• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Betere en vervangende mediaspeler gezocht.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb momenteel in huis 2x
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Is 3D belangrijk? Eventueel zelfbouw met XBMC?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik denk niet dat xbmc iets voor hem is... Hij zoekt meer click&play


Ik kan hem alleen maar een dune aanbevelen en in iets mindere mate een mede8er..

Blijf weg van al de rest
1f609.png


Ik weet ook dat 3d geen must is..


Dus stel ik jou een dune d1 voor.. Niet te duur en perfect voor wat je wil..

Dit in combinatie met "yadis"

Info omtrent deze scraper staat hier ook op het forum..

Ja je moet dit terug doen.. Maar yadis werkt erg goed, hoef je geen schrik voor te hebben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
3D heb ik inderdaad geen behoefte aan en het liefst een click & Play syteem voor mij.   Kan ik een Wd Tv Live samen met bv een Dune of mede8er gebruiken, voor dezelfde covers, achtergronden, enz...? Want al deze bestanden, films staan op de Nas en worden naar beide mediaspelers gestreamd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Goeie vraag, ik denk het niet..

Je zou me eens moeten zeggen hoe die bestanden juist noemen..

Elke mediaspeler heeft zn eigen "bestanden"

Niet alleen de benaming enz, maar ook het pad... De extensie, de grootte...

Enz


Wat je wel kan doen is exporteren naar een map op je nas, bv "dune" ofzo.. Zodat alles niet overal rondstaat.

Ofwel gewoon 2 dunes kopen, en die wdlive de deur uitgooien (tcoh sterke kans eens je een dune hebt, je dit gaat doen..')
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Alex Cross (2012).jpg Alex Cross (2012).mkv Alex Cross (2012).xml .Alex Cross (2012).backdrop --> in deze map zitten de achtergronden in   Graag zou ik de WD Tv Live op zolder blijven gebruiken, want enkel de dochter in huis gebruikt deze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
De xml

En .backdrop wordt niet door dune gebruikt


Enige optie is dus gewoon et exporteren naar een aparte map
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hmmm, meer dan 300 films en dit wordt dan 2x...?   Ik heb de mogelijkheid tot een interne harde schijf niet nodig is dan bv de Dune HD TV-101 voldoende?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
300+ films valt goe mee hoor..

Zoveel plaats neemt dat niet in.. Zijn maar jpg bestandjes..


Deze opties heb je, aan jou de keuze

- dune erbij , of een andere (zou ik niet doen) en de wdlive erbij : 2 bibliotheken

- 2 dunes erbij, (desnoods een goedkopere en de wdlive weg, 1 bibliotheek


Veel keuze is er dus niet
263a.png


Met geen enkele andere mediaspeler..

Eke mediaspeler bouwt zn eigen bibliotheek op..


Wat betreft de tv101, is geen optie denk ik.. Ondersteund geen hd audio , geen dts.. Enkel ac3

Zie specificaties http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/10


Ik zou de d1 nemen in jouw geval..

Je hoeft er geen hdd in te steken he, het kan alleen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Mede8er en dune zijn allebei wel goed. De laatste gaf bij toch echt mooier plaatje en beter geluid dan de mede8er. Moet wel zeggen dat ik niet de laatste nieuwe had.

Op gebied van gebruiksgemak ( covers en filminfo ) vind ik de mede8er beter.

Ale voor films is het nog vergelijkbaar maar voor de cd hoesjes is de mede8er eenpak gebruiksvriendelijker, gewoon de jpg erbij en je krijgt het cd hoesje mooi te zien. Dit werkt bij de dune gewoon niet en moet je weer extra software voor gebruiken.

Ivm netwerk vind ik de dune dan weer beter, die jongen is echt constant online, wat bij de mede8er voor mij echt problemen gaf. Die moest ik echt eerst gaan inschakelen voor ik die op de pc zag, de dune is altijd zichtbaar en als ik die wil benaderen en dubbelklik op pc dan hoor je hem automatisch inschakelen, echt perfect.

Zou je persoonlijk de dune aanraden maar weet wel dat het organiseren net wat meer werk zal geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dat valt toch erg goed mee..

Met yadis is dit zo klaar..

Om cds af te spelen gebruikt hij toch zn ipad.'. En nas..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hmmm, wordt dus vergelijken tussen de Dune D1 of de Mede800x.   Belangrijkste is voor mij om zo weinig mogelijk werk te hebben. Zolang ik maar op een eenvoudig manier de covers en filminfo tevoorschijn kan toveren op het scherm. Hiervoor gebruik ik nu ThumbGen om alles weer te geven op de WD Tv Live.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Als da echt het belangrijkste is kunde beter vo de mede8er gaan, vond die echt een pak gebruiksvriendelijker op da vlak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Waarom zoek je het zo ver. Mede8er werkt perfect samen met ThumbGen. Dus vergeet die Dune gewoon, hoe goed die ook mag zijn.   Allee Stijn dat jij dat nier meer weet, je hebt ooit een Mede8er gehad en toch bezig met ThumbGen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Trouwens de MED800X3D komt er hier vroeg of laat ook in. Als het budgetair, lees ik bestel geen blu-rays
263a.png
, een beetje meezit in de loop van volgende week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Waarom zoek je het zo ver. Mede8er werkt perfect samen met ThumbGen. Dus vergeet die Dune gewoon, hoe goed die ook mag zijn.



Allee Stijn dat jij dat nier meer weet, je hebt ooit een Mede8er gehad en toch bezig met ThumbGen ?

Is zooooo lang geleden..

Denk niet dat dat met thumbgen was..

Geen idee meer. Er zijn er hier toch met een mede8er die kunnen zeggen hoe het moet..


Ik kom zo! Ou wel zeker of een dune pakken of een mede8er


Mn voorkeur vd twee ken je



Med800x3d... Who cares about 3d? Hj alvast niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik de MED600X3D naast de MED800X3D zet, dan heeft de MED800X3D al extra de mogelijkheid tot het plaatsen van een interne harde schijf. In mijn geval is de MED600X3D voldoende omdat ik stream via de nas of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Keuze zou bij mij ook rap gemaakt zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator: