• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gezocht: Stabiele Mediaspeler.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dag heren...wat een drukte ivm die mediaspeler zo opeens
1f609.png


@Skank, tja mocht je hier net zoals Jan achter de hoek wonen stond ik uiteraard reeds aan je voordeur, maar zo eventjes anderhalfuurtje voor een enkele rit is niet zo heel vanzelfsprekend, hé….

@All Doordat Jan wel achter de hoek woont en me de mogelijkheid heeft aangeboden om uitgebreid in alle rust zijn Zidoo/Kodi hier bij me thuis te mogen testen ben ik op dit aanbod ingegaan. Hoe jammer jij en anderen het misschien ook wel vinden, het apparaat voldoet gewoon niet aan mijn eerder besproken verwachtingen en daar lijkt me buiten alle andere voordelen toch niets mis mee.

Uit gebrek aan interesse, tijd en door mijn andere gedeelde hobby's ben ik echt niet meer met de laatst actuele toepassingen bezig om dan een apparaat volledig dmv allerlei truukjes, enz... naar mijn hand te kunnen zetten. Daarom dat ik van de start uit naar een out of de box oplossing zocht!

Misschien zijn apparaten waaronder Zidoo / Kodi (hier in demo) met hun vele toeters en bellen gewoon niet voor me bestemd. Ik heb dus echt niet alle kennis, tijd of goesting.... om dergelijke zaken die voor een ander toch O zo vanzelfsprekend zijn en die graag diverse toepassingen als dagelijks vakjargon gebruiken…het voor een ander dan ook maar eenvoudig kan/moet zijn, helaas gaat deze vlieger niet voor me op…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
> Hoe jammer jij en anderen het misschien ook wel vinden, het apparaat voldoet gewoon niet aan mijn eerder besproken verwachtingen en daar lijkt me buiten alle andere voordelen toch niets mis mee.

Nog niet in de vuilbak gooien hé
1f609.png
Ik zal hem in 't kort wel terug komen halen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik had je ook gezegd dat die zidoo niet voldoet :p

Anway! Have fun
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
joske, wat was nu je oplossing? of nog op zoek?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
joske, wat was nu je oplossing? of nog op zoek?
Nog steeds geen vervanger voor de mede8er gevonden. Wel heb ik intussen eens kennis gemaakt met de Apple Tv 4 met hieronder in het kort mijn bevindingen.


Apple TV 4 (infuse)
  • Ondersteuning HD-audio (enkel PCM).
  • Prachtige en zeer vlotte bediening.
  • Vlotte scrapper
  • Zeer grote app-store.

- Enige en grootste ergernis, geen 24p support on Apple TV Een (Request) voor ondersteuning is door de gebruikers geactiveerd. - Al heb ik op het moment van schrijven niet echt de behoefte aan 4K (door gebrek aan 4K-projector, TV, enz….) is het niet te begrijpen waarom Apple gekozen heeft om geen 4K apple TV4 te lanceren, waarbij Apple producten zoals iPhone, iTunes Store, iMovie en FCPX je toe laten om in 4K te bewerken en een geperfectioneerd 4K video Quicktime file te maken om in iTunes via je apple TV4 te streamen, waarschijnlijk wel bij de volgende Apple TV (5)?

De Nvidia Shield TV lijkt me anders wel de moeite waard, al lijkt me de doelgroep eerder op gamers gericht en wat beperkter op de film / video-liefhebber.

Misschien is het nu allemaal gewoon nog wat te vroeg om mijn mede8er te vervangen?! De markt in 4K mediaspelers is net volop in beweging met ondersteuning voor diverse HD-audio formaten (atmos), apps, enz…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Te vroeg? Er zijn tientalle betere producten op de markt dan je mede8er.. Mede8er is absoluut goed, maar op heden is hij wel ver voorbijgestreefd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
je mede8er doet alles buiten 4k en h265

zelf full bd , 3d iso en atmos

nogmaals de vraag

waarom dan vervangen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
ilstino zei:
je mede8er doet alles buiten 4k en h265

zelf full bd , 3d iso en atmos

nogmaals de vraag

waarom dan vervangen ?
eye-candy (=alles wat te maken heeft met de coverart, meta-data bij films etc) & "apps/plugins" ? Kan me wel voorstellen dat er liefhebber voor zijn. Dat zijn dingen die ik op m'n tablet via IMDB-app wel bekijk na de film ... zo'n mediaplayer moet voor mij gewoon ... PLAYEN
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Alles erop en erom is niet meer v deze tijd Hdr 4k dolby vision hdmi 2 scraping addons noem maar op Soit eindeloze discussie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
Alles erop en erom is niet meer v deze tijd Hdr 4k dolby vision hdmi 2 scraping addons noem maar op Soit eindeloze discussie
Juist! sebiet komt er hier were ene zeggen dat het nooit goed is .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ondertussen blijkbaar dik tevreden van de Apple TV 4 Joske
1f609.png


Er is gisteren ook een nieuwe versie uitgebracht van Infuse en krijgt versie nummer 4.3 mee. Ga dit weekend maar eens aan de slag met deze. Lijstweergave is een welkome toevoeging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Eigenlijk wel, al scoort een mede8er in het schokvrij weergeven van 24p-materiaal wel beter. Als referentie neem ik hiervoor steeds The Dark Knight....probeer maar eens. Mag ik vragen om je bevindingen aub naar me terug te koppelen, mag uiteraard om dit topic niet te vervuilen via PM?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Joske007 zei:
Mag ik vragen om je bevindingen aub naar me terug te koppelen, mag uiteraard om dit topic niet te vervuilen via PM?
Dit snap 'k niet helemaal, dit is toch een draadje gemaakt door jou, dus waarom zou 'k hier niet mogen reageren en moet het dan via PM
1f615.png
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Post het maar op het forum, want ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar de nieuwe appletv
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: