• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Arcadekasten

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Sam?

Alles is ondertussen toegekomen, kan niet wachten om verder te doen. Ben net helaas begonnen met schilderen en vliezen boven , dus nog ff geduld?
Ander vraagje, ik heb dat design nu voor mn cp, hoe doe ik dat nu om op exact dezelfde Plaats mijn controls te kunnen steken. Ik zou gelijk een goedkoop proefAfdruk moeten kunnen hebben om zo te bevstigen,gaten te boren en weer weg te doen. Hoe doe jij dat?
Die vraag ben ik mij voorlopig ook nog aan het stellen
263a.png
Voorlopig dacht ik er aan om alles te laten drukken en dan van het control panel een kopie te nemen (de helft van mijn panel). Als dit lukt tenminste... Ik denk het wel aangezien het panel bij mij 60 breed is (A4 is net geen 30cm) en zeker geen 30cm breed is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Staan de centers van de uit te boren gaten niet op dat stuk dat je moet aanbrengen.
Gewoon uittekenen en boren dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik denk dat ik inderdaad gewoon zal laten afDrukken en dan provisoir op de cp leg en zo eerst voorboor, en dan de sticker weghaal en definitief boor.
Anyway iets gedaan vandaag lol:

Perfect fit

 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    702,1 KB · Weergaven: 157
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Properkes. Ik heb, bij gebrek aan tools, dmv een template een speakergrill geboord in mijn mdf.

Zoiets dus;
05-Speakers.gif
 

Bijlagen

  • pasted-from-clipboard.png
    pasted-from-clipboard.png
    1,4 MB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gaat dat wel goe klinken? Zo je speaker erachter steken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Gaat dat wel goe klinken? Zo je speaker erachter steken?
Euh, als je volledig in game-modus zit ....ligt je focus toch niet op het geluid, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Tuurlijk gaat dit werken. Die versterkertjes geven genoeg om luid genoeg te kunnen gaan. Bij de originele Nintendo arcadekasten was dit ook zo gemonteerd (en nog bij vele andere kasten trouwens ook). Bij mijn Data East flipperkast is dit ook zo. Voor mij was dit de enige propere optie trouwens, aangezien ik geen speakergrills op mijn kast wou zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske007 zei:
Euh, als je volledig in game-modus zit ....ligt je focus toch niet op het geluid, toch?
dat niet, maAr tblokt wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Heb jezelf al eens je Arcade werkend gehad?! Dan zal je merken dat je niet bepaald met een atmos setup zit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zopas het gat gemaakt voor de coin door. pErfect!



Daarna de sleuf gemaakt voor de t-molding. Ja man perfect met die tool! Zit als gegoten!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    234,1 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sam,

Hoe doe jij power supply?

Ik dacht zelf aan een stekkerblok te monteren binnen de kast. Hierop dan de pc en scherm te installeren.
Ik zou dan de kabel van die stekkerblok, de stekker zelf afdoen en splitsen, 1 naar een power switch bovenop mn kast, en 1 naar een kabel die loopt naar een stekker buiten de kast die in het stopcontact zit.
Die schakelaar, power switch zit daar dan tussen, snappie, zou dat werken?
Of zou de pc dan niet opstarten als ik de power switch off en on zet?

Waar haal jij een powerswitch?

Voor de marquee.. Welke lamp steek je daar in? En waar halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Voor de marquee heb ik dit; https://nl.aliexpress.com/item/Aquarium-Fish-Tank-9-12-15-21-LED-Light-Blue-White-18-28-38-48CM-Bar/32393975676.html?spm=2114.13010608.0.0.nqASLr

Voor de power: Ik heb een master/slave stekkerblok gekocht in de Gamma. Deze; https://www.gamma.be/nl/assortiment/exin-stekkerdoos-met-overspanningsbeveiliging-4-voudig-1-5-m/p/B472451

Hierop kan ik 4 of 5 toestellen aansluiten. De pc is de master en de andere (scherm, versterker, marquee) zijn slaves. Van zodra de pc opstart start al de rest ook automatisch op. De kabel van de stekkerblok komt gewoon uit de kast (gat geboord met klokboor) en gaat in het stopcontact. De pc start ik op dmv een button achteraan de kast (zelfde button als die op je control panel). De button is verbonden met het moederbord en vervangt de power knop van de pc. Zie oa

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=k-zt3eoV8Zk</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
BedaNkt vr de link v die marquee, nooit zelf aan gedacht aan een fishlight
263a.png

Ik heb net de witte 48cm daar ook besteld.
Thx
Wat de power supply betreft is dat idd een oplossing, maar ik moEt dan wel zo'n button over hebben, en dat heb ik niet mee besteld. + je moet ergens een gat in je case hebben om die kabel tot aan je mobo te krijgen. Right?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik voorzie die power button op de achterzijde van mijn kast. Je moet daar inderdaad een gat voor maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
na een jaar werkend maar onafgewerkt te zijn toch maar eens de draad heropgepikt. Deze verlof heb ik em ontmanteld, 2 keer primer en 2 afwerklagen voor de blijvend zichtbare delen. Dat zijn vooral de frontale delen. De zijkanten worden nog bestickerd.
Volgende maand bestel ik de laatste onderdelen. Daarna de bestickering bestellen. Het ontwerp is reeds uitgewerkt en print klaar. Ik hoop deze zomer de volledige afwerking te doen.
Grtz
 

Bijlagen

  • IMG_8423.JPG
    IMG_8423.JPG
    778,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Uploaden via de gsm gaat niet erg lekker moet ik zeggen. Eens ik een foto selecteer blokkeert de boel. En ze is nog eens vervormd eens je ze vergroot. Bizar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Squeek zei:
</woltlab-metacode>
ik zit net in dezelfde fase !
Hij staat hier ook bijna een jaar onafgewerkt, ook ik heb het ontwerp klaar maar moet nog laten afdrukken op sticker...
ik moet ook nog zien hoe ik mijn scherm bevestig, achteraan het scherm heb ik wel 4 schroefgaten maar kan dat nooit passen. hoe heb jij deze bevestigd?
Daarnaast moet ik ook nog power voorzien, hoe heb jij dit gedaan?

rest is dan klaar, behalve pc zelf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Mijn scherm staat gewoon op een plaat en past tussen die houten latten die je ziet op de foto. Op de plaat is een lat bevestigd waar de voet van het scherm tegen rust, die zie je ook op de foto. Die dient ervoor dat het scherm ni verder naar voor kan schuiven en achter het scherm heb ik een lat bevestigd tot tegen de behuizing van het scherm zodat het scherm niet meer wegkan. Zo zit het vast in de kast.

Voeding is bij mij gewoon een stekkerblok in de kast. Daar plug ik men scherm in en de voeding van de pcb. That's it. Ik wilde eerst een schakelaar voorzien achteraan maar uiteindelijk trek ik altijd de stekker uit. Dus die laat ik voor wat het is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
heb je je pc en de software eigenlijk al eens aan het werk gehad? Want zo'n kast is mooi maar als je er niet op kan gamen is het maar een meubelstuk in de hoek van de ruimte he. Wat heb je al gedaan software en hardware matig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Squeek zei:
heb je je pc en de software eigenlijk al eens aan het werk gehad? Want zo'n kast is mooi maar als je er niet op kan gamen is het maar een meubelstuk in de hoek van de ruimte he. Wat heb je al gedaan software en hardware matig?
nog niks
lol

ik wil ook een schakelaar
zal voor eind deze zomer zijn, eerst huis afwerken
 
Laatst bewerkt door een moderator: