• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies 2.1 home cinema setje.

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Hallo,   Na wat opzoekwerk hier terecht gekomen.   Ik zoek jullie advies voor een deftig home cinema setje. Voorlopig heb ik een zeer goedkoop philips 7.1 setje dat ik jaren geleden op de kop heb kunnen tikken.   Aangezien wij bezig zijn met renovatie werken zou ik dit willen vernieuwen zodat ik de kabels mooi mee in de muren kan trekken.   Ik ben dus op zoek naar een 2.1 systeem met een budget van een 750€.   Eerst dacht ik het simpel te houden en gewoon te gaan voor een bose cinemate systeem. Na wat opzoeken raden veel mensen dit toch eerder af op vlak van prijs/kwaliteit.   Nu ben ik aan het overwegen om toch eerder toekomstgericht een aankoop te doen en een versterker te kopen, 2 boksen die ik aan de muur kan hangen (wel gyproc dus mogen niet te veel wegen) en een woofer indien het budget het nog toelaat voorlopig.   De enige vereiste is dat ik met 2-3 hdmi kabels naar de versterker kan gaan alles zo kan sturen. Ben hier niet echt van op de hoogte maar dit zal wel standaard zijn wrs.   Graag hulp
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Hallo! Welkom!   Je hebt blijkbaar al wat zoekwerk gedaan alvorens hier iets te komen vragen. Ik lees toch enkele leuke dingen. Zo is je startbudget toch al wat ! Maar en dit is toch belangrijk, zo wil je ook starten met 2.0 of 2.1 en later uitbreiden. Hierdoor wijk je heel snel af van de kant en klare setjes, die eigenlijk op niks trekken. Een ander positief punt is dat je wegkijkt van bose brol
263a.png
  Je start al heel goed !     Nu heb ik nog 2 opmerkingen om je start helemaal goed te maken: 1. Die 750 euro budget, is dit enkel voor 2.0 of voor 2.0 MET receiver. Indien enkel voor 2.0 ben je helemaal goed bezig, indien dit met receiver is kan het ook nog, maar dan zou ik je aanraden puntje 2 te overwegen:   2. is tweedehands een optie?   Zoals reeds veel gezegd , kun je heel mooie dingen opbouwen met 2de hands dingen afkomstig van mensen met dezelfde hobby.     Wat betreft de eisen van de speakers. Moeten ze echt aan de muur? (want meestal eindigt dit terug met "melkpakjes" of zijn vloerstaanders/bookshelves op stands ook een optie? wat dan weeral de kwaliteit zal verhogen)       Verder nog een vraagje, heb je reeds een content speler? zoals ps 4 of blurayspeler of ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Wel, voorlopig was met budget een 700€ indien in een kant en klare set zou kopen.   Nu zou ik eerder een 700€ willen geven voor versterker en 2 speakers. Nadien kan ik nog steeds een woofer bijkopen. 2dehands is een optie.   Men voorkeur zou zijn om deze omhoog te hangen maar hier ben ik eigelijk nog niet zeker van. De huidige hangen omhoog..   Maar er komt een nieuw meubel waar ik ze eventueel kan opzetten. T'is eigelijk een redelijk moeilijk kamerindeling. De tv staat langs rechts redelijk dicht tegen de muur. langs links heb ik gemakkelijk nog 3 meter over.   Bedoeling is eigelijk vanalles. Zowel ps4, tv..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik was laatst eens bij Teufel aan het kijken. Die hebben leuke setjes die je van 2.0 naar 5.1 kan uitbreiden en ze kosten niet teveel. Lijkt me interessant. Verder heb ik geen ervaring met het merk, hoor. Dus over de klankkwaliteit kan ik niks zeggen. (ik bouw tot nu toe mijn speakers zelf, wat ook een optie kan zijn voor je.) Je kan b.v. een set Ultima 40 mkII later uitbreiden tot een 5.1 set. Er bestaan daar setjes voor met een center, 2 satellieten en een sub uit dezelfde reeks. Als ze echt aan de muur moeten zou je voor de Ultima 20 mkII kunnen gaan. (als voorbeeld!)   Andere merken zullen dat ook wel hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Heb net al eens gebeld naar Audiomix (winkel kort bij mij thuis...) Als ik in de rapte een prijs laat maken kom ik toch al snel boven men budget (zonder woofer weliswaar) Mijn vader heeft jaren terug ook een versterker gekocht en door heel het huis een stuk of 5 B&O m1 boksen hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Als tweedehands een optie is er wel wat mogelijk met dat budget. De woofer later is een prima idee (later kan dan eventueel een bk, svs,...) Als je zelf zegt dat ze op het meubel kunnen dan zou ik het idee van ophangen laten varen en direct voor bookshelves gaan.......   Wat is redelijk dicht tegen de muur? Een meter? een halve meter? of nog minder?     Bedoeling is vanalles , dus ook film en muziek neem ik aan.   Ivm versterker, is 3d een must?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Die tip van rho (ultimate 40 mk2)is wel wat vind ik. Mooie, goeie speakers en een zeer gekend merk. Uitbreidbaar naar 5.0 is nog beter !   Sub zou ik niet van teufel kopen, ook versterker niet. Maar dan hou je nog 200-250 over voor je versterker. Als 3d geen must is, moet dat lukken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Wat bedoel je met bookshelves?   En ik zit deels met een schuine muur.. Wrs komt er een meubel van 1m80 (ikeastyle)   En yeps, ps3 voorlpig, film, muziek eigelijk iets minder want die staat eerder stil op de achtergrond.   Er komt een nieuwe tv die natuurlijk 3d ondersteund. Het zegt me eigelijk niveel voorlopig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wat bedoel je met bookshelves?
Boekenplank luidsprekers. Dus geen vloerstaande zuilen.   Is zelfbouw een optie? Er bestaan tig mooie setjes binnen een aantrekkelijke prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Zelfbouw lijkt me wel leuk maar ik ga dat nooit zo mooi kunnen afwerken.. En die setjes zien er wel leuk uit.Heb hier dacht ik al gelezen dat die boston sets zeker niet slecht zijn.   Ik neem aan dat die a26's 99€/stuk zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Prijzen zijn altijd per stuk Klopt. Zet daar een mooie versterker en sub bij en je hebt een mooie beginnersset vind ik Correct me if i'm wrong (andere leden)   Er is hier ook iemand met dezelfde speakers dacht ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
[url="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142050.0"]http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142050.0[/url] en je bent heel goed op weg !   Veel beter dan een kant en klaar setje van 700 euro   Zelfbouw zou ik niet aan beginnen
1f609.png
Niet iedereen heeft hiervoor materiaal en voor een 1 setje met beperkt budget, blijf ervan weg
1f609.png
tenzij je dit nog gedaan hebt
Goeie tips!   En wat die zelfbouw betreft heb je natuurlijk een punt. Als je nog een frees en lijmklemmen etc moet gaan aanschaffen is het verre van goedkoper en als je dan maar 1 setje gaat bouwen is het de moeite niet. Maar als je eenmaal je eerste speakertjes hebt gebouwd blijft het meestal niet bij dat eerste paartje.
1f609.png
Je moet er natuurlijk de tijd en zin voor hebben. Ik kan heel goed begrijpen moest je 't niet zien zitten. (ik twijfel er tegenwoordig ook over of mijn vlgende set nog diy zal zijn)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Ik ga gewoon een voorgemaakte set kopen. Ik heb geen 2 linkerhanden maar ik weet nu al dat ik niet tevreden ga zijn van het resultaat. Om nog even terug te komen op die ultimate 40 mk2, die zijn te groot.   Mijn voorkeur gaat toch naar kleine speakers die ik voorlopig op een een meubel kan zetten of toch mits een beugel kan ophangen.   En die 2dehands denon versterker gaat wrs veel te professioneel zijn. Voor mij mag het simpeler
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Uit dezelfde reeks kan je ook naar de Ultimate 20 mkII kijken he. Die kan je netjes op het meubel zetten of aan de muur hangen. De Boston Acoustics A25 is ook een leuk speakertje.   Pioneer maakt leuke en goedkope receivers. Maar ik zou die 2de hands Onkyo of Denon toch ook overwegen hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Zelfbouw lijkt me wel leuk maar ik ga dat nooit zo mooi kunnen afwerken.. En die setjes zien er wel leuk uit.Heb hier dacht ik al gelezen dat die boston sets zeker niet slecht zijn.   Ik neem aan dat die a26's 99€/stuk zijn?
  Het is inderdaad per stuk... Let wel op dat de A26 een stukje grooter en zwaarder zijn dan de A25.... In gewicht dan, in prestatie is het enige verschil de diepere bas die de A26 kan produceren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Uit veel reviews lijkt de A25 beter te zijn dan de A26. Minder bas, maar voor de rest beter in balans. Ik heb enkel de M25 gehoord en die is zeker niet slecht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik zou die a26 nemen.   En idd zeker de denon of onkyo overwegen Waarom zou die te professioneel zijn? Absoluut niet !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Heb jij de A26 ooit gehoord? (of zelfs kunnen vergelijken met de A25?)
 
Laatst bewerkt door een moderator: