• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

CA plate wel of niet.

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Plaat is 40x50x4 en 15 kilo zwaar...   Wat Htip bedoelt is dat dit een oude versie is en er achtereen een nieuwe versie op de markt komt die nog beter zou moeten werken,de diamond1- MKII en dan heb je nog de Diamond-2 die zou de top moeten zijn. Deze plaat is dan mischien wel de oudere versie maar zou evengoed verbetering moeten geven .   Bon heb contact gehad met Rogier van Crusade audio en volgens hem zou het wel eens aan de voetjes kunenn liggen die ik gebruikt heb tussen de plaat en de onderliggende toestellen. Hij benadrukt dat de plaat echt goed contact moet maken met een vaste ondergrond (in een rek of op de grond) en indien niet dat de werking van de plaat teniet wordt gedaan. Ik ga dus de test opnieuw doen maar eerst ga ik een tijdelijk meubel bouwen voor de AV8801 zodat er een vaste ondergrond aanwezig is.(iets zoals waar de PPP nu op staat) Ik kan hem niet zomaar verzetten zonder in problemen te komen met de kabels.   Ook stelde Rogier voor om de plaat eventueel helemaal onderaan de stapel te plaatsen maar het probleem is dan dat in die stapel maar de helft van de stereo versterking zit.
1f609.png
    Chaka,indien je wilt...je mag hem eerst proberen van mij.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Krijg ik dan er een demo in je tuinhuis bij. (Indien de plaat nog vrij is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Als je dat aandurft.......is een demo wel mogelijk.
1f609.png
  Wanneer zou je deze dan willen ophalen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Kstuur je zo snel mogelijk een pm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Als uw kast maar juist 50 cm is gaat het niet passen...de plaat is iets langer blijkbaar door de rondingen.
1f609.png
Dacht laat het maar effe weten.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Al moet ik er een stuk afzagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Natuurlijk juist een mm te breed. Heb ze er dan maar in de lengte ingelegd. Momenteel onder de voorversterker.   Morgen ga ik verder met testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Had het toch gezegd.;)


Bon,ben benieuwd.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Antoine op ht forum heeft toch ook geen echt verschil kunnen waarnemen met een nieuwe diamond 2 .....

( te lezen in zijn stereo topic)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Ik ga ze er morgen of straks eens uithalen om zeker te zijn.

Nu heb ik het gevoel dat het iets levendiger is maar kan natuurlijk zijn omdat ik weer veel aandachtiger aan het luisteren ben.


Maar moest er effectief verschil zijn kan het natuurlijk altijd zijn omdat ik opgeruimd heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
De plaat heb ik een paar dagen onder de umc-1 (een heel bescheiden voorversterker) gelegd omdat ik van mening de zwakste schakel te verbeteren.   Hoewel ik er enorm sceptisch tegenover stond, vond ik dat mijn speakers (tannoy d900) toch wel levendiger geworden waren. Doch na het verwijderen van de plaat bleek dit maar een illusie te zijn. De extra punch dat ik ondervond bleek er ook te zijn na het verwijderen van de CA.   Nu meende ik dat htip ergens zei dat de plaat onder de eindversterker het laag meer onder controle hield (of toch iets met het laag deed Nu heb ik 1 plaat en 2 eindversterkers voor mijn fronts. Dus gisteren een beetje verhuist, de surrounds naar de fronts gezet en aangesloten op de frontaansluitingen. Daarmee kon de CA onder de XPA-3 (eindversterker van de surounds en center)   Hier was het verschil toch opmerkelijk, Minder bas dan tegenover de grote broertjes Voor films moeten ze toch onderdoen voor de d900. Dus hier vooral met muziek getest.   Over de CA plate. terug. Mij lukte het niet om blind te zeggen of ze er onder stond of niet.   Test 7x pink (bohemian rhapsody) geluisterd en op het eind moest ik gewoon zeggen welke bij elkaar hoorde. Dus nog gemakkelijker dan met en zonder te zeggen. (dank aan mijn vader voor te wisselen.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Dus geen verschil gehoord....final besluit.


We spreken nog af wanneer ik de plaat kan komen ophalen,enja verplichte demo h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
It's all in the mind i guess
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Blijkbaar
263a.png
Nogmaals khad niks anders verwacht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Toch wel knap dat jullie denken over dezelfde oortjes te beschikken als chaka. Zou het zelf eens moeten proberen vooraleer ik zomaar iets roep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Stefaan,plaat is beschikbaar.


Hoe meer mensen er effectief testen,hoe beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
Ik wil nu toch even reageren ondanks dat ik dit al een keer heb aangegeven, want deze plaat is absoluut geen goede referentie van wat de huidige platen kunnen. We praten hier over de CA Diamond-1 van 3 jaar geleden. De tijd heeft niet stil gestaan en samen met een aantal testers, waaronder ik, is de nieuwe lijn ontwikkeld. Deze is op alle fronten beter dan de D-1 die hier de ronde doet.


In het topic van Madhouse in de Showcase op het HTforum.nl staan de verslagen van de test die bij hem thuis is gedaan. Alle verslagen staan in de openingpost. Even los van de testverslagen in mijn topic daar. Want daar was niemand bij aanwezig
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Htip,klopt maar deze plaat is ook verkocht door de fabrikant als een geluidsverbeterend product en ( volgens de eerste eigenaars) zou deze ook een hoorbare werking hebben gehad....dat dit de vorige generatie is en dat de nieuwe generatie beter zou zijn....doet er niet echt toe....deze plaat zou evengoed moeten werken.
1f609.png



( anders hebben ze de eerste adapten toch goed liggen gehad.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator: