• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gezocht: Stabiele Mediaspeler.

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Probleem is da gij veel te overdreven fanboy zijt. Ik dahct dat er gevraagd werd, zoveel mogelijk plug &play? Ik zag hier al uitleg oaseren van database dit en database dat en eerst stappen en daarna lopen. Dat is het juist, hij wil direct lopen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Da gaat niet, succes dan. Een baby kan ook nooit direct lopen, precies hetzelfde... Wil je dat wel dan moet je je eisen verlagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Joske007 zei:
Dankzij Plex heb ik de mogelijkheid om mijn eigen mappenstructuur (Films, Foto’s, Thuis-video’s, enz..) te behouden of in te delen zoals ik het precies wens.Het was met Plex op een 30min gefikst
1f606.png


Het onderstaande plaatje maakt hier duidelijk naar wat ik zocht. https://www.dropbox.com/s/5a7ylom6sb8exvi/IMG_0131.PNG?dl=0

Op basis van mijn eigen folderstructuur is er toch een mooie videowals mogelijk. https://www.dropbox.com/s/ho5rlsm178hiosn/IMG_0132.PNG?dl=0

Fanart https://www.dropbox.com/s/jpnffz75hzihdko/IMG_0133.PNG?dl=0

Enige nadeel, Plex ondersteund geen iso’s, Video-TS, en andere disk formaten… maar gelukkig wel mkv
263a.png
Jup, Plex is wel handig. Ik gebruik het ook voor series enzo. Voor films gebruik ik wel nog steeds m'n Mede8er en Kodi box omdat Plex geen ISO's enzo afspeelt. Maar voor in de woonkamer is Plex meer als voldoende!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dat Plex geen ISO afspeelt is dan misschien een probleem. Video TS folders heb 'k geen probleem mee, dat is zo jaren 2000 ik gebruik het al tijden niet meer. En als ik er eentje tegenkom dan is het met MakeMKV zo gepiept om daar een MKV van te maken.

Geen idee of de mpv speler welke Plex gaat inwerken in hun software wel ISO bestanden aankan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Dat Plex geen ISO afspeelt is dan misschien een probleem. Video TS folders heb 'k geen probleem mee, dat is zo jaren 2000 ik gebruik het al tijden niet meer. En als ik er eentje tegenkom dan is het met MakeMKV zo gepiept om daar een MKV van te maken.

Geen idee of de mpv speler welke Plex gaat inwerken in hun software wel ISO bestanden aankan.
Thnx
1f44d.png
Het moge duidelijk zijn dat mijn voorkeur momenteel echt wel naar Plex uitgaat
1f606.png
Dan rest er me enkel nog het dooske en OS te kiezen waarop Plex kan geïnstalleerd worden.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Joske007 zei:
Thnx
1f44d.png
Het moge duidelijk zijn dat mijn voorkeur momenteel echt wel naar Plex uitgaat
1f606.png
Dan rest er me enkel nog het dooske en OS te kiezen waarop Plex kan geïnstalleerd worden.......
Op de AppleTV 4 kan het. Maar geen idee hoe goed dat werkt want ik heb zo'n toestel niet. Bij mij thuis heb ik een Mac mini aan de TV hangen als plex client en server. En daar draaien nog wat andere server zaken op ook. Maar een dure oplossing wel. Gelukkig heb ik er is eentje op de kop kunnen tikken voor weinig enkele jaren geleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik moet de voordelen van plex vs kodi echt nog altijd zien :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als ge plex media server draait met transcoding aan kan elke tv/blu ray speler zelfs digicorder al u files in de library van plex afspelen , is wel heel cpu en ram intensief voor toestel waar de server op draait
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
als ge plex media server draait met transcoding aan kan elke tv/blu ray speler zelfs digicorder al u files in de library van plex afspelen , is wel heel cpu en ram intensief voor toestel waar de server op draait
kan met emby ook... dat staat los van je mediaspeler Dat noem ik geen plus punt lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ilstino zei:
als ge plex media server draait met transcoding aan kan elke tv/blu ray speler zelfs digicorder al u files in de library van plex afspelen , is wel heel cpu en ram intensief voor toestel waar de server op draait
Plex draait hier als een speer op mijn Nas, geen enkele film die hier stottert. De bediening loopt als test via de Sony Tv (Opera) en gaat eigenlijk beter en vlotter dan op de Zidoo
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
goed, vraag dan niks en speel het op uw digicorder!

Snap het probleem niet, men stelt een vraag maar wil geen antwoord hebben dat niet in lijn ligt met wat men nu heeft!

Men vraagt naar een mediaplayer, en begint over een plex server (die dan niet eens alles afspeelt)

Het moet plug en play zijn.. en 20-30 min tijd kosten om kodi eenmalig in te stellen... dat maakt kodi onbespreekbaar! Als argument zien we dan dat "het huidige systeem kan in 30 minuten geïnstalleerd worden met plex! "
1f615.png


Je vraagt naar wat zo een speler beter doet... Er komen dan voorbeelden van van een superieure grafische chip (HDR enzo) 4K, full 3D MV, extras...

En dan heeft dat alles geen nut... verwaarloosbaar..

Vaak diegene die - +5000 euro gaan uitgeven om hun grafiekje bij metingen iets platter te maken ..of.. - opmerkingen geven aan iemand die een TV/ PJ koopt zonder jaarlijkse calibratie.... ..of.. - opmerkingen geven aan mensen die kiezen voor een goedkope BD-speler om dan te roepen over HUN hogere beeldkwaliteit met oppo chip

Staan dan als eerste te roepen dat iets met betere functies of hardware niet goed is omdat het afwijkt van hun apparaat & werkwijze. Super toch
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
mysteryliner zei:
goed, vraag dan niks en speel het op uw digicorder!

Snap het probleem niet, men stelt een vraag maar wil geen antwoord hebben dat niet in lijn ligt met wat men nu heeft!

Men vraagt naar een mediaplayer, en begint over een plex server (die dan niet eens alles afspeelt)

Het moet plug en play zijn.. en 20-30 min tijd kosten om kodi eenmalig in te stellen... dat maakt kodi onbespreekbaar! Als argument zien we dan dat "het huidige systeem kan in 30 minuten geïnstalleerd worden met plex! "
1f615.png


Je vraagt naar wat zo een speler beter doet... Er komen dan voorbeelden van van een superieure grafische chip (HDR enzo) 4K, full 3D MV, extras...

En dan heeft dat alles geen nut... verwaarloosbaar..

Vaak diegene die - +5000 euro gaan uitgeven om hun grafiekje bij metingen iets platter te maken ..of.. - opmerkingen geven aan iemand die een TV/ PJ koopt zonder jaarlijkse calibratie.... ..of.. - opmerkingen geven aan mensen die kiezen voor een goedkope BD-speler om dan te roepen over HUN hogere beeldkwaliteit met oppo chip

Staan dan als eerste te roepen dat iets met betere functies of hardware niet goed is omdat het afwijkt van hun apparaat & werkwijze. Super toch
1f44d.png
aha, ben blij dat ik er niet alleen zo over denk
263a.png
Ik snap het nut van deze topic eigenlijk ook niet meer. Het enige dat je krijgt is dat je verweten wordt een fanboy te zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bah. Wat een reactie.

Ik zie Rik toch niet meer dan vragen achter een mediaspeler naar zijn noden - hij heeft Kodi een eerlijke kans gegeven met de Zidoo, dat beviel hem niet en is toch volledig zijn recht? Hij moet toch niks gaan aankopen omdat jullie zweren bij Kodi? Niemand zegt hier dat Kodi slecht is, maar het voldeed gewoon niet aan wat hij wou. Ik zie echt geen reden voor zo een reactie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bekijk zijn openingspost nog eens Hij wil een mediaspeler met auto scraping die de meest gangbare formaten afspeelt dvd, iso enz enz en dts, hd audio formaten , atmos enz enz enz We stellen dan dingen voor die dit alles kan, en het is niet goed. Maar hij neemt dan wel genoeg, met DE grote concurrent, die dan aan al die zaken niet beantwoordt...

Hij wil dan wel een gedeelde bibliotheek over al de apparaten enz enz maar het moet wel simpel

Ik wil een serieus antwoord geven, maar dan moet hij ook de moeite willen doen om het toch wat tijd te geven. Nu als hij tevreden is met hetgeen hij gevonden heeft, goed zo dan.. maar eigenlijk voldoet dit niet aan zn vraag in het begin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@luckske geeft toch ook niet. Zelf gebruik ik ook een mede8er. Verdraai gewoon mensen hun raad niet om toch uit te komen op het antwoord wat je wil horen.

Hadden de mensen hier gezegd:
@Skank bedankt voor je suggestie, maar ik zoek een mediaplayer zonder kodi!
Wat er gebeurt is het voorstel afbreken om vervolgend iets voor te stellen dat nog veel meer gebreken heeft.

O.a.
"kodi vereist te veel tijd om te installeren/ bibliotheek toe te voegen.</strong>" Maar later: "via plex krijg ik mijn mappenstructuur in 30 minuten op orde" "Plex kan X en Y niet draaien, maar dan convert ik dit met de pc en MakeMKV" ?juist ja, tijd sparen en plug&play was belangrijk!

"Ik gebruik een server met transcoding en dan een cliënt op m''n mediaplayer" ...?Dan komt het al niet tegemoet aan de vraag.

"Mediaplayer die zowat alles slikt (o.a. iso)" Himedia kan ISO, en zelfs full 3D MVC "3D is so 2014"

"Zonder punten die aantonen dat zo''n himedia toestel met kodi betere kwaliteit geeft zie ik de de voordelen er niet van in" .....gevolgd door opgesomde voordelen... om vervolgens deze punten te negeren of iets in de zin van "<strong>wie gaat nu kunnen zien of die chip wat betere kleuren op het scherm kan toveren"
. En in het verleden wel een negatieve ondertoon hebben op mensen die een TV/PJ kopen en die niet jaarlijks kalibreren!

Enkele voorbeelden van elitaire houding, bekrompen mening over een ander product/werkwijze dan die van uzelf.

...p.s. Zeker geen aanval op de OP, maar een breder probleem.

O.T. Ik denk dat je een plex mediaplayer zoekt die zowat alle mogelijke files afspeelt, en rond de 150 kost. Een moeilijke zoektocht! Indien niemand iets passends kan aanraden kun je misschien hier meer info vinden:

https://forums.plex.tv Of trustedreviews
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat betreft plex en een mediaspeler die alle mogelijke files afspeelt, bestaat niet , of toch buiten mijn weten. Ik kan fout zijn maar ik dacht geen hd audio met plex, geen 3d iso... en blijkbaar ook geen video_ts enzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
mysteryliner zei:
@luckske geeft toch ook niet. Zelf gebruik ik ook een mede8er. Verdraai gewoon mensen hun raad niet om toch uit te komen op het antwoord wat je wil horen.

Hadden de mensen hier gezegd:
Wat er gebeurt is het voorstel afbreken om vervolgend iets voor te stellen dat nog veel meer gebreken heeft.

O.a.
"kodi vereist te veel tijd om te installeren/ bibliotheek toe te voegen.</strong>" Maar later: "via plex krijg ik mijn mappenstructuur in 30 minuten op orde" "Plex kan X en Y niet draaien, maar dan convert ik dit met de pc en MakeMKV" ?juist ja, tijd sparen en plug&play was belangrijk!

"Ik gebruik een server met transcoding en dan een cliënt op m''n mediaplayer" ...?Dan komt het al niet tegemoet aan de vraag.

"Mediaplayer die zowat alles slikt (o.a. iso)" Himedia kan ISO, en zelfs full 3D MVC "3D is so 2014"

"Zonder punten die aantonen dat zo''n himedia toestel met kodi betere kwaliteit geeft zie ik de de voordelen er niet van in" .....gevolgd door opgesomde voordelen... om vervolgens deze punten te negeren of iets in de zin van "<strong>wie gaat nu kunnen zien of die chip wat betere kleuren op het scherm kan toveren"
. En in het verleden wel een negatieve ondertoon hebben op mensen die een TV/PJ kopen en die niet jaarlijks kalibreren!

Enkele voorbeelden van elitaire houding, bekrompen mening over een ander product/werkwijze dan die van uzelf.

...p.s. Zeker geen aanval op de OP, maar een breder probleem.

O.T. Ik denk dat je een plex mediaplayer zoekt die zowat alle mogelijke files afspeelt, en rond de 150 kost. Een moeilijke zoektocht! Indien niemand iets passends kan aanraden kun je misschien hier meer info vinden:

https://forums.plex.tv Of trustedreviews
wat OP zoekt is idd eigenlijk een himedia player , maar wilt zich precies niet bezighouden met het instellen hiervan , snap ook wel dat je hierbij soms door het bos de bomen niet meer ziet , heb zelf al ervaring met zowel plex , kodi als mede8er , ikzelf houd het bij het laatste daar dit voldoende is voor mij , maar imho is voor de OP zijn budget de himedia Q5 de beste oplossing alsook de meest complete/toekomstgerichte , ik weet dat we ons soms laten meeslepen op het forum maar we zijn er natuurlijk ook om medeforumgenoten te helpen , het is mss een idee om @Skank langs te laten gaan met zijn Q5 en deze even in te stellen bij OP , om deze dan te laten zien wat de mogelijkheden zijn in zijn situatie , mss dat deze hem meer bevalt als de zidoo

als @Skank en de OP hiermee akkoord gaan natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb hier ook al klanten gehad die zoiets zochten en heb deze hier laten leveren instellen en gaan installeren daar , zijn zeer tevreden hiermee nu , maar zagen het idd niet zitten om zelf de instellingen te doen terwijl dit vrij simpel is maar idd niet echt plug&play
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
wat OP zoekt is idd eigenlijk een himedia player , maar wilt zich precies niet bezighouden met het instellen hiervan , snap ook wel dat je hierbij soms door het bos de bomen niet meer ziet , heb zelf al ervaring met zowel plex , kodi als mede8er , ikzelf houd het bij het laatste daar dit voldoende is voor mij , maar imho is voor de OP zijn budget de himedia Q5 de beste oplossing alsook de meest complete/toekomstgerichte , ik weet dat we ons soms laten meeslepen op het forum maar we zijn er natuurlijk ook om medeforumgenoten te helpen , het is mss een idee om @Skank langs te laten gaan met zijn Q5 en deze even in te stellen bij OP , om deze dan te laten zien wat de mogelijkheden zijn in zijn situatie , mss dat deze hem meer bevalt als de zidoo als @Skank en de OP hiermee akkoord gaan natuurlijk
ik had al voorgesteld dat hij even langskwam... Maar blijkbaar heeft hij al zn keuze gemaakt. Ik kan het enkel aanbevelen
 
Laatst bewerkt door een moderator: