• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bluesound topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
bluesound-600.jpg
  Met Bluesound haal je een multiroom hifi systeem in huis dat overweg kan met digitale muziekcollecties van de hoogste kwaliteit. Door het gebruik van hoogwaardige componenten zijn de producten van Bluesound bij uitstek geschikt voor de veeleisende muziekliefhebber. Het onder de vlag van NAD ontwikkelde Bluesound biedt een serie audiostreamers waarmee je overal in huis kan genieten van de beste kwaliteit muziek. Sluit de Bluesound aan op je versterker, receiver of actieve speakers en maak draadloos of bedraad contact met je computer of NAS. Of sluit je speakers aan op de Bluesound PowerNode met ingebouwde versterker. Via de gebruiksvriendelijke Bluesound app blader je gemakkelijk door je digitale muziekcollectie of stem je af op één van de duizenden internetradio stations. Gebruik meerdere Bluesound producten en geniet overal in huis van je muziek, zowel afzonderlijk als tegelijk.   Wat valt ermee te streamen?</strong> De Bluesound gaat een stapje verder dan de gemiddelde streamer, waarbij Bluesound de volgende formaten ondersteunt;
  • MP3
  • AAC
  • WMA
  • OGG
  • WMA-L
  • FLAC
  • ALAC
  • WAV
  • AIFF
En dit tot 24-bit / 192KHz wat verder gaat dan de gemiddelde streamer. Verder heb je de mogelijkheid om via TuneIn naar internetradio te beluisteren en kan je zelf ook shares toevoegen die worden geïndexeerd door de Bluesound-devices. Spotify-integratie ontbeert maar het gerucht gaat dat dit er binnenkort aan komt. De integratie van Soundcloud is nog onduidelijk.

Het sterke punt van Bluesound is de geluidskwaliteit. Zoals gezegd is er een DAC aanwezig die tot 24-bit / 192KHz gaat. De USB A-aansluitingen op Bluesound-apparaten kunnen worden gebruikt om externe opslag aan te sluiten. Hierbij hoef je niet bang te worden dat je USB-opslagdevices niet worden herkend; FAT16, FAT32, NTFS, EXT3 en EXT4 worden herkend. Een capaciteitsbeperking is er niet, de bottleneck is het bestandssysteem.   Internetradio: WiMP, Rdio, Highresaudio, Slacker Radio, en Qobuz (Spotify-concurrent met FLAC's). Er is ook nog TuneIn Radio, dat gratis toegang tot duizenden radiostations verschaft, inclusief de meeste Belgische. (Spotify voor zeer binnenkort)   Bluetooth: Zo kan je nu via Bluetooth (aptX) vanaf een smartphone of tablet naar een Bluesound-toestel streamen (mits gebruik van een USB-dongle)   Bluesound Pulse (599 Euro):  
Bluesound-Pulse-Black-175.jpg


De speaker van Bluesound is zowel bekabeld als draadloos aan te sturen.
  • 80 watt RMS, versterkertechnologie van NAD
  • Techniek uit de NAD C390 / M2
  • Frequentiebereik van 33Hz tot 28KHz
  • Optische ingang
  • LAN-aansluiting
  • WiFi (802.11n)
  • USB A-aansluiting om USB-opslagapparatuur aan te sluiten en content af te spelen
  • USB mini-aansluiting voor product servicing
  • Bedienbaar via de Bluesound-applicatie
Bluesound Node (449 Euro):  
Bluesound-Node-Black-175.jpg
Bluesound-Node-white-175.jpg


De Node sluit je aan op je bestaande geluidinstallatie en kan je zien als voorversterker. De bediening gaat via een smartphone of tablet en shares toevoegen en content afspelen gaat via dezelfde app.
  • Optische uitgang
  • Stereo RCA-uitgang
  • LAN-aansluiting
  • WiFi (802.11n)
  • USB A-aansluiting om USB-opslagapparatuur aan te sluiten en content af te spelen
  • USB mini-aansluiting voor product servicing
  • Trigger output-aansluiting
  • Bedienbaar via de Bluesound-applicatie
Bluesound Powernode (699 Euro):  
Bluesound-PNode-white-175.jpg
Bluesound-Node-Black-175.jpg
Het verschil tussen de Node en de Powernode is dat laatstgenoemde een geïntegreerde stereoversterker heeft waarop je 2 speakers kan aansluiten. De Powernode mist ten opzichte van de Node de optische en RCA-uitgang.
  • Geïntegreerde stereoversterker (2x 50 watt RMS, versterkertechnologie van NAD)
  • Techniek uit de NAD C390 / M2
  • LAN-aansluiting
  • WiFi (802.11n)
  • Subwoofer pre out
  • USB A-aansluiting om een USB-opslagapparatuur aan te sluiten en content af te spelen
  • USB mini-aansluiting voor product servicing
  • Bedienbaar via de Bluesound-applicatie
Bluesound Vault (999 Euro):  
Bluesound-Vault-Black-175.jpg
Bluesound-Vault-White-175.jpg
De Vault is een Node ('voorversterker') met de mogelijkheid om CD's te rippen. Dit kan in zowel FLAC en/of MP3. De Vault is benaderbaar als netwerkshare in je netwerk en de geïntegreerde HDD van 1TB voorzien van content. Als enige heeft de Vault een externe voeding en ontbeert WiFi.
  • Optische uitgang
  • Stereo RCA-uitgang
  • LAN-aansluiting
  • USB A-aansluiting om USB-opslagapparatuur aan te sluiten en content af te spelen
  • USB mini-aansluiting voor product servicing
  • Bedienbaar via de Bluesound-applicatie
NEW "Bluesound DUO" NEW:  
bluesound-duo-b-175.jpg
bluesound-duo-w-175.jpg
- Professional recording studio performance in any room. - Add rich, clean bass and crisp, delicious acoustic detail to any room - Proprietary digital equalization tuned specifically for the DIRECTDIGITAL Amp - 280 Total Watts dynamic peak - Audiophile-grade precision Volume, Crossover and Phase controls - EnergyStar certified 0.5 Watt standby / Auto-On mode - Available in Gloss Black or White   De Bluesound App.:  
ipad-6cf3157e7a3f5b20724f274e7eb1b982.jpg
NAD-M50-App.jpg
  De Bluesound-applicatie is voor iOS als wel Android beschikbaar, zoals u aan de afbeelding hierboven kan zien is de NAD M50-applicatie ook voor de Bluesound te gebruiken, beiden komen dus uit dezelfde stal met identieke mogelijkheden, aan jou de keuze wat het mooiste kleurtje is
263a.png
De applicatie voor Windows Phone is nog niks over bekend, al ligt het wel in lijn der verwachting dat deze ook het daglicht zal zien. Op de website van Bluesound zijn setup guides te vinden. Ze zien er uit alsof een kind de was kan doen
263a.png
  <strong>Wi-Fi:
De bedoeling is uiteraard dat je Bluesound-apparaten in meerdere kamers plaatst, ze draadloos met het netwerk verbindt en bedient met een app (iOS en Android). De gebruikelijke multiroom-opties zijn aanwezig, onder andere voor het bundelen van verschillende zones of kamers zodat dezelfde muziek netjes gesynchroniseerd speelt. Je kan ook simultaan in verschillende kamers andere muziek afspelen, het Bluesound- systeem doet altijd perfect wat er gevraagd wordt.   In tegenstelling tot Sonos (dat met een eigen, onzichtbaar meshnetwerk werkt), maakt Bluesound gebruik van het bestaande Wi-Fi-netwerk. Dat betekent een tikkeltje meer configureren, daar je elk toestel via de app. moet aanmelden op het netwerk. Gelukkig is dit niet zo moeilijk en ook maar een eenmalige opdracht
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Concurrent van sonos dus? Waarbij ik persoonlijk sonos zou verkiezen.. reeds spotify integratie en betere looks. Helaas mis ik bij sonos wel specs van de luidsprekers. Kun je bij bluesound ook uitbreiden naar een ht setup zoals bij sonos? (niet dat ik dit zou aanraden maar kom)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Concurrent van sonos dus? Waarbij ik persoonlijk sonos zou verkiezen.. reeds spotify integratie en betere looks. Helaas mis ik bij sonos wel specs van de luidsprekers. Kun je bij bluesound ook uitbreiden naar een ht setup zoals bij sonos? (niet dat ik dit zou aanraden maar kom)
Concurrent van Sonos en een andere doelgroep. Spotify wordt volgens info van de invoerder zeer binnenkort voor de Bluesound producten verwacht! Niet op specs van de luidsprekers afgaan, maar gaan luisteren, zo heb ik de Bluesound Pulse mogen bekijken en beluisteren :wub: Wat daar voor moois uit komt, daar kun je een kamer mooi mee vullen en vooral van zeer goede kwaliteit
263a.png
Laatste begrijp ik niet goed, uitbreiden naar een HT-setup, je kan deze zoals iedere bron perfect op je HT aansluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bij sonos heb je de soundbar, daar kun je een sonos sub en sonos rears bij aansluiten en zou je met dergelijke setup volgens hen een volwaardige 5.1 hebben. Dit kun je dus volgens mij niet met bluesound.   Hoezo andere doelgroep met bluesound?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij sonos heb je de soundbar, daar kun je een sonos sub en sonos rears bij aansluiten en zou je met dergelijke setup volgens hen een volwaardige 5.1 hebben. Dit kun je dus volgens mij niet met bluesound.   Hoezo andere doelgroep met bluesound?
Een 5.1 setup met een Sonos, jij met zo een mooie HT, daar ga je nooit echt gelukkig van worden
263a.png
Andere doelgroep?

Het sterke punt van Bluesound is de geluidskwaliteit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik spreek niet voor mezelf he, als ik over die 5.1 praat. Nogmaals zou het zelfs niemand aanraden. Maar los daarvan.. m'n neef is naar een sonos aan het kijken, en sprak erover dat hij dan zeer makkelijk en draadloos over kan gaan naar 5.1.. Heb het opgezocht en ook in het topic gezet.   Ik zal je mooie topic hierboven nogmaals uitvoerig lezen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik zal je mooie topic hierboven nogmaals uitvoerig lezen
263a.png
Bedankt en heb intussen nog wat aanpassingen gedaan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bedankt.

Zo'n topics geven toch een meerwaarde aan een forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nu op alle producten van Bluesound een lopende actie "gratis een BT-Dongle", dus binnenkort wordt er hiervan 1tje naar me verzonden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Is er google all access ondersteuning?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Jos,   Als je muziek op je nas staat (synology?) , en je gebruikt je bluesound... je pakt je tablet erbij.. Als je dan doorheen je muziek bladert... van waar haalt de app dan je albumart? en het sorteren per genre enz... ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik het goed heb, werkt het op onderstaande wijze.   De Bluesound "het bakske" scant bij het eerste gebruik je gehele collectie en slaat die database in het apparaat op. Zodat je met de tablet "app" deze database raadpleegt om de muziek te streamen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ja maar, er moet toch een of andere server erop draaien dan, op het bakske :p? Die artwork van het internet haalt?   Of heb je itunes draaien op je nas?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Op mijn Nas, draait geen server-software van Bluesound of wat dan ook, zoals ik vroeger bv logitech-server nodig had, die de database voor me aanmaakte om de Squeezebox Touch te kunnen gebruiken   Je kan ook muziek uit je Bluesound zonder server / NAS halen, door een externe harde schijf, weliswaar met eigen voeding op deze aan te sluiten. De Bluesound maakt van je gehele collectie op het apparaat zelf een database aan, waarbij je de app. gebruikt om deze te raadplegen.   Belangrijk en dat is voor alle steramers zo, is om steeds je gehele muziekcollectie goed te voorzien, van de juiste ID-Tags, covers, enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ah nu zeg je het zelf Dus jij hebt bij je muziek covers staan?   Wil je eens iets testen aub?   Kun je eens aan je bluesound een externe hdd hangen Op die hdd zet je mp3's ZONDER enige covers Als je dan je app opent, heb je dan covers?   indien nee, dan draait er software of hebben je mp3's cover in de tag indien ja, haalt hij ze er zelf af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn covers en info staan in de ID-Tags en zo hoort het naar mijn mening ook te gebeuren, wat het meest compatibel is met meerdere streamers.   Geen idee, wanneer deze covers niet in de ID-Tags staan of bluesound deze dan van het net haalt? Volgens mij dus niet, maar kan het van de week wel eens testen
1f609.png
  Ik heb toch liever zelf de volledige controle hoe ik mijn ID-Tags orden in de bibliotheek, en bepaal welke atiest, album, song een genre krijgt toegewezen enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat wel, maar als ik een album heb, dan staat deze cover art toch meestal niet in de id tag hoor. En dan wil ik wel dat hij automatisch de art download. Zou idd leuk zijn als je even kon testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat wel, maar als ik een album heb, dan staat deze cover art toch meestal niet in de id tag hoor. En dan wil ik wel dat hij automatisch de art download. Zou idd leuk zijn als je even kon testen.
Je kan deze covers, die je al in de map hebt, met bv tagscanner even in de ID-Tag plaatsen, is 1 keer werk maar wel het meest compatibel
263a.png
  Zal dit v/d week eens testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Rik, wil je hier ook even de bluesound app tonen aan de hand van screens aub?
 
Laatst bewerkt door een moderator: