• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wifi uitbreiden

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Ik weet niet goed wat te doen..

Momenteel is situatie als volgt..

Telenet modem in inkom die ook wifi doet..

Ik wil 2 dingen

- wifi buiten.. Momenteel stopt deze aan het raam (dubbel glas)

- draadloos in mn dedicated op zolder.. Wifi daar is nu 0,0 .. Op. Het eerste verdiep is ontvangst wifi nog net te doen.. Op 2de verdiep niks meer en op zolder helemaal niet.ik heb in de dedicated wel bedraad internet en gigabit switch.


Wat is de eenvoudigste en goedkoopste oplossing dat zeker werkt?

1 toestel? 2 toestellen?

Liefst 1 die ik makkeijk kan verplaatsen?


Zeg maar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Beetje understatement maar WiFi van de Telenet router is op zijn zachtst gezegd geen sterk signaal, om niet te spreken van bagger. Heb zelf een modem-only router van Telenet, maar kreeg van hen wel een brief dat 'k gratis kan upgraden omdat mijn router niet meer voldoet om 150 Mbit/s te ondersteunen ... doet hij natuurlijk wel, maar ze willen mij een TELENETHOMESPOT aanbieden ... uh pardon router met wifi dus
1f606.png
Maar dit terzijde.   Denk dat degene die BuDDHa voorstelt geen probleem zou mogen zijn. Netgear maakt goed spul.   Geen idee wat aan te raden is als repeater of extender. Misschien is dat dan iets als extender ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Ik denk dat mijn modem niet modem only is, ga ik dan geen problemen hebben met die router erachter? En waar zal ik dan bereik hebben met die router? buiten? Op zolder? (3 verdiepingen hoger, met 2x beton)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
> ik heb in de dedicated wel bedraad internet en gigabit switch.   Wat is dan het probleem ? Koop jezelf gewoon een goedkoop (vb 2e hands) Wifi AP'ke.   > Disable DHCP op dat AP > Prik dat in de switch en ofwel :   -> Op de AP zet je voor de lan port "static IP" en geeft je een vrij IP in je gebruikte range thuis. -> Op de AP zet je "dynamic IP" en dan krigt ie wel iets van de Telenet router beneden...     Als je wireless devices nu op zolder aanzet gaan ze netjes een IP krijgen van de DHCP-server beneden (Telenet). Zo werkt het hier toch prima op zolder, ik gebruik een recuperatie D-LINK DWL700G AP. M'n Wifi-client (vb telefoon) hangt netjes aan die AP (ik zie dat onder "connected clients") maar z'n IP komt van m'n Linksys DD-WRT beneden in de kast...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
> ik heb in de dedicated wel bedraad internet en gigabit switch.



Wat is dan het probleem ?

Koop jezelf gewoon een goedkoop (vb 2e hands) Wifi AP'ke.



> Disable DHCP op dat AP

> Prik dat in de switch en ofwel :



-> Op de AP zet je voor de lan port "static IP" en geeft je een vrij IP in je gebruikte range thuis.

-> Op de AP zet je "dynamic IP" en dan krigt ie wel iets van de Telenet router beneden...





Als je wireless devices nu op zolder aanzet gaan ze netjes een IP krijgen van de DHCP-server beneden (Telenet).

Zo werkt het hier toch prima op zolder, ik gebruik een recuperatie D-LINK DWL700G AP. M'n Wifi-client (vb telefoon) hangt netjes aan die AP (ik zie dat onder "connected clients") maar z'n IP komt van m'n Linksys DD-WRT beneden in de kast...

Dan heb ik nog niets v. R buiten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Dat zal je moeten testen. Mischien dat een goed AP op zolder wel eens mooi ook tot buiten/terras kan stralen. Onmogelijk voorspellingen te doen op dit vlak. Anders moet je beneden, in de buurt van je schuifraam oid naar de tuin zo'n repeater insteken. (is een slank plugje in het stopcontact dat signaal gaat oppikken en versterk terug uitsturen (wel halvering bandbreedte maar da's meestal geen probleem)   Ik veronderstel dat het Wifi signaal beneden in huiskamer en in de buurt van de schuifraam naar de tuin OK is ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
ok
263a.png
es zoeken voor tweedehands
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Ja dat wel Dus das een goeke? Zou je hierdoor wifi buiten hebben ook? als dit op zolder staat... (net onder dak) Misschien gaat het signaal dan wel zo naar beneden   En indien ik hem als accespoint instel, moet ik dan eigenljik nog die switch hebben op zolder? Vermits ik hier ook 4 bekabelde dingen kan aansluiten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Ja dat wel Dus das een goeke? Zou je hierdoor wifi buiten hebben ook? als dit op zolder staat... (net onder dak) Misschien gaat het signaal dan wel zo naar beneden   En indien ik hem als accespoint instel, moet ik dan eigenljik nog die switch hebben op zolder? Vermits ik hier ook 4 bekabelde dingen kan aansluiten
Wat Wifi ontvangst betreft buiten in de tuin met een "straler" op zolder => onmogelijk voorspellingen te doen
1f609.png
Echt, hand van zoveel af. Je kan wel de switch wegdoen dan. Gewoon de kabel van beneden in 1 van de LAN poortjes stoppen. Zo kan je wel iets bricoleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Argh die switch voor niks gekocht dus Splinternieuwe, had hem beter in de doos gelaten :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Ik heb eigenlijk deze nog thuis staan   http://tweakers.net/pricewatch/125340/philips-snb6500-trueturbo-router/specificaties/   Maar das brol zeker? Ofwel die netgear kopen en op zolder plaatsen ofwel de netgear beneden zetten in inkom en die wifi van telenet uitschakelen... maar zou ik dan bereik hebben op zolder ofwel die oude philips gebruiken op zolder
Alle scenario's kunnen, gewoon experimentern dus, je kan al beginnen met de Philips. Die Philips kan mischien wel OK zijn, denk er echter aan slechts 100Mbps poorten. Als je op zolder een server hebt staan oid en je moet data overpompen ...;-(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Die op zolder zou enkel en alleen dienen om wireless op internet te kunnen... (als ik de switch hou), is die dan sterk genoeg? Indien ik hem niet hou, dan valt die philips zoiezo af
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Die op zolder zou enkel en alleen dienen om wireless op internet te kunnen... (als ik de switch hou), is die dan sterk genoeg? Indien ik hem niet hou, dan valt die philips zoiezo af
Nogmaal, de enige onvoorspelbaarheid is het WLAN bereik tot in de tuin van zowel je Philips als de Netgear. Voor op zolder zijn alletwee goed bruikbaar. De Philips is dus maar 100Mbps. Je zal op zolder ook wel je media-server (XMBC) hebben staan die mischien data van een serve beneden moet afhalen oid ? ik wil maar zeggen 100Mbps is maar...100Mbps... De enige onbekende is dus het bereik tot in de tuin, en dat is dus experimenten; zie die Philips op zolder, config hem en ga in de tuin staan of je de SSID goed ziet, sterk signaal etc etc. en dan weet je direct of je nog geld moet geven aan de Netgear.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.159
70
58
en anders een buiten antenne...gaatje in de muur draadje erdoor antenne aankoppelen en voila...ontvangst tot aan het strand.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.739
420
98
Earth
Getest met de switch en philips router.. Op zolder ok en snel genoeg.. In tuin 0,0

Wat doe ik nu? Switch en router vervangen door 1 nl die netgear?

En die dan zop zolder of mss beneden en hopen dat bereik in tuin ok is


Of switch en philips houden en extender vr tuin erbij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan je de antennes op de Philps router niet vervangen, door een groter exemplaar/bereik?
 
Laatst bewerkt door een moderator: