver koopt die geen DTS:X upgrade krijgt, dan gaan blu-rays uitgebracht met een DTS:X audiotrack terugvallen op een DTS-HD audiotrack.

En aangezien we nu echt op de grens zitten, lijkt het mij geen onverstandige keuze te wachten tot de nieuwe modellen uit zijn. Eventueel de tijd nu overbruggen met een goedkope (2e hands) receiver?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Ik heb ondertussen mijn keuzeveld wat veranderd:

Denon X7200 - TNR Onkyo 3030 - Pioneer LX88

Deze 3 zijn nu in de running.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik zou voor den Denon gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik zeg het niet graag als die-hard Onkyo fanaat, maar de X7200 is zeker te overwegen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zeker de X7200, atmos,dts-x upgrade,en Adsy XT32 pro!
 
Laatst bewerkt door een moderator: