• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 Home Theater

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Zou de marantz ook goed passen bij speakers van b&w? Ik ben zelf niet zo bekend met focal.. ondertussen heb ik al veel huiswerk
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Uit eigen ervaring vind ik b&w meer passen bij onkyo, maar dat is echt zeer persoonlijk.   Een 7.1 versterker kan je uiteraard ook gebruiken voor 5.1
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Subwoofer zou ik ofwel bk xxls 400 kiezen

http://hificorner.nl/pb-1000.html


De bk is iets meer muzikaler en niet gepoort

De svs is minder muzikaler en gepoort waardoor je iets meer slam krijgt bij films
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Tuurlijk gaat Marantz met B&W....

Heb de 604 hier op een Marantz 8500 gehad en nadien op een Marantz mm8003 versterker....totaal geen probleem gehad met aansturing .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Uit eigen ervaring vind ik b&w meer passen bij onkyo, maar dat is echt zeer persoonlijk.   Een 7.1 versterker kan je uiteraard ook gebruiken voor 5.1
1f609.png
  en ziet die versterker dat automatisch of pas je dat aan via de menu ofzo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je 5 speakers en 1 sub aansluit op een 7.1 versterker, is het een 5.1 he

Maar lig daar niet wakker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Awel,voor je de versterker aansluit,neem je hem ind e armen en je gaat één voor één uw speakers af en je benoemt deze.

Bv uw rechterfront,je gaat er dan voor staan zodat de versterker voor de speaker hangt en je zegt dan luidop "oooh heilige versterker zie hier de rechterfrontspeaker ".

Dan doe je ernog een dansje rond( wat soms wel eens moeilijk is als de speaker al tegen de muur hangt.) en je gaat zo naar de volgende speaker en je begint weer...

Als jed an gedaan hebt zet je de versterker op zijn plaats en je sluit deze aan en je zet hem op.

Nadien ga je gewoon effe in de menu van de speaker en je kijkt daar bij de speakersettings of hij het allemaal wel goed heeft begrepen.

Indien niet ( zoals gewoonlijk want ze vertsaan geen andere taal dan de taal van het land van herkomst) zet je gewoon de speakers actief die je hebt aangesloten.

Ook hebben sommige versterkers nu een soort van automatische instelmodus en vragen ze gewoon bij de eerste opstart welke speakers er zijn aangesloten en welke in en uitgangen je wilt gebruiken....


Dus om het kort te maken,meestal wijst dat zichzelf uit en de kanalen die niet gebruikt worden gaan dan niet aangestuurd worden.( meestal)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Denon zou ook gaan maar matcht minder met focal.

Heb zelf lange tijd zo gespeeld en die matchen wel erg goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Ik ben vandaag op bezoek geweest in Stereorama te Lier.. Daar een setup gehoord van B&W en...WAUW. Enkel moet ik zon grote center niet hebben, moet voor de tv staan :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zon grote center doet nochtans veel

Wat is je hoogte v meubel tot onderkant beeld (niet onderkant tv)

Anders een lager meubel zoeken of tv ophangen

Zo'n center is absoluut een must en past vrijwel altijd onder tv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Welke speakers heb je beluisterd ?


Een htm2 is geen kleintje maar een htm4 valt best nog mee.( en de max was vroeger een htm1D,is infeite een 802D platgelegd.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stereorama te Lier.. Daar een setup gehoord van B&W en...WAUW. Enkel moet ik zon grote center niet hebben, moet voor de tv staan
1f61b.png
Mooie zaak en dikwijls staat het er ook goed opgesteld
1f609.png
Welke speakers waren het juist?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik weet anders een mooie pb12+ te koop staan voor je (svs sub)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Hey Joske, nu niet op gelet aangezien alles nog al nieuw is ken ik die typekes niet zo goed... Maar ik heb nog een vraag betreffende 4K...   Ik ben geïnterseerd in de F9000 van Samsung, en in de reviews lees ik dat de tv van zijn eigen upscaled... Dus als ik nu eerst kies het scherm te kopen, moet ik mij niets van aantrekken of mijn Bose T10 dit upscaled of niet, de tv doet dit dan toch zelf?   gr, thanks
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik zou momenteel echt geen 3.000 euro geven aan een 4K tv. er is nog geen 4K content en er zijn nog geen 4K spelers. Voor dat geld koop je nu een fatsoenlijke HD tv en kan je waarschijnlijk binnen 3-4 jaar nog een extra 4K tv kopen die veel beter gaat zijn.   Ivm de upscaling, dit gaat nooit 4K beeld worden. Je gaat wel een verbetering zien, maar 4K gaat het nooit zijn.   Mijn advies, koop een HD tv en investeer in een fatsoenlijke versterker en luidsprekers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Volledig mee eens.

Absoluut nu het moment niet voor 4k

Als je het zo moet stellen he

Jij koopt nu een 4k tv en binnen 2-3j koop je een versterker en luidsprekers he

En ik koop nu een versterker en luidsprekers (geniet daar enorm van) en koop binnen 3j een 4k tv. Dan sta ik mijlpalen voor op je!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ken de prijs v die. F9000 ook niet . Maar misschien kun je inde plaats een goeie hd beamer en groot scherm ervoor kopen en dan heb je nog veel meer een wauw effect.

Maar ik zou beginnen met audio! Bose weg en opbouwen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Filip Delmotte

New Member
24 jan 2014
21
0
4
Hey mensen.   Ik ben van plan mijn bose in KORTE termijn buiten te gooien, niet binnen 3 jaar he, het budget is er al ;).   Maar wat de tv betreft, je hebt 55 inch led schermen full hd die tegen de 2500 euro aangrenzen. Nu ik werk in een elektronicazaak maar op een andere afdeling, maar ik kan aan die F9000 aan aankoopprijs geraken, en krijg dan nog eens een kleine korting vanwege de goede band met Samsung. En dan is ie goedkoper dan het topmodel FULL HD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou absoluut geen led nemen nu Plasma is nog steeds the way to go . Kun je geen vt60 scoren?   Wat ga je nu voor audio doen ipv bose?
 
Laatst bewerkt door een moderator: