• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Gas hebben we niet, het idee is dat er niets in brand kan vliegen omdat het bvb te lang op het vuur staat. Aangezien je dan onmiddelijk de warmtebron afsluit, is de kans dat het een effectieve brand wordt, veel kleiner. Afsluiting water gaat ook gebeuren door sensoren in de kelder. Aangezien er een smeerput is, zou die sensor ook moeten afgaan als er op het gelijkvloers iets kapot is. De kast is inderdaad groot, en ik vond ook dat er veel plek tussen die rijen zit. Maar, het werkt wel handig natuurlijk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Tenzij je volledig elektrisch kookt?
1f606.png
maar tegen dat jouw fornuis een brandmelding geeft dan zal het afsluiten van den elektriek niet veel meer uitmaken inderdaad.

Bij ons leggen ze eind deze week de chappe en de dakpannen, wat gaat dat snel zeg!

Ik kan niet wachten tot het configureren van loxone (ze noemen het programmeren maar veel meer dan verbindingen maken doe je niet, zelfde bij knx trouwens en zooo moeilijk is dat nu ook weer niet); zeker het logisch integreren van alle functies zal wel tijd in kruipen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Vandaag, door miserie bij het vinden van een gepaste douchebak, beslist om er dan zelf maar 1 te maken. Als ze mij 2 jaar geleden hadden gezegd dat ik dat zou doen, had ik mensen zot verklaard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Sjiek!! Vergeet geen foto!
Grote tip aan de nieuwbouwer; een inloopdouche is max 2m lang! Wij gaan uiteindelijk alles in Corian maken omdat we dit toevallig zelf kunnen (maar is nog steeds duur). Al ons werk in Corian samen zou bij een bouwfirma al +20.000 euro kosten, en is dus gewoon onhaalbaar voor particulieren. Toch pijnlijk dat een architect hier op voorhand eigenlijk niets over meldt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
sandervdw zei:
Vandaag, door miserie bij het vinden van een gepaste douchebak, beslist om er dan zelf maar 1 te maken. Als ze mij 2 jaar geleden hadden gezegd dat ik dat zou doen, had ik mensen zot verklaard.
Waarom niet gewoon inloopdouch ? Zonder een "bak" te moeten gebruiken ? Netjes inox goot inwerken en betegelen etc ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
jvanhambelgium zei:
Waarom niet gewoon inloopdouch ? Zonder een "bak" te moeten gebruiken ? Netjes inox goot inwerken en betegelen etc ?
de douche is 90cm breed, onze tegels zijn 80cm breed, dit heeft tot gevolg dat dus elke tegel "gebroken" zou moeten worden. Prijsverschil komt op zo'n 200 euro uit, maar daarvoor hebben we liever een naadloze douche... Wel lang getwijfeld, maar mijn schoonouders hebben zo'n douche, en die voegen onderaan krijg je toch nooit mooi aangewerkt, en daarom toch maar voor Corian gekozen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
>Wel lang getwijfeld, maar mijn schoonouders hebben zo'n douche, en die voegen onderaan krijg je toch nooit mooi aangewerkt, en daarom toch maar voor Corian gekozen.

Boah geen probleem, onze ligt al van 2006 en ziet er nog prima uit hoor. Voegen kan je prima afwerken als je een epoxy-voegsel gebruikt en niet vloeibaar maakt. Uiteraard onder de tegels een Kerdi-mat enzo liggen, de "kuip" is volledig waterdicht hoor.

Wat de tegels betreft ja ... wij hebben in de badkamer 45x45 liggen en dus inderdaad netjes een 90cm breedte Je denkt tijdens tegelkeuze inderdaad beter effe na of een inloopdoucht op het plan staat...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Toch ook een beetje bouwen & verbouwen
1f609.png


Ondertussen de laatste hand gelegd aan "fase1" van een wandje on de woonkamer, het "breekt" zeker de saaie witte muur. Dit zijn (gerecycleerde) teak-strips Nu eens nadenken hoe we dat netjes gaan regelen met de belichting etc. mischien combinatie van backlight (staat 4cm van wand af) en direct down/up light. Het zal allesinds ZWAVE gestuurd worden en met LED werken
1f609.png


Vervolgens nog een laag smal TV-meubel zoeken, ofwel ook in teak, ofwel iets strak-modern dat weer gaat contrasteren met de wand. En als allerlaatste zou een 55"-65" tegen deze wand opgehangen ook niet misstaan
1f609.png
Voorlopig staat de loodzware (50kg) , stokoude 720p plasma op het oude IKEA meubeltje ervoor.

wandje1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Nu eens nadenken hoe we dat netjes gaan regelen met de belichting etc. mischien combinatie van backlight</strong> (staat 4cm van wand af) en direct down/up light. Het zal allesinds ZWAVE gestuurd worden en met LED werken
1f609.png
Mooi
1f44d.png
Ik ben wel voorstander om deze wand te voorzien van zijdelingse backlights. Wat bedoel je met <strong>direct down/up light
, dat je deze evens als backlight wil intigreren of eerder dat het licht op de wand geprojecteerd wordt? Indien dit laatste lijkt me dit tijdens het tv-kijken wel storend te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Joske007 zei:
Mooi
1f44d.png
Ik ben wel voorstander om deze wand te voorzien van zijdelingse backlights. Wat bedoel je met direct down/up light, dat je deze evens als backlight wil intigreren of eerder dat het licht op de wand geprojecteerd wordt? Indien dit laatste lijkt me dit tijdens het tv-kijken wel storend te zijn.
Klopt, tijdens TV kijken zal dit wel storend zijn,maar een lichtbron op de wand laten schijnen zal ook een mooi effect geven wanneer TV niet werkend is. Alternatief, zoals je eerder aangaf, is van achter de TV naar boven/onder schijnen met LED-systeem, maar daar moet eens wat mee gaan experimenteren. De TV staat nu gewoon op een IKEA kas en komt een stuk lager als met de beugel vroeger, wat toch beter kijkt eigenlijk, dus "zo hoog" ga ik de TV niet meer hangen allesinds. Zo blijft er bovenaan ook meer hout over om te belichten etc.

Heb nog een mooie 3m RGB strip liggen met alu-profiel en opaal glas om wat mee te experimenteren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je kan inderdaad ook met meerdere lichtbronnen werken
1f609.png


Als je de tv wat lager gaat hangen gaat de algemene kijkervaring er nu wel op vooruit, nadeel is dat je vanuit de keuken wat minder zal kunnen zien. Misschien ook wel eens de moeite om over na te denken of je de bestaande lichtpunten naast je wand als zijdelingse sfeerverlichting kan gebruiken. Ik denk hierbij aan bv een mooie lang alu-profiel met daarin led verwerkt....?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Mm eerlijk? Ik vind het minder geslaagd, en enorm druk... Hoewel het nog niet af is. Wij hebben zelf ook zo een accent maar het is veel rustiger... Wij hebben toen de raad gevolgd om het echt volledig tss 2 muren te doen.. Ipv een stukje... Zoals hier.. En nu ik het zo zie moet ik ze eigenlijk gelijk geven. Is doortrekken gn optie?

Zijn. Dat bose boxen? Lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Skank zei:
Mm eerlijk? Ik vind het minder geslaagd, en enorm druk... Hoewel het nog niet af is. Wij hebben zelf ook zo een accent maar het is veel rustiger... Wij hebben toen de raad gevolgd om het echt volledig tss 2 muren te doen.. Ipv een stukje... Zoals hier.. En nu ik het zo zie moet ik ze eigenlijk gelijk geven. Is doortrekken gn optie?

Zijn. Dat bose boxen? Lol
Tussen 2 muren ? Alsof ik hier 13 lopende meters ga voorzien van dit spul ... yeah right
1f606.png
Het breekt perfect de lange witte muur. Van drukte is helemaal geen sprake eigenlijk, maar gelukkig verschillen smaken en voorkeuren natuurlijk. Heb je een foto'tje van hoe het bij jullie gedaan is ?

Bose ? Hier in huis komt niets van Bose binnen hoor ...
1f61c.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Bij ons is het aan het toilet.. Wat anders altijd een lelijk kotje is, is het bij ons cosy
263a.png
Foto genomen maar kan er nt op...

yuQCLCd.jpg


13m is idd lang
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
ik zou er zeker geen teak meubel aanhangen, maar een strak wit meubel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
RE:

Chr1st0f zei:
ik zou er zeker geen teak meubel aanhangen, maar een strak wit meubel.
Yep...hadden we ook in het snuitje ... Iets dat mooi afsteekt is hier nodig ... Wit is een kanshebber ...echter ook iets antraciet of zelfs zwart oid ... Moeten nog es wa filosoferen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
'k ga mij haasten om aan wat 'lightcontrol' te doen

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=z5dfpe_-Lgg</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
De douche is bijna afgewerkt:

Toch (veel) meer werk dan gedacht, maar tevreden met het resultaat! Foto is niet echt duidelijk (het was al donker), maar zowel de vloer, de wanden als de nis zijn in Corian uitgewerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
sandervdw zei:
De douche is bijna afgewerkt:

Toch (veel) meer werk dan gedacht, maar tevreden met het resultaat! Foto is niet echt duidelijk (het was al donker), maar zowel de vloer, de wanden als de nis zijn in Corian uitgewerkt.
Knap!
 
Laatst bewerkt door een moderator: