• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

CA plate wel of niet.

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Omdat er veel commotie is onstaan over deze platen heb ik mij eentje aangeschaft (een gewone diamont) om deze eens te testen in mijn set up. Deze heeft er in totaal 3 weekjes in gebruik geweest en heb deze vandaag verwijderd uit de set up. Er waren ondertussen wel wat veranderingen gebeurt aan de set up maar heb 1 week liggen luisteren zonder dat er enige afstelling of veranderingen waren,nu zelfs met verandering zou ik de verschillen toch wel moeten horen aangezien er verschillende personen nogal veel "magische" eigenschappen toedelen aan die plaat.   Nu wat zijn mijn bevindingen.......heeft deze plaat wel of geen invloed in het geluidsbeeld......   Wat is er nu zo speciaal aan die plaat..... Nu op het eerste gezicht betreft het hier een gewone zwarte plaat die nogal veel weegt en deze zou uit een hout en een keramische mengeling bestaan en deze zou ervoor zorgen dat schadelijke invloeden als zijnde rfi straling zouden geweert worden en alsook zou deze trillingsdempend werken waardoor het totale geluidsbeeld en alsdus de totale geluidservaring zou verbeteren en zo uw set naar een hoger niveau tillen.   Ikzelf zou mijn set eerder als bovenmiddelmatig omschrijven maar deze zou mijn inziens toch wel instaat moeten zijn om de subtiele verschillen te laten horen... Ik heb voornamelijk stereo geluisterd met cd schijfjes afgespeelt via de UD9004 in analoge modus via de xlr verbinding . De processor betreft hier een Marantz AV8801,mischien niet de kampioen in stereo maar voldoet prima voor mijn gevoel. Speakers zijn dus B&W 802d (eerste generatie) en 2 X DB1 als subs (opgesteld elks naast een 802d) Nu de subs zijn nog niet optimaal ingeregeld maar zoals eerder gezegd heb ik de set up speciaal zo laten staan. De subs gebruiken elks hun eigen dsp die ik automatisch heb laten inregelen en nadien manueel nog bij heb gesteld (maar beidde staan quasi identiek ingesteld), de 802d zijn ingeregeld via een lyngdorf RP1 en aan die inregeling hab ikzelf niets veranderd . De subs gebruiken hun eigen ingebouwde versterking,de 802d zijn bi-amp aangesloten op een lyngdorf sda 2175. Ik heb de audessey regeling van de AV 8801 nog niet gebruikt en er zijn dan ook geen geluidsverbeteraars actief. De stroomvoorziening wordt verzorgt door een Power plant premier 5 waar zowel de AV als de UD en de versterking is op aangesloten ,de subs zijn op het gewone net aangesloten.   Voila genoeg technisch geleuter nu de metingen zelf.   heb dus met rew een meting gedaan met en zonder ca plate waarbij ik gepoogt heb om juist dezelfde situatie aan te houden (denk niet dat het af en opzetten van de versterker enige invloedt zal hebben op de meting) De meting zelf is gebeurt op 85 Db ingesteld op de db meter van rew zelf,de meetmicrofoon is gewoon op dezelfde plaats blijven staan en heb ook nog eens een meting gedaan met de xtz software. Nu de beeldjes :  
meting%20met%20ca%20plate.jpg
Dit betreft de meting met CA plate.  
meting%20zonder%20ca%20plate.jpg
Dit is de meting zonder CA plate.   En hier met en zonder CA plate :
meting%20met%20(1)%20en%20zonder%20ca%20plate.jpg
  Besluit : ...tja ge ziet het meettechnisch is er bijna geen verschil en de verschillen die er zijn zijn totaal niet van invloedt.   Dan de meting met xtz software :  
met%20en%20zonder%20caplate.jpg
      Ook hier mogen we besluiten dat er totaal geen verschil te meten valt. Die verschuiving is er gewoon omdat ik het volume een klein beetje verhoogt heb na de eerste meting (was vergeten te kijken hoe hard de versterker stond. )   Nu gehoorsmatig.... De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nu niet echt een verschil hoor,met of zonder de set speelt evengoed en ik heb niet het gevoel dat er iets mist zonder de plaat....   de cd's die ik bij de test heb gebruikt zijn : Katie melua : Ketevan Sarah Brightman : Dreamchaser Ed kowalzczyk : The flood and the mercy Sarah Brightman : Symphony Andrea Bocelli : Passione Will I Am : Willpower   het betreft hier allemaal gewone cd's.   Heb ook een paar muziek blu rays bekeken en geluisterd maar deze heb ik nu op dit moment nog niet herbekeken maar ga ik zeker nog deze week doen.
1f609.png
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik totaal geen verschil zal horen noch zien.   Nu werken die platen dan niet....in mijn set alleszins niet of ik gebruik de verkeerde. In iemand anders set kan deze mischien wel een verbetering teweegbrengen...   Moest er iemand zijn die ook eens wil testen wat zo een plaat kan doen in zijn set....hier is er eentje beschikbaar,stuur een mailke of pm en dan regelen we wel iets.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Peter, of wel heb 'k er grandioos overheen gelezen maar onder welk toestel zat de plaat ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Onder de ud9004 de bron dus.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik geloofde er al in het begin niet in...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Soit,omdat er toch nog opmerkingen zijn dat de plaat niet juist lag ga ik de test nog eens herhalen door hem enkel maar onder de AV te steken.

Dus plaat is nog niet beschikbaar .


Ook ga ik nog eens contact opnemen met de verkoper,mischien hebben deze nog nuttige tips voor mij .
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou hem toch als brandhout gebruiken... :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Stijn,keramiek brand niet.....jij als brandweerman zou dat toch moeten weten?

Trouwens...zo lelijk is die plaat niet hoor.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ALLES brandt, geloof me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
Soit,omdat er toch nog opmerkingen zijn dat de plaat niet juist lag ga ik de test nog eens herhalen door hem enkel maar onder de AV te steken.

Dus plaat is nog niet beschikbaar .

Ook ga ik nog eens contact opnemen met de verkoper,mischien hebben deze nog nuttige tips voor mij .
1f609.png
Heb net jouw torentje bekeken, maar zie ik goed dat alle componenten zonder tussenruimte op elkaar staan? En heb je de CA plaat op de Lyngdorf gelegd en daar de UD9004 op gezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja.. als ge specifiek zoiets test, dan zou ik toch ook geen 2 componenten OP elkaar plaatsen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Nee,tussen de plate en de lyngdorf zaten er nog voetjes,dan de ud rechtstreeks op de plate ( omdat rechtstreeks contact belangrijk was ) en dan op de ud de AV maar daar staan dan ook voetjes tussen ( heb zeker een ruimte van 3 cm tussen de 2 componenten en het dat gedaan voor betere ventilatie,anders kreeg de ud op het eind wat last van de warmte van de AV
1f609.png
)

De lyngdorf blokken staan gewoon op elkaar .

Tussen de lyngdorfs en de plate zat er ook 3 cm ruimte.



Stijn had de vraag ook gesteld of de plate ook zou werken bij gestackte toestellen en heb als antwoord gekregen dat dit weleens zo zou kunnen zijn.
1f609.png


Maar dan nog,als ik de plate tussen de toestellen steek zou ik de werking ervan toch nog altijd moeten horen volgens mij,je veranderd iets aan de opstelling die je gewoon bent om te horen.

Ze kunnen evengoed de nabijheid van de speakers als excuus aanhalen....maar dit bevordert eerlijk gezegd de gelofwaardigheid dan nietmeer.;)

Trouwens staan in een rack de toestellen ook "op" elkaar.
1f609.png



Nu ben ik ook wel bereid om te proberen en uit te zoeken waarom deze plate niet bij mij heeft gewerkt en mischien heb ik inderdaad wel,iets verkeerd gedaan ,daarom dat nuttige input geaprecieerd wordt .


Ben gene believer in die dingen maar heb en gebruik toch nog altijd een Nespa.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
Naar mijn mening kun je de invloed van de plaat op deze manier niet ervaren. Er zijn teveel factoren die elkaar kunnen be
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ik kan ook gewoon een plank mee tussen de componenten steken om zodoende maximaal contact te krijgen maar......dat klinkt nu toch wel een beetje te ver gezocht vind ik.
1f609.png
Een audiofiel ontworpen rack werkt ook als een demper en zal dus geen trillingen proberen door te geven dus met mijn componenten rechtstreeks op elkaar te zetten,heb ik infeite de meest slechte situatie op gebied van trillingen. Alles geeft aan alles door,enkel komt er dan zoveel gewicht in de stapel dat deze trilling zich niet verder kan zetten dan de stapel op zich.     Kan zijn dat het onder de AV ook niet echt gaat werken maar als ik het niet probeer...weet ik het ook nooit zeker.
1f609.png
  Maar ik dacht dat die plaat toch meer deed dan alleen ontkoppelen? Okay,die voetjes die ik nu heb ontkoppelen ook maar onder mijn ud staan ook voetjes (voorzien van een beetje vilt met een laagje rubber) dan heb je daar toch ook nooit maximaal contact ? Het gewicht van die plaat is zeker al voldoende om een demping te geven daar twijfel ik niet echt aan,om die te laten trillen ga je er al veel energie mogen insteken.   Kan hem nadien nog eens onder de PPP leggen en kijken wat dat geeft.   Ik sluit ook de mogelijkheid niet uit dat het gewoon aan het manneke kan liggen die luisterd.
1f609.png
Daarom ook dat ik niet zeg dat de plaat niet werkt...kan zijn dat ze werkt maar dat ik het niet hoor daarom geven we het ook niet op.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zou het niet aan uw lowtech kot kunnen liggen zoals Htip zegt? Tuinhuis is nu niet ideaal geisoleerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Kan zijn en mogen we inderdaad niet uitsluiten maar zo slecht is de geluidsbeleving hier niet zenne.
1f609.png
En wat is de ideale isolering dan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Aangezien ik toch bezig ben met fijn afstellen van de subs en dat nog wel effe gaat duren stel ik mij de vraag of er hier iemand is die de uitdaging aandurft om de ca plate in zijn eigen set te testen....

Er zijn geen verplichtingen aan verbonden enkel dat je open minded bent voor zulke dingen en dat je de plate een kans geeft en dat je hier eerlijk verteld of deze wel of niets deed in uw set en je hoeft daarom geen high end set te hebben .

Je mag deze gerust een paar weekjes houden om te testen ( zou ik zelfs normaal vinden)


Wie durft deze uitdaging aangaan...laat iets weten hier of via pm en we regelen dan wel iets.;)

Het vraagt infeite geen inspanning enkel wat tijd van uwe kant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Mooi aanbod skoebiedoe!   Wel gevaarlijk natuurlijk... Mocht je wel enorme verschillen horen en je moet zo'n platen aanschaffen
1f61b.png
.   De platen zijn vooral bedoeld voor onder de bron of versterker te gebruiken? Lijkt mij meer effect te hebben onder de subwoofer of luidsprekers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Bwa,moest de plaat werken dan weet je dat uw set nog potentieel heeft en dan met een weinig investering kan je dat niveau bereiken.

Als ik het goed lees is het blijkbaar het best dat je deze onder de versterking plaatst...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
In principe zijn de platen ontwikkeld voor apparatuur, maar onder speakers en subs hebben ze ook een positief effect in mijn set. De plaat die skoebidoe goed bedoeld heeft getest is niet representatief voor de huidige lijn van CA platen. Tijdens een M&G bij iemand van het HTforum zijn deze platen, Diamond-1 (die skoebidoe nu heeft) en mijn Diamond-2, vergeleken en de twee niet-bezitters waren unaniem over de invloed en het verschil tussen de 2. Zelfs zo, dat ze beiden een nieuwe plaat hebben aangeschaft en die onder hun stereoversterker geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Welke afmetingen heeft die plaat eigenlijk. (effe zien of ze in mijn meubelke past)     Maar als ik htip zijn uitleg begrijp kan ik er evengoed een snijplank van de axion onderleggen dan skoeb zijn plaat
 
Laatst bewerkt door een moderator: