• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

eindversterker in combi x7200w voor atmos 7.1.4

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Weet iemand met een denon trouwens Hoe je makkelijk aanpassingen aan het geluid maakt?

Bijvoorbeeld een nacht modus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik gebruik daarvoor DeRemote op m'n iPad en iPhone.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nachtmodus? Is dat dan niet gewoon het volume omlaag lol?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Denk dat nachtmode wel iets meer is dan volume omlaag.

Dynamisch volume lijkt me ook een betere optie voor 's avonds laat. Uitleg hieronder van Audyssey medewerker Chris Kyriakakis

2. Dynamic Volume solves the problem of constantly changing levels in the content (soft dialog to loud explosions) or from content to content (TV show to commercial). Unlike old "night mode" methods, it is not a simple limiter. Limiters cause artifacts because they don't know how to react to content that is changing in level at different rates. A slow approaching train that gets very loud needs to be treated differently from a sudden gun shot. Dynamic Volume uses a look-ahead method to constantly estimate the perceived loudness of the content about to play and then makes adjustments so it doesn't get louder than the user wants to. Also, unlike other methods, it is based around dialog level: you set the volume for the dialog level you want and then you don't have to worry about anything getting too loud or too soft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dus dynamic volume is beter dan een nachtmodus? Ik wist zelfs niet eens dat een versterker die had.. lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Night mode zit volgens mij ook in de Dolby track verscholen. Bij mijn receiver kan ik die in elk geval enkel activeren bij 5.1 tracks. Voor zover ik het begrijp limiteert die vooral het laag (dit geeft namelijk meer geluidsoverlast).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Bij mij gaat dat op alles. Zolangs Audyssey maar opstaat dacht ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
zou iemand me het verschil kunnen laten weten?

http://hificorner.nl/marantz-mm7025 En http://hificorner.nl/marantz-mm7055

Die laatste lijkt me een hoger model. Maar in lagere prijs.
1f606.png


Dus tenzij die kwalitatief niet goed is ga ik die bestellen voor eindelijk 11 channels te kunnen aansturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is.

De 7025 is twee kanalen.

De 7055 is vijf kanalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@Force en beide 140w. Maar met belasting van aantal kanalen kan dat zakken dacht ik.

Maar in principe is die dus beter? Eventueel 1 kanalen minder aansturen met receiver. En 7.1 langs receiver. En de 4 atmos kanalen langs de eind.

Of de fronts (die het zwaarste zijn naar de eindversterker met nog 2 anderen) ....


Hmmm. Of er direct een 13 kanaal setup van maken.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik zou je LCR op de eindversterker aansluiten. En evt. nog de surrounds.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
broodro0ster zei:
Ik zou je LCR op de eindversterker aansluiten. En evt. nog de surrounds.
Nieuwsgiering, Is er een bepaalde reden waarom je hiervoor zou kiezen? De receiver is iets van 170w /kanaal (206w op hificorner) De eindversterker 140w /kanaal. thanks voor wijsheid.

............ huh. Ik was door de settings van de receiver aan het kijken.... en ik kan even niet volgen. setting met atmos (7.1.4) kan ik er 9 over de receiver.... en 2 hebben nood aan een eindversterker. Front L, C, R Surround L, R Surround back L, R Top front L, R top rear L, R *pre-out*

....tot zover ben ik mee. Maar dan is hier een andere setting.

Hier kunnen er 9.1 op de vloer en 4 in plafond: en hier moet hij OOK maar 2 kanalen naar een eindversterker?? Front L, C, R Front wide L, R *pre-out Surround L, R Surround back L, R Top front L, R top rear L, R
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De receiver heeft 13 pre-outs, maar kan tot 11 kanalen aansturen (9 intern, 2 eindversterker). Ge kunt dus wel 13 speakers aansluiten, maar daarvan gaan er maar 11 spelen (max 7.1.4), maar zo kunt ge vb naast een Atmos installatie ook kiezen voor vb een installatie met heights/wides (vb DTS neo:X opstelling) zonder kabels te moeten hersteken e.d

Dus technisch gezien 1 stereo eindversterker, maar praktisch zou het dan 4 kanaals moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
flasher in DC control in / out remote control in / out

.... welk van die dingen kan ik precies gebruiken om mijn denon x7200 en marantz mm7055 te laten samenwerken?

Thanks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
denon trigger out naar dc in van de marantz - om beide toestellen uit/in te schakelen - en eventueel de remote controls (out naar in), maar of dat gaat werken, dunnow (lijkt me zinloos ook, want die eindbak is toch gewoon op/af - tenzij die standby zou kunnen met een ander toestel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
thanks. en dat is 2.5mm mono right? Moet dat bepaalde dikte hebben?

Wat doet zo remote control eigenlijk op een eindversterker, want daar is enkel aan/ uit bediending & en die lichtgevende marantz ring.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
juist, mono - zo'n kabeltjes zitten normaal bij de toestellen, nee? marantz op marantz kan je hetzelfde bekomen via remote als met triggers - en dan heb je indeed de optie om standby modus te activeren. Geen idee of dat met niet-marantz -marantz ook kan, nekeer testen anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
thanks. en dat is 2.5mm mono right? Moet dat bepaalde dikte hebben?

Wat doet zo remote control eigenlijk op een eindversterker, want daar is enkel aan/ uit bediending & en die lichtgevende marantz ring.
Inderdaad, gewoon beiden verbinden met een mono-kabel om de 12Volt trigger van je eindbak te activeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
juist, mono - zo'n kabeltjes zitten normaal bij de toestellen, nee? marantz op marantz kan je hetzelfde bekomen via remote als met triggers - en dan heb je indeed de optie om standby modus te activeren. Geen idee of dat met niet-marantz -marantz ook kan, nekeer testen anders?
mono kabeltje zat niet bij. De eindversterker. (Morgen eens kijken in de doos van de receiver.. daar misschien) Er zat wel een tulpstekker kabel bij voor de remote aansluiting. Daarom wou ik die eerst proberen voordat ik een mono kabel ga kopen. En denon en marantz zitten onder dezelfde groep, dus misschien werkt dat wel op mekaar. We proberen morgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
tulpstekker is een mono kabel
 
Laatst bewerkt door een moderator: