• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Windows 10

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Wie heeft hem al? Is hij beter dan 7 ? Prettiger werken? Versie 8 was niet mijn ding, en nooit de stap gezet.

M'n desktop is nog steeds stuk (geen idee waaraan). Opties is dat ik mijn htpc als desktop ga gebruiken (incl ssd) En daarop dan w10 zetten.

Alleen.. vrouw wil een imac.. Bestaan er zo geen windows systemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
is een 7 grafisch opgeleukt , met een rijtje bij het startmenu bij waar live tiles staan , werkt heel vlot en aangenaam , heb hem vanaf dag 1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Een alles in één....tuurlijk bestaat dat

Win 10 nog niet kunnen proberen maar ziet er toch niet echt speciaal uit , win8 een beetje opgeleukt met de nodige veiligheidslekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Draai windows 10 sinds build 1040(RTM) en heb niets op te merken... het is minder een tablet OS en werkt netjes. Windows 10 heeft gewoon zo'n hype onder gamers wegens DX12, wat voor minder cpu overhead moet gaan zorgen met games die DX12 native ondersteunen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Update sowieso waard. Als 7 je ding is en 8 minder zal je allicht wel tevreden zijn met 10. Ik zit nog op 7 maar van zodra de automatische update binnen komt ga ik hem wel doen. Volgens mij staat mijn PC niet genoeg op om de download te doen starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Je kan dat 'forceren' - na een uurke of 2 kunt ge er dan aan beginnen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Weet ik. Maar bewust nog niet gedaan. Eerst enkele uurtjes tijd hebben :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Zeker van? Kan je het bespioneren niet omzeilen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
Zeker van? Kan je het bespioneren niet omzeilen?
Zeker van.

Ivm dat "bespioneren'... ik vind dat mensen véél te hard roepen... diezelfde mensen zitten op facebook en delen al te graag hun familie foto's, persoonlijke info, ed.. als je de facebook EULA eens naleest zou je nog banger worden, alles dat je op die site zet, wordt hun eigendom...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Alleen.. vrouw wil een imac..
Een zeer wijze vrouw .. volg haar raad maar op
1f606.png
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
niet zo zeker van...vrouw heeft alleen een dure smaak. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Hier draait win 8.1 en tja....

het gebruik van ingebouwde software (zoals pdf reader) dat je vervolgens moet sluiten door naar beneden de swipen/ slepen. ....Dit is voor mij een stap achteruit! je maakt meer of groter handelingen voor handelingen die voordien te doen waren met een simpele klik.

Ook opent het full screen zoals een tablet.

vind verder heel dat tile ding maar niks. en dat plat gedoe (ok voor tablet misschien) tiles en metro, tja, dat is meestal vorm van java of html5, geen echt programma.

voor mensen die gewoon zijn van hun pc te gebruiken voor multitasken/ meerdere vensters, schermen open hebben staan.... tja, dan is het een veredelde tablet geworden.

over mac's in 2011 kocht ik een macbook pro, omdat dit toen unicum was indien je een rots stevige laptop zocht en goede levensduur van je batterij. anno 2015 is lijkt een mac verandert in een leuk ding om eens vlug naar te kijken wat geks ze weerk hebben kunnen maken.

"kijk, nog dunner..... Oh, kijk, geen enkele aansluitingen meer"
1f612.png
kwa desktop heb ik van veel mensen gehoord dat het bij mac weinig innovatie meer is. je krijgt meestal oudere hardware voor een duurdere prijs... En dit alles samen gelijmd in een compact geheel Gaat er dus iets stuk, of wil je update? bad friggin luck!


MAAR ...Alles hangt af van wat je wil doen met je computer Dient het voor mailtjes te sturen, facebook, en nu en dan een factuur te printen en moet deze computer dan strak in het design van je woning passen?

Dan kan ik een mac ten volle aanraden!! eventueel met een bootcamp met de nieuwe windows 10 voor de programma's die niet functioneren onder OS X
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je vergeet 1 belangrijk ding, het gaat tussen beide kampen niet enkel om de hardware..... De software of beter het OS is net zo doorslaggevend in een afweging
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
mysteryliner zei:
tablet </woltlab-metacode> 10 voor de programma's die niet functioneren onder OS X
Goh, Windows 8 was echt kut vond ik. Zoals je zegt zitten er teveel dingen in die eigenlijk voor touch computers/tablets zijn. Met een PC zonder touch was dat echt kut om mee te werken.

Windows 10 vind ik een pak beter. Het lijkt meer een combinatie tussen Windows 7 en Windows 8, maar daar kan ik mee leven. Van Win 8 ben ik zover mogelijk afgebleven.

En wat je zegt van die MacBook Pro's, dat zijn echt wel power machines hoor. De mijne is ondertussen 5 jaar oud en nog altijd sneller als de meeste PC's die je nu nieuw koopt.

Ook heb ik dat ding 2 jaar lang iedere dag meegenomen naar de campus. Na 5 jaar ziet m'n MBP er nog evengoed uit als bij de aankoop. Mijn Windows laptop zag er gewoon gebruikt uit na 1 jaar.

En die Pro's hebben nog steeds genoeg poorten. De 12" MacBook natuurlijk niet, maar dat ding is dan ook gemaakt om onderweg productief te zijn. Allé, soit er iets voor wat wils in het aanbod. En ze zijn inderdaad vrij duur, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug en als je hem ooit doorverkoopt krijg je er ook meer voor terug. Dus duur is relatief
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Joske007 zei:
Je vergeet 1 belangrijk ding, het gaat tussen beide kampen niet enkel om de hardware..... De software of beter het OS is net zo doorslaggevend in een afweging
1f609.png
Klopt, maar de laatste versies van OSX gaan ook verder van een desktop werkomgeving in de richting van een speelveld zoals tablets. En ik heb met OSX nooit los kunnen ontsnappen aan de Windows wereld. (Netwerk, zonnepanelen management, office... om enkele voorbeelden te geven) En wanneer je de helft van je werk moet verder zetten na een herstart in bootcamp Windows, Ben je ook niet goed bezig


@broodro0ster Oh. Ik ben voorlopig van win 10 weggebleven omdat ik van verschillende heb gehoord dat
Als je nog weet hoe win7 was..... En weet wat win8 nu voor u doet.... ....wel win 10 trekt die lijn verder door .
scared.png

Ik had het eerder vooral over de Mac anno 2015. Hierin zit dan vaak hardware die niet zo super is Koop nu een Mac voor €2100 euro, asiel, die hardware is slechter dan de pc die ik 2-3 jaar terug heb samen gesteld voor 1000-1200 euro!!</strong> ...een versie upgrade geeft dan misschien een iets meer RAM of opslag. (Maar tegen waanzinnige prijzen die dat type hardware niet waard zijn. - €240 voor 8gb RAM!! (Daar koop je 32gb voor en heb je nog geld over) - €240 voor 256gb SSD!! (Terwijl ja 512gbb SSD al kan kopen vanaf €170! 960gb SSD als vanaf €300 <strong> - €1200 voor 1tb SSD!!! (Je koopt 1tb SSD al vanaf €335! Of 3 tot 3,8tb voor hetzelfde geld!)

...geen optie meer om echt zelf te upgraden doordat alles vastgeplakt zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
mysteryliner zei:
....wel win 10 trekt die lijn verder door .
scared.png
</woltlab-metacode>
Ik had het eerder vooral over de Mac anno 2015. Hierin zit dan vaak hardware die niet zo super is Koop nu een Mac voor €2100 euro, asiel, die hardware is slechter dan de pc die ik 2-3 jaar terug heb samen gesteld voor 1000-1200 euro!!</strong> ...een versie upgrade geeft dan misschien een iets meer RAM of opslag. (Maar tegen waanzinnige prijzen die dat type hardware niet waard zijn. - €240 voor 8gb RAM!! (Daar koop je 32gb voor en heb je nog geld over) - €240 voor 256gb SSD!! (Terwijl ja 512gbb SSD al kan kopen vanaf €170! 960gb SSD als vanaf €300 <strong> - €1200 voor 1tb SSD!!! (Je koopt 1tb SSD al vanaf €335! Of 3 tot 3,8tb voor hetzelfde geld!)

...geen optie meer om echt zelf te upgraden doordat alles vastgeplakt zit.
Dan zoek je niet ver genoeg hoor. Microsoft Office bestaat voor Mac. Voor netwerk stuff is er genoeg Mac stuff. Dat uw zonnepanelen en met Windows werken is pech :p

Ik gebruik VMware als ik echt een specifiek programma nodig heb dat enkel onder Windows draait. Bootcamp is alleen nog als je echt maximale prestaties verwacht (gamen ed)

Ik weet niet goed waar je aan het kijken bent, maar de 15" Macbook Pro heeft standaard al 16GB aan ram. En ze maken gebruik van PCIe 3.0 SSD modules die lees en schrijfsnelheden van 1500MB/s halen. Dusja, logisch dat dat aan de dure kant is. Ik heb hier ook goedkopere SSD'tjes liggen, maar die halen 500MB/s. Ohja, en dan nog bijna all day battery life op zo'n kracht patser.

Vergeet niet dat je een laptops met laptops moet vergelijken. Een PC is ook pakken goedkoper als een Windows laptop die even krachtig is.

Toen ik vorig jaar keek voor een maat, die een 13" laptop wou met all day battery life ben ik bij een Dell en Macbook air gekomen. Prijs was quasi hetzelfde voor de 2 en de Macbook air was zelfs beter. En de Dell was de enige 13" die kon concurreren met die Macbook air, andere laptops heb ik niet gevonden.

De iMac komt wat achter vind ik, maar daar heb je wel een ferm scherm bij en geen gedoe met 101 kabeltjes. Ik zou het zelf niet kopen, maar blijkbaar is er wel een markt voor want anders zouden ze hem niet aanbieden aan die prijs.

Als ik de laatste spellekes met de beste graphics wil spelen, dan ga ik mij ook ne dikke PC in elkaar steken. Maar om gewoon te werken heb ik veel liever ne Mac. Zelfs op kantoor heb ik een Macbook Pro en ik ga regelmatig naar klanten waar het een Windows only omgeving is en ik heb geen problemen om daar m'n ding te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: