• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 Home Theater

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
[color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]Hey iedereen.[/color]

[color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]Ik zoek mijn huidig 5.1 systeem te vervangen. Ik werk nu al 4 jaar met een Bose T10, gekocht omdat ik het gebruiksvriendelijk vind dankzij die unify en weet ik veel wat [/color]
smile.gif
[color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]. Maar ik vind het zelf eigenlijk wat geluid betreft niet zo'n topsysteem.[/color]

[color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]Nu kan je in bose blijven en naar die "topsystemen" gaan, zoals de 525 en de 535, dat tot 3699 euro gaat.[/color] [color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]Maar wat is jullie mening en advies? Ik lees hier en daar dat je al met een versterker van 500 euro een prachtresultaat hebt, zou ik dan eventueel mijn huidige luidsprekers kunnen blijven gebruiken of vervang ik die ook beter? Ik wil er wel wat geld aan uit geven, maar als het goedkoper EN beter kan, graag. Kunnen jullie enkele luidsprekers met een degelijke & gebruiksvriendelijke versterker tips geven, combinaties enz? Jullie ervaringen?[/color]

[color=rgb(51,51,51);font-family:Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif;font-size:13px;background-color:rgb(250,250,250)]Thanks![/color]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kort en krachtig! Weg met bose! Volledig!

Er is zoveeeeeeel beter en dan nog meestal goedkoper.

Voor 3700 euro heb je een matige set v bose, maar een waanzinnige set als je alles zelf doet.

Stel een budget voor.

Keuze speaker gaat meestal samen met keuze versterker. Het ene matcht beter met handere.

Koop ook altijd losse componenten.


Voor een 5.1 opstelling neem je best 5.0 speakers van eenzelfde merk/lijn

De subwoofer die voor 5.1 zorgt hangt af van je budget en of het vooral voor films of ook muziek is.. Wat is de luisterverhouding?


Ik zou die bose volledig wegdoen en begin opnieuw.. Nieuwe versterker , nieuwe boxen en sub.

Indien je budget beperkt is.. Kun je altijd startén met 2.0 of 2.1 of 3.1 noem maar op. Zelfs die gaan al beter klinken dan bose brol.


Merken van speakers zoals kef, b&w , focal ..

Versterkers zoals pioneer, marantz, denon, onkyo...

Sub zoals svs. , bk ...


Eens een budget voorstellen.

Hoe groot is de ruimte?

Welke vorm?

Mogen het zuilen zijn? Of moet het perse boekenplankmodellen zijn?

Weet dat melkpakjes je nooit gaan tevreden stellen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ohja... Welkom op het forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Hey Stijn, Alvast bedankt voor de welkom
263a.png
  Goh budget, mag alle richtingen uit, in die tijd heb ik ook 1599 euro uitgegeven aan mijn Bose T10, en dat budget mag nog groter..   Speakers mogen compact zijn, alhoewel ik die grote floorstanding ook wel heeel mooi vind

Maar het ding is, ik ben ook een leek, daarom dat ik in die tijd voor Bose heb gekozen, aangezien dat een compleet systeem was. Nu moet ik rekening houden met watt, ohm enz.. Dus mag je gerust eens een paar setups van verschillende prijsklasses voorstellen
1f609.png
Ik heb echt hulp nodig, maar het mag echt wel iets zijn. Qua plaats is het maar een kleine living, maar kwil gwn opschrikken bij een ontploffing
1f606.png
  Het wordt voornamelijk gebruikt voor films en series, af en toe muziek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
en nog een opmerking eventueel: ik ga misschien binnenkort voor 4K, is dat belangrijk voor de versterker?   gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Opschrikken bij een ontploffing => goede subwoofer nodig. Moet je opletten met geluid naar je buren toe?     Een combinatie die veel van ons op het forum hebben, is marantz en focal. Qua watt en ohm moet je je niet te veel zorgen maken. Zorg gewoon dat je je budget een beetje verstandig verdeelt tussen je versterker en je luidsprekers. Het is een beetje dom om 2000€ aan je versterker te geven om dan een surround setje van 500€ aan te schaffen.   Voor 4k moet je vooral erop letten dat je versterker 4k aankan. Uiteraard zal je mediaspeler ook 4k aan moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ikbenben

Member
18 jun 2013
165
0
19
Voor 4k moet je vooral erop letten dat je versterker 4k aankan. Uiteraard zal je mediaspeler ook 4k aan moeten kunnen.
  Als je 4K 60fps wilt moet je zorgen dat de versterker hdmi 2.0 heeft. Die van mij heeft ook 4K upscaling maar is een hdmi 1.4 en dus "maar" 4K 30fps max.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je nu een nieuwe versterker koopt zal die zoiezo 4k ondersteunen


Je wil opschrikken wel dan raad ik je ofwel een bk sub aan van rond de 500 euro

Wil je nog meer slam, pak dan een svs sub rond 800 euro...


Versterker reken zo'n 500-600 euro


Speakers zou ik vloerstaanders nemen... En achteraan eventueel boekenplankmodellen


Is de focal 700 reeks iets voor je?


http://www.focal.com/en/181-chorus-700


Bv 2x726v fronts

1x 700cc center

En 2x 706 surrounds




1 tip ga ook vooral luisteren! Dit in een speciaalzaak of bij iemand van het forum

Altijd welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Bwa,

Één 5.2 bestaande uit 5 keer B&W nautilus aan € 32.500 het stuk met 2 Db1 ter ondersteuning voor het sublaag aan € 4250 het stuk met daarop een classé ssp800 aan € 9000 met per speaker een mono versterkertje al la classé ca- M400 aan € 6000 het stuk( dus x8 ) en dan zal je wel opschrikken bij een ontploffing denk ik.;)



( en moest het dan nodig zijn kan je nog altijd een basshakertje installeren onder uw zetel.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Bwa,

Één 5.2 bestaande uit 5 keer B&W nautilus aan € 32.500 het stuk met 2 Db1 ter ondersteuning voor het sublaag aan € 4250 het stuk met daarop een classé ssp800 aan € 9000 met per speaker een mono versterkertje al la classé ca- M400 aan € 6000 het stuk( dus x8 ) en dan zal je wel opschrikken bij een ontploffing denk ik.
1f609.png




( en moest het dan nodig zijn kan je nog altijd een basshakertje installeren onder uw zetel.
1f609.png
)
En dan zoals menige rijke luis dit dan gewoon opstellen in een strakke design-woonkamer met 50m² glazen wanden rondom, niks demping, strakke witten vloeren & plafonds etc,etc en dan denken dat het geluid goed is
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Hetgeen dat Skoebidoe voorstelt gaat er natuurlijk los over, en dat budget heb ik er nu niet voor over ( keep in mind, ik ga ook nog voor een 4K tv he )   3000 is nu echt ook de max ;).   Stijn, bedankt voor de tip, zijn er speciaalzaken dat je mij kan aanraden waar ik eens kan luisteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Zoals Stijn zegt : die Bose buiten!! Zal je waarschijnlijk 2dehands nog een leuke prijs voor krijgen, maar zal niet aan een kenner zijn...


Verder adviseer ook ik je om een paar combo's te gaan beluisteren, smaken verschillen nu eenmaal. Marantz en Focal vallen bij veel mensen in de smaak, en zijn qua budget interessant. Denon en Onkyo zijn zeker ook goed. Voor subwoofer BK of SVS : beiden top.


Neem je tijd, en laat je hier op het forum goed informeren : hier zitten enkele experts samen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
kunnen jullie eens eventueel complete setups posten, of die van jullie zelf? Want nog altijd ben ik een leek
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vb

Marantz sr6008 vr 750 euro

2x focal 700sr vr 2x275 euro (surrounds)

1x focal 700cc vr 330 euro (center)

2x focal 726v vr 2x 600 euro (fronts)

Subwoofer svs pb1000 vr 500 euro


Totaal 3280 euro en blaast je bose tot op de maan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je tweedehands gaat kun je waarschijnlijk nog beter scoren vr dezelfde prijs.. Of zelfde voor goedkoper

Er staan focals te koop hier opt forum. Als je de kleur mooi vindt...


Focals kun je beluisteren bij forumleden idem vr b&w ene

In antwerpen heb je speciaalzaken of in je buurt. Kijk op site van speakermerken en kijk dan een dealer in de buurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Dus budget € 3000..

Tja,dan valt het mijne al af.;)


Volledige setups vind je normaal in het showcase topic.;) daar eens gaan piepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
En dan zoals menige rijke luis dit dan gewoon opstellen in een strakke design-woonkamer met 50m² glazen wanden rondom, niks demping, strakke witten vloeren & plafonds etc,etc en dan denken dat het geluid goed is
1f609.png

Maar dan hebben ze al een goede basis héé.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
<woltlab-quote data-author="" data-link="">
Vb

Marantz sr6008 vr 750 euro

2x focal 700sr vr 2x275 euro (surrounds)

1x focal 700cc vr 330 euro (center)

2x focal 726v vr 2x 600 euro (fronts)

Subwoofer svs pb1000 vr 500 euro


Totaal 3280 euro en blaast je bose tot op de maan
1f609.png
          Haha leuk gezegd.   Ja er wordt hier wel veel gezegd over marantz lees ik hier precies, ik wil ook een versterker met eventueel airplay, dus daar kan ik nog altijd in veranderen.. Wat als ik in jouw setup nu een Denon zou zetten? gaat dat dan zo'n enorm verschil uitmaken?   En wauw, 500 euro voor een subwoofer, ik ben online ook al heel wat van die paketten tegengekomen voor 500 tot 700, waar 5 luidsprekers en een subwoofer bij zit, maar dan is er toch een gigantisch verschil tussen zo'n samengesteld pakket en als je alles standalone zou kopen precies..
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Klopt er zit ook een gigantisch verschil in, dat hoor je zo. Die sub voegt enorm veel toe. Voor die prijs heb je idd all in one setjes, de melkpakjes
263a.png
trekt op niks.. En vroeg of laat stap je toch over. We all been there..

Bespaar je de moeite en koop direct iets deftigs!


Die marantz heeft ook airplay he

Denon zou ook gaan maar matcht minder met focal.

Maar niets belet je om daarvoor te gaan.. We helpen je gerust met je keuze!

Kijk eens rond op bv hificorner.nl wat je graag ziet van speakers en probeer ze ook eens te horen..


Als je denkt iets gevonden te hebben vraag dan gerust..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Ik heb die Marantz al even opgezocht en wauw, wat een leuk ding. Qua uitzicht nog een beetje retro, maar wel met hdmi poorten, airplay en 4K ondersteuning / upscaling = great. Ik lees dat die 7 speakers kan aansturen, dus is een 7.1 versterker, kan je dan gewoon ook instellen op 5.1 als je er maar 5 hebt?   Alvast bedankt voor het goede advies
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: