• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies bij aankoop van mijn eerste HT systeem.

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Hallo allemaal,   Zoals jullie zien ben ik nog vers van de pers en dus nog een complete leek in het Home Theater gebeuren, des niet te min wil ik er toch ook eens aan beginnen.
263a.png
  Het zit als volgt. Ik en mijn vriendin hebben net een appartement gekocht en zijn dus aan het kijken voor ons eigen plaatsje in te richten. Toen we de eerste maal naar het appartement gingen kijken, viel mijn oog direct op de projector die aan het plafond hangt en het bijhorende scherm + het HT-systeem. Na enkele onderhandelingen hebben we besloten het appartement te kopen met behoud van de projector en scherm.
263a.png
Al even ter info, het gaat hier om volgende projector: Epson EMP-TW2000.   Nu vandaag belde de verkoper terug en liet hij weten dat er nog enkele zaken te koop staan. Waaronder het HT-systeem. Sony BDV-E 970 Dit voor de prijs van €400, welke bij aankoop €1000 zou gekost hebben. (factuur kan ik nog verkrijgen). Dit is dus echter een 2de hands systeem, maar ben er zeker van dat dit goed onderhouden is geweest. Mag morgen eventueel langsgaan om het allemaal eens te testen.   Nu ik weet dat dit zeker niet het meest optimale HT-systeem is, maar als een begin en om toch even de kosten te drukken zou ik dit eventueel wel eens kans willen geven. Tenzij jullie natuurlijk zeggen dat dit totaal waste of money is. Naar de toekomst toe is het natuurlijk ook de bedoeling zelf een systeem samen te stellen, maar voorlopig lijkt dit mij een mooi startpunt?   Extra foto's if needed, kunnen zeker bezorgd worden.   Graag hoor ik jullie mening hierover.   Alvast bedankt!   Greetz,   d3rF
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Wast of money   Als je dat al ziet zitten, kun je misschien eventueel een deal doen met mijn compleet 5.1 setupje? Die staat hier te koop.. er is niks aan, velen hier kunnen dat bevestigen, de prijs kunnen we bespreken via pm Dan ga je misschien net iets meer betalen dan die 400 (veel zal het mss niet zijn) maar dan heb je wel een PAK, ik zeg PAK beter systeem dan die sony!   Denk er maar eens over na
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
En blijf aub weg van all in one setjes   GOUDEN tip
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
En blijf aub weg van all in one setjes



GOUDEN tip

Mee eens. All in one setjes zijn duur voor hetgeen het is.


Mag ik vragen wat je 'extra' betaald hebt voor de projector en scherm? Want dit is al een epson model van ettelijke jaren geleden en waarschijnlijk staan er zoveel branduren op dat die niet meer dan 400 euro had mogen kosten. Wat zelfs nog aan de hoge kant is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Hey, bedankt voor de reacties alvast!


Langs de ene kant, had ik deze antwoorden over de all ik one systemen wel al verwacht, na het lezen van enkele andere topics.. Maar ik dacht dat het voor die prijs misschien toch nog ergens "aanvaardbaar" zou zijn, vermits ik in het begin toch nog even de kosten wil drukken. (Niet dus:p).


@Skank: Thx! Ik zal morgen zeker eens kijken voor je systeem! Kan natuurlijk niet alles zelf beslissen, de vriendin moet het ook "mooi" vinden.. Maar ga er morgen zeker eens naar kijken.


@Squeek: Euhm €450. Heb de projector aan het werk gezien en zag er mij toch heel goed uit, maar heb precies toch beetje gevoel dat ik wat in het zak gezet ben nu..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
450 euro is nog wel te doen. Zit het scherm mee in de prijs, zeker ok dan. Kijk, destijds toen deze epson uitkwam was dit best een ok projector hoor. Dat is met elke epson wel de laatste tien jaar, ze zijn steeds beter geworden voor hun geld. Maar nadeel van een projector is dat die ongelooflijk snel hun waarde verliezen. Ik heb nu mijn vierde projector draaien hier in twaalf jaar dat ik projecteer, en hoe goed ze ook zijn op de moment dat je ze koopt, enkele jaren later geraak je er bijna niet van af. Mijn laatste projector was nieuw 2500 euro(epson) en drie jaar later voor 500 euro verkocht gekregen. Serieuze afschrijving dus en deze was veel nieuwer als jou tw2000.


Als je graag een surround setje wil, en niet teveel geld wil spenderen moet je eens proberen tweedehands te scoren. Dan heb je veel meer voor je geld, en als je koopt van forumleden heb je meestal (kan ik niet garanderen natuurlijk) goed onderhouden spullen. Vaak ook betere samengestelde componenten. Alleen niet verwachten dat je kinepolis in huis haalt voor 400 euro natuurlijk
263a.png



Succes met je zoektocht naar wat leuks en foto's posten als je je set hebt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Doe gewoon een bod van €150 op zijn setje....als hij hapt kan je daar inderdaad wel effe mee verder maar je zal zelf heel snel de nadelen ervan ondervinden.
1f609.png



Als je geen hoge eisen hebt en het maar moet spelen dan zijn zulke setjes best een goede aankoop voor relatief weinig geld .

Maar meestal liggen de eisen , verwachtingen van de gebruikers veel hoger dan hetgeen zulk een setje kan leveren en dan volgt de ontgoocheling dat ze infeite rommel hebben gekocht .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zeker geen all in one setje kopen. niel heeft me er in den tijd ook van gered en ben hem er altijd erg dankbaar voor geweest!

Ga voor een mooie reciever en begin met enkel front speakers en mss een subwoofer. Later kan je dan nog verder uitbreiden en intussen heb je al erg mooi geluid en kan je verder kijken.

Srr Skank maar ook dat systeem overnemen zou ik niet doen. Ga je spijt van krijgen en je gaat rap van upgraden beginnen dromen. Doe het ineens tegoei makker. Goede reciever en stereo beginnen al dan niet met al een subwoofer er bij, my 2 cents.

Is dit momentel ook buiten je budget dan zou ik gewoon wachten en ff verder sparen. Allemaal weggesmeten geld anders. je moet niet overhaasten, had dit in het begin ook maar vind het nu juist leuk als je met langer wachten en veel info ineens het juiste produkt koopt, enorm veel voldoening van dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Hey allemaal   Eerst en vooral, thx voor alle nuttige info! Kan ik zeker gebruiken.   @ Squeek: Oh thx! Voel ik me toch al iets beter. Het scherm zit hier inderdaad ook bij en wat er nog extra bijzit is een HDMI-splitter en alle reeds geïnstalleerde kabels. (HDMI en dergelijke die allemaal zijn weggewerkt in de muren).   Nu ik ga eerlijk zijn. Ben gisteren nog eens bij de verkoper langsgegaan om nog enkele dingen te regelen en toen was het natuurlijk het ideale moment om eens om een test te vragen. Uiteraard klinkt het beter dan het geluid uit de tv, dat het niet zo goed klinkt als het geluid uit een compleet apart samengestelde set, besef ik ook maar al te goed. Echter na tijdje onderhandelen bood hij mij de set aan voor €215. Moet zeggen dat dit als begin toch wel al veel aanlokkelijker klinkt.   Ik weet dat jullie me waarschijnlijk nog altijd vervloeken omdat ik blijf praten over die all in one set, maar ik zeg het, voor die prijs nu, om even met te beginnen... Het klinkt toch wel aanlokkelijk.   Lord Baelish: Zoals jij vermeld, eventueel even zonder een set, maar dan heb ik natuurlijk geen geluid bij de projector.. :unsure:   Moet eerlijk zeggen, dat het echt wel moeilijk is. En natuurlijk ben ik niet alleen om te beslissen, mijn vriendin moet ook akkoord gaan natuurlijk. Het is nog steeds op een appartement, in de living en niet in een dedicated room.   Greetz   Frederik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
bwa,nog iets teveel maar doenbaar....doe nog eens een tegenbod va € 180.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
bwa,nog iets teveel maar doenbaar....doe nog eens een tegenbod va € 180.
1f609.png
  Zal ik zeker proberen
1f609.png
  Echter zijn de planning dit weekend een beetje veranderd. Aankoop van een eigen samengestelde 5.1 set of dergelijke zal er voorlopig niet inzitten.   Vermits de vader des huizes constant naar de voetbal kijkt, en de moeder des huizes dus niet veel kans krijgt om andere programma's te zien..
1f61b.png
, hebben we besloten om onze oude Samsung LCD-TV te laten staan. Hierdoor moeten wij dus eerst een nieuwe tv kopen.   Toen ik nog thuis woonde heb ik mijn ouders kunnen overtuigen om de 50VT60 van Panasonic te kopen. :wub: Panasonic Plasma Echter zal dit er nu niet inzitten..
1f61b.png
  Ik weet dat het nu ineens hals over kop is, maar iemand die me hier wat advies in kan geven eventueel? Voorkeur gaat zeker uit naar een Panasonic (Plasma indien nog mogelijk). Op het gebied van LED en beeldkwaliteit ben ik niet zo thuis eerlijk gezegd, maar feel free to share
263a.png
  Prijzen zijn bespreekbaar vermits we nog een hele hoop ecocheques hebben.   Alvast bedankt!   Greetz   d3rF
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Heb eens staan kijken in de Mediamarkt naar dat Samsung UHD 65" gebogen scherm......moet eerlijk zeggen dat het er best prima uitziet , ook dat curved LG oled scherm enkel spijtig dat dit nog geen uhd scherm is. Natuurlijk de uhd schermen van Sony zijn ook heel goed te noemen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Hmm heb zo wel een vermoeden dat zo een schermen niet echt in onze prijsklasse gaan liggen.. :p

En UHD, das die 4K resolutie dat je dan bedoelt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Ik zou voor plasma gaan. De VT60 is een toptoestel maar ik denk dat je nog enkel de 65" versie gaat vinden...   Ik zal je overtuigen met een review
1f61b.png
  http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp65vt65b-201306273079.htm?page=Performance   Als 65" te groot is zou ik wachten op de opkomende Panasonic AX900 welke volgens Panasonic de VT60 zou evenaren.   En staar je zeker niet blind op dat 4k gebeuren. Resolutie is niet het enigste dat belangrijk is aan een tv.   EDIT: ik zie juist dat de P50VT60 nog in stock is bij plasma discounter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Anders staat er nog tot 24u een Samsung UHD 55" op ibood!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Ik zou voor plasma gaan. De VT60 is een toptoestel maar ik denk dat je nog enkel de 65" versie gaat vinden...   Ik zal je overtuigen met een review
1f61b.png
  http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp65vt65b-201306273079.htm?page=Performance   Als 65" te groot is zou ik wachten op de opkomende Panasonic AX900 welke volgens Panasonic de VT60 zou evenaren.   En staar je zeker niet blind op dat 4k gebeuren. Resolutie is niet het enigste dat belangrijk is aan een tv.   EDIT: ik zie juist dat de P50VT60 nog in stock is bij plasma discounter.
  De 50VT60 blijft natuurlijk een pracht van een toestel. Elke keer ik hem bij mijn ouders zie staan.. Echter is €1700 niet een kleine kost natuurlijk en denk niet dat ik met ecocheques zal kunnen betalen..  
Anders staat er nog tot 24u een Samsung UHD 55" op ibood!
  Inderdaad, had hem ook zien passeren, maar uiteindelijk toch niet voor gegaan.   Heb echter mijn oog laten vallen op deze Sony: Sony KDL-50W805 Lijkt toch heel veel goede reviews te krijgen en schappelijk kwa prijs. Had hier op het forum nog iemand gezien die deze heeft gekocht en blijkbaar toch ook heel blij van is. Is natuurlijk wel geen Panasonic.. Dus ben nog niet 100% zeker.   Nog even verder zoeken en alle mogelijke opties openhouden..
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Pana all the way of nog 2-3j wachten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Das een beetje overdreven héé Skank...dat zieden ze vroeger ook van de pioneers....de techniek staat niet stil...ook niet voorvde lcd's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Ik vind van nie

Ik zei dat in 2013 ook al.

Ofwel nog een pana scoren ofwel nog 2-3j wachten.. Dus pak nu nog 2j
 
Laatst bewerkt door een moderator:

d3rF.

New Member
31 jul 2014
17
0
4
Hey iedereen

Hier ben ik weer. Ondertussen zijn we zo goed als gesetteld in het nieuwe appartement, maar toch zit ik nog met een vraagje i.v.m. de home cinema.

Zoals voordien vermeld heb ik dus het systeem van de vorige eigenaar overgekocht, dus is het allemaal nog vrij basic om met te beginnen. (maar hey, we moeten toch ergens beginnen hè
263a.png
). Nu zit ik dus met het volgende.

Al mijn apparaten (TV, home cinema van Sony, beamer, Playstation en mediaplayer van Mede8er) komen allemaal met een HDMI kabel toe op een 4 to 2 port HDMI matrix Switch en aangesloten als volgende:
  • TV op de HDMI uitgangspoort 1
  • Beamer op de HMDI uitgangspoort 2
  • Playstation op HMDI ingangsport 1
  • Mediaplayer op HDMI ingangspoort 2
  • Digibox op HDMI ingangspoort 3
  • Home cinema op HDMI ingangspoort 4
Nu heb ik echter een probleem. Geluid via tv werkt perfect, maar wanneer ik echter het geluid via mijn home cinema wil laten spelen, lukt dit niet. (Enkel wanneer ik een blu-ray rechtstreeks afspeel via mijn home cinema, lukt dit wel). Bv. de beamer geeft wel mijn beeld weer die van men mediaplayer komt, maar geluid komt er niet door. Heb hier en daar al iets gelezen over een optische kabel tussen de mediaplayer en home cinema, maar ik dacht dat het geluid ook over de HDMI kabel ging? Of heb ik het hier grondig mis? Echter weet ik ook dat ik niet input 1 (PS) en input 4 (home cinema) tegelijk kan gebruiken, dus vermoedelijk hiervoor die optische kabel dan? (ben maar luidop aan het denken...) Maar waar het nut dan van die home cinema via HDMI aan te sluiten op de matrix switch?
1f615.png


Iemand die mij hier een beetje meer uitleg zou kunnen geven please?

Alvast bedankt!

Greetz,

d3rF
 
Laatst bewerkt door een moderator: