• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

aankoop a/v receiver en 5.1 boxen set

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Peter zei:
De boxen die Demon voorstelt lijken me inderdaad heel goede setup. Jij hebt die zelf ook Demon? Kunnen die boxen ook opgehangen worden? A26 betwijfel ik, maar vooral die A25 dan? Ben hier aan het proberen uitdokteren als ik die hier zou kunnen plaatsen ..., maar lijken me wel behoorlijk groot ...
Voor de A26 heb je wel wat steun nodig, die wegen serieus veel, maar de A25 moet zeker en vast lukken.. ik heb ze aan stands hangen die niet voorzien zijn op zo'n gewicht.

Ik hebt voor 2x A26 + center. Rear heb ik 2x A25.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
demon zei:
Voor de A26 heb je wel wat steun nodig, die wegen serieus veel, maar de A25 moet zeker en vast lukken.. ik heb ze aan stands hangen die niet voorzien zijn op zo'n gewicht.

Ik hebt voor 2x A26 + center. Rear heb ik 2x A25.
Aan stands moet het nog wel lukken, echter rechtstreeks aan de muur (ze hebben zo'n oogje om dit te doen
boston-a25-back.jpeg
) zou ik toch echt niet aanraden. 1) ze hangen dan zeer dicht tegen een muur. 2) indien je dik bezetsel hebt, betwijfel ik of een simpele plug ze kan houden.

Ze zijn inderdaad wel redelijk groot, en ik heb geen ervaring met de definitive set dus daar kan ik weinig over vertellen. Al lijkt het me sterk dat een danig kleinere speaker een breder bereik heeft (volgens de specs).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
Als ik voor de BA's zou gaan, zou ik ze inderdaad moeten ophangen. Zou daarbij gebruik maken van de Vogels VLB 200

Twijfel gewoon qua grootte echt wel heel erg, vandaar dat die Definitive's me misschien ook wel wat leken.

@luckske: mag ik vragen of jij ervaringen hebt met deze set, of vanwaar je ze aanraadde?

Beste zou natuurlijk zijn dat ik ze eens hoor spelen, maar lijkt me niet echt een set die veel mensen hier zullen hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee, geen persoonlijke ervaring met die Definitives sorry - ik kwam op ze uit terwijl ik op hificorner.nl aan't kijken was naar speakers die binnen je budget zouden passen en niet te groot zijn. De Definitives spraken mij aan doordat ze 3-weg zijn ondanks hun compacte design en de subwoofer tot een zeer mooie 22hz gaat.

Ik geloof wel dat @jvanhambelgium deze (of gelijkaardige Definitives) heeft gehad, hij kan misschien iets meer zeggen over de kwaliteit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Jan had de versie met 5.5" drivers geloof ik. Volgens mij zijn 3.5" aan de zwakke kant. Ik zou minimaal voor een systeem met 5.5" drivers drivers gaan zoals hun grotere broertje of de Boston Acoustics.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
Heb hier ondertussen zelf thuis nog eens wat onderzoek verricht en wat geknutseld met karton en zoals ik vreesde... Die BA's zijn te groot
2639.png
allé vooral de diepte is eigenlijk een probleem. De A26 is 265mm diep en de A25 225mm. Zowel mijn vrouw als ik hebben de indruk dat deze gigantisch overkomen aan de muur :-(, jammer nochtans want ik was eigenlijk al vrij overtuigd.

Misschien om nog een beter beeld te scheppen van mijn multimediagedeelte hier een paar afmetingen: de plaats waar de surround zou komen is 3,90m lang op 3,70m breed (of dus 14,43m<woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes="">2</woltlab-metacode>) Tussen mijn frontboxen zit op dit moment de maximale lengte, dus 3,90m. Center staat perfect op de helft. Mijn rears hangen op 3m van elkaar (zit met soort insprong waardoor deze niet verder van elkaar kunnen). Naast multimediagedeelte is dan wel nog eettafel gedeelte van ongeveer 4,50m lang en 3,70 breed, maar daar komen dus geen boxen (tenzij op termijn eventueel draadloze boxen).

Kunnen (en willen?) jullie eventueel nog wat verder helpen zoeken, aub? Want ik geraak er hier anders echt niet aan uit.
2639.png
, wordt er hopeloos van, ppff ... Receiver ben ik ondertussen zeker. (Bij Marcel staat deze trouwens 479€ voor andere geïnteresseerden) en ik wil ook nog steeds goede boxen kopen, desnoods voor echt wel meer dan 500€, maar zit wel beperkt in opstelling natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Peter zei:
Misschien om nog een beter beeld te scheppen van mijn multimediagedeelte
Kan je niet eens foto's maken van je multimedia hoek? Dan kunnen ze je hier al veel beter helpen! Je kan ze gewoon op de computer verzetten en in berichten slepen als je ze typt/bewerkt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
demon zei:
Kan je niet eens foto's maken van je multimedia hoek? Dan kunnen ze je hier al veel beter helpen! Je kan ze gewoon op de computer verzetten en in berichten slepen als je ze typt/bewerkt
263a.png
Morgen zal ik voor wat verduidelijkende foto's zorgen van mijn multimedia rechthoek
263a.png


*EDIT* vrouwtje wil niet dat ik foto's online plaats van ons leefruimte ..., gelukkig mag ik wel nog altijd kiezen welke installatie er komt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
Ik ben hier ondertussen het internet aan het afschuimen op zoek naar goede speakers, maar ik denk dat ik er te weinig van begrijp. Meteen dus hier maar eens vragen.

Ik hou die set die luckske aanhaalde van definitve nog steeds in het achterhoofd, want een slechte set lijkt me dit zeker niet. Ik heb die eens vergeleken met Teufel Cubycon 2 set (die duurder is) en toch ook heel goede commentaren krijg, maar als ik het goed begrijp is deze Definitive set toch beter?

Als ik het goed snap, dan speelt de frequentie bvb een grote rol? Bij teufel is de frequentie 200 - 20000HZ bij definitive 55 - 30000Hz voor de speakers. De center heeft zelf 22 - 30000 bij Definitive Gevoeligheid is respectievelijk 88dB en 89dB. Subwoofer specs zijn ook anders, maar daar ken ik dus ook niets van ... Kunnen jullie even helpen en me zeggen waar ik nog moet op letten of wat ik fout doe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Frequenties zegt helaas niet alles, belangrijker is hoe het klinkt
263a.png


In eenvoudige taal
1f609.png
Met een een hoge gevoeligheid van de speakers wordt vooral het volgende bedoeld! Een gevoeligheid van 93 dB betekent dat bij 2.83 V op de ingang van de luidspreker, er op 1 meter voor de luidspreker een geluidsdruk is van 93 dB. En 93 dB is meer dan 85 dB, dus klinkt 93 dB luider.

Probleem is wel dat niet alle fabrikanten op deze manier meten. Dus soms is bijvoorbeeld 88 dB luider dan 89 dB. Kortom 90dB zal door een 50watt versterker makkelijker aangestuurd kunnen worden dan bv een gevoeligheid van bv 80dB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Het frequentiebereik zegt ook weinig.... In dit soort setjes zou ik het echt met een grof korreltje zout nemen. Maar een set waarbij de satellieten tot 200Hz gaan en hieronder moet de sub het overnemen zou bij mij al afvallen, tussen 80Hz en 200Hz is de sub goed te lokaliseren en dit kan wel storend overkomen.... Hoe lager de satellieten gaan hoe beter, verbeterd de integratie met de sub aanzienlijk.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
davylermi zei:
Het frequentiebereik zegt ook weinig.... In dit soort setjes zou ik het echt met een grof korreltje zout nemen. Maar een set waarbij de satellieten tot 200Hz gaan en hieronder moet de sub het overnemen zou bij mij al afvallen, tussen 80Hz en 200Hz is de sub goed te lokaliseren en dit kan wel storend overkomen.... Hoe lager de satellieten gaan hoe beter, verbeterd de integratie met de sub aanzienlijk.
1f609.png
Maw die definitive set is dus beter? Daar gaan de satelieten nl tot 55 en de centerbox zelf tot 22Hz?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Peter zei:
Maw die definitive set is dus beter? Daar gaan de satelieten nl tot 55 en de centerbox zelf tot 22Hz?
In principe wel.. Maar er staat wel niet bij hoe deze gemeten zijn. Lijkt mij -12dB... Je gaat daar dus weinig/niks van merken.. Het -3dB punt blijkt dus op 125Hz voor de satellieten en 133Hz voor de center te liggen. Zal al heel wat vloeiender klinken in combinatie met de sub dan de 200Hz voor de teufel-set.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
pff, niet te vergelijken dus ...
2639.png


Zou het bvb. ook een optie kunnen zijn om als front 2 Promonitor 1000 's en als center ook de 1000 reeks, met als surround (rears) 2 Promonitors 800? of 4 keer de 800 + center1000? Subwoofer kan ik dan eventueel achteraf nog bijkopen. Zou dit veel beter zijn dan die ProCinema600-set of de extra investering niet waard?

Veel vragen opnieuw, ik weet het :-(, maar ik kom dichter en dichter bij mijn beslissing, heb ik het gevoel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Peter zei:
pff, niet te vergelijken dus ...
2639.png


Zou het bvb. ook een optie kunnen zijn om als front 2 Promonitor 1000 's en als center ook de 1000 reeks, met als surround (rears) 2 Promonitors 800? of 4 keer de 800 + center1000? Subwoofer kan ik dan eventueel achteraf nog bijkopen. Zou dit veel beter zijn dan die ProCinema600-set of de extra investering niet waard?

Veel vragen opnieuw, ik weet het :-(, maar ik kom dichter en dichter bij mijn beslissing, heb ik het gevoel
Die 1000's heeft @jvanhambelgium gehad. Ik zou aanraden om als front dezelfde serie te gebruiken. Voor surrounds kan je kleiner gaan indien echt nodig.

Maar zijn die 1000's echt veel kleiner als de BA25's? Die Def Techs maken gebruik van een bass radiator waardoor je meer conus oppervlak hebt en dat zou de kwaliteit ten goede moeten komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter

New Member
19 mrt 2015
18
0
4
broodro0ster zei:
Maar zijn die 1000's echt veel kleiner als de BA25's? Die Def Techs maken gebruik van een bass radiator waardoor je meer conus oppervlak hebt en dat zou de kwaliteit ten goede moeten komen.
Als ik het goed heb, zijn die 1000's 16,5cm diep terwijl de BA25 er 22,5 cm zijn, de 800's zijn zelf maar 12,7cm diep . Scheelt dus toch behoorlijk wat vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator: