• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bluesound topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ben bezig met de mijne in te stellen. Alles gaat vlot en is kinderspel tot ik m'n muziek share wil toevoegen. Kreeg de hele tijd connection failed terwijl ik er 100% zeker van was dat alles juist is van credentials en dergelijke. Blijkbaar kan hij niet overweg met speciale tekens.

Ik hen een aparte account moeten aanmaken voor de Bluesound met een simpel paswoord om aan m'n netwerk shares te kunnen
2639.png
Soit, tot zover m'n frustratie :p Voor de rest is het een zalig apparaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Volg ik ook, zou er ook graag eentje hebben! Met de feestdagen komt eerst de synology nas, later komt er zeker een node bij. Ik volg mee
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
wie weet hier nog een tweedehands :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ben bezig met de mijne in te stellen. Alles gaat vlot en is kinderspel tot ik m'n muziek share wil toevoegen. Kreeg de hele tijd connection failed terwijl ik er 100% zeker van was dat alles juist is van credentials en dergelijke. Blijkbaar kan hij niet overweg met speciale tekens.

Ik hen een aparte account moeten aanmaken voor de Bluesound met een simpel paswoord om aan m'n netwerk shares te kunnen
2639.png
Soit, tot zover m'n frustratie
1f61b.png
Voor de rest is het een zalig apparaat.
Dat is helaas niet de eenvoudige methode
1f609.png


Je activeert in je Nas (Synology) Mediabib! Hierbij worden automatisch 3 mappen aangemaakt, waaronder music, photo, video. De bovenstaande mappen worden gebruikt en gezien door Dlna apparaten en je apps DS-Audio/DS-Photo en DS-Video.

Het is in deze map music dat je nu al je muziekbestanden dropt en tevens voor deze map ook een guest-account aanmaakt zonder wachtwoord, maar wel uiteraard met leesrechten.

Wanneer je nu verbinding maakt tussen je Bluesound en Nas, zullen de eerder 3 genoemde mappen zichtbaar zijn. Als share moet je enkel nu nog de zichtbare map music aanvinken en zo dadelijk wordt de gehele bibliotheek geïndexeerd. En nu streamen maar
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sonos is toch wel eenvoudiger :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Sonos is toch wel eenvoudiger :p
Als het op je Nas goed is geregeld, gaat het bij Sonos op net dezelfde manier
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Gewoon een map muziek en gaan toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Joske007 zei:
Dat is helaas niet de eenvoudige methode
1f609.png


Je activeert in je Nas (Synology) Mediabib! Hierbij worden automatisch 3 mappen aangemaakt, waaronder music, photo, video. De bovenstaande mappen worden gebruikt en gezien door Dlna apparaten en je apps DS-Audio/DS-Photo en DS-Video.

Het is in deze map music dat je nu al je muziekbestanden dropt en tevens voor deze map ook een guest-account aanmaakt zonder wachtwoord, maar wel uiteraard met leesrechten.

Wanneer je nu verbinding maakt tussen je Bluesound en Nas, zullen de eerder 3 genoemde mappen zichtbaar zijn. Als share moet je enkel nu nog de zichtbare map music aanvinken en zo dadelijk wordt de gehele bibliotheek geïndexeerd. En nu streamen maar
1f606.png
Wist niet dat hij DLNA aan kon. Ik heb hem gisterenavond laat (vannacht eigenlijk) nog rap opgezet zodat hij al kon indexeren.

Nuja, met een simpel pasword werkt het wel, maar als er geen alfnumerieke karakters in het paswoord staan, kan hij precies niet verbinden. Straks een DLNA opzetten op m'n NAS. Nochtans doet m'n Plex server DLNA voor m'n muziek, films, series en die vond hij ook niet. Seffes eens checken zie
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat heeft die dlna daar eigenlijk bij te zien? Heeft er toch niks mee te maken? Gewoon muziek in een shared map zetten en gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Dat het ook via DLNA kan. Als je dat al een keer opgezet hebt, hoef je daar weinig extra aan te configeren bij nieuwe apparaten.

Idd, een shared map toevoegen, maar die is bij mij beveiligd met een $`ù^)ç§ paswoord en dat pikt ie blijkbaar niet. Of er scheelt iets anders met m'n account.

EDIT: ik heb niet goed gelezen. De Bluesound node doet geen DLNA. Rik bedoelde dat ik gewoon een guest access moest aanzetten op die standaard shares.

Ik heb al een muziek share doe toevallig ook music heet. Maar ik heb stel liever geen guest access in op m'n shares. Vandaar dat ik dus met m'n eigen account wou inloggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Wat heeft die dlna daar eigenlijk bij te zien? Heeft er toch niks mee te maken? Gewoon muziek in een shared map zetten en gaan?
Het is gewoon een Synolgy iets en heeft verder niets met Sonos of Bluesound te maken. Die mediabib van Synology maakt de mappen music, enz.. aan, zodat je deze gewoon als netwerkmap en tevens ook als Dlna gebruikt. Hierbij staan automatisch de mappen in share, makkelijk hé
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Omdat we enerzijds al verschillende Sonos producten in huis hebben en de Bluesound zich hierdoor ook wat minder vlot laat bedienen door een Android app, ga ik hier de Bluesound-club verlaten.

Blijf het wel zeer verassend vinden dat de app. bediening voor de Bluesound tussen Android en Apple zo verschillend is en tot op heden nog steeds zo is, echt geen idee waarom?

Kom jongens van Bluesound, breng die vlottere bediening nu eens eindelijk op het zelfde niveau als bij de Apple gebruikers.

Bluesound app. voor Apple </strong>
1f60d.png
4114node5.jpg


<strong>Bluesound voor Android
1f615.png


Bluesound-app.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Hallo iedereen! Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe woonst en daarom ben ik ook al een beetje aan het uitkijken voor een tv + audio. Momenteel heb ik nog niets aangaande tv, speakers, versterker etc. Ga dus volledig 'from scratch' moeten beginnen. Wat de sound betreft kwam ik al snel Sonos op het spoor. Draadloos, het design, music everywhere, bediening,... Het concept sprak me meteen aan. Op Tweakers kreeg ik echter ook de raad om is een keertje naar Bluesound te kijken. Hetzelfde concept als Sonos zeiden ze me - alleen is de geluidskwaliteit nog net iets hoger. Persoonlijk vind ik het design van Bluesound ook mooier.

Aanvankelijk zou ik enkel zo'n Bluesound Duo willen aanschaffen, prachtig ding! Primair zou ie gebruikt worden voor aan de tv (films + series) en secundair om muziek te beluisteren. Wanneer ik terug wat gespaard heb, zou ik de set dan willen uitbreiden met een Bluesound Pulse voor in de badkamer (ik luister graag muziek wanneer ik in bad zit :p). Het is dus de bedoeling dat mijn vriendin beneden lekker tv kan kijken en geluid heeft via de Duo, terwijl ik boven in bad van m'n muziek zit te genieten via de Pulse.

Nu is mijn vraag alleen. Heb ik daarvoor ook nood aan een (power)node of vault? Want ik zie dat die (power)node vooral gebruikt wordt om niet-Bluesound speakers aan te sturen maar heb je ook een (power)node nodig wanneer je toch alleen maar speakers hebt van Bluesound? Want dat begrijp ik momenteel nog niet zo goed.

Verder mogen ervaringen met de Pulse en de Duo ook steeds gedeeld worden. Zeker wat betreft de Duo, zijn er nog niet al te veel gebruikerservaringen te vinden op het net. Of ik zoek verkeerd. :p

Alvast bedankt en een prettig weekend gewenst iedereen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik vind ze alleszinds al een stuk mooier qua design ! Vond de vorige versies zelfs lelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
djaxx zei:
ik weet niet over welke app jij het hebt maar die op de ipad is gewoon superieur. Zeer mooi en makkelijk in gebruik.
Ik vond die nochtans omslachtig zenne
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Is totaal nix omslachtig aan. Werkt perfect en is supersimpel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
ik weet niet over welke app jij het hebt maar die op de ipad is gewoon superieur. Zeer mooi en makkelijk in gebruik.
Helaas is er op heden nog steeds een enorm verschil tussen de app-bediening voor iOs (waar de bediening vlot gaat) en Android (zeer bedroevend). Toch is er bij Bluesound tov bv Sonos nog een wel heuse achterstand in te halen, al lijkt deze met de laatste en komende updates gelukkig wel kleiner te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator: