• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gezocht: Stabiele Mediaspeler.

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wijzer geworden? Had je toch een m&g moeten doen bij mij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Net bericht gehad sat ze verwachten dat de nieuwe q5 pro prijs onder de 175 euro zal liggen Dan is het wel erg makkelijk voor je, een no brainer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Net bericht gehad sat ze verwachten dat de nieuwe q5 pro prijs onder de 175 euro zal liggen Dan is het wel erg makkelijk voor je, een no brainer!
De markt rondom die dingen zijn ook niet bij te houden, hé Ondertussen heeft Jan me de Luxe gegeven om zijn Zidoo X6 Pro hier thuis in alle rust voor enkele dagen eens uitgebreid te mogen testen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Doe maar, heb je captain america 3d nog? Indien ja speel hem eens af in 2d, ongeveer op tijdstip 1u15 op de autostrade, ongeveer 15 min, zal je zien dat hij eruit vliegt.. Das een mooi vb. Lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Doe maar, heb je captain america 3d nog? Indien ja speel hem eens af in 2d, ongeveer op tijdstip 1u15 op de autostrade, ongeveer 15 min, zal je zien dat hij eruit vliegt.. Das een mooi vb. Lol
Denk dat er altijd wel een product te vinden is dat een bepaalde test net niet zal doorstaan! Het is aan de consument / gebruiker om te bepalen of een bepaald product aan zijn persoonlijke verwachtingen zal voldoen of niet. In mijn geval primeer 3D weergave helemaal niet boven alle andere eisen, dus die test zal misschien wel eens leuk zijn ....maar verder weegt het voor me echt niet door
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dus 3d titels die je in bezit hebt , wil je niet flawless in 2d kunnen afspelen? Laat staan 3d... Ok dan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wie prazt er nu nog over 3D , dat is zo 2014...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vandaar dat ze absoluut 3d willen verder ontwikkelen? 3d is zelfs sterker dan ooit (kijk maar naar al die VR dingen die uitkomen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Joske007 zei:
Doet alles perfect, behalve een gehele map foto's weergevenMisschien moet ik hiervoor maar eens aan een oude Apple Tv denken
1f644.png
Heb hier nog altijd een werkloze Apple TV 3 liggen, moest je daar interesse in hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
In het kort. Intussen heb ik met de Ziodoo hier thuis al wat kunnen experimenteren, helaas voldoet het buiten alle andere voordelen (nog) niet aan mijn verwachtingen.

Ik mis onder andere zaken als … - Via tijdsbalk naar een fragment kunnen zoeken, vooruit en achterspoelen. - Folderstructuur, geen covers mogelijk. - BD lip-sync issues - Youtube moeilijk via de AB te bedienen? - Geen idee om de database op de Nas te plaatsen, zodat een 2de Zidoo dezelfde database deelt? - Overvloed aan instellingen die de gewone gebruiker wat afschrikt. - Enz....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Rik,


- Via tijdsbalk naar een fragment kunnen zoeken, vooruit en achterspoelen. > Als je normaal de "Forward" button lang ingedruk gaat houden gaat die toch gewoon beginnen skippen ? Of wil je ergens een "tijd" ingeven op een balk zoals met de MED8ER kan doen en dat ie dan daar naartoe gaat ? Vooruit/Achteruit spoelen gaat wel degelijk hoor. Gewoon die pijltjes ingedrukt houden ?



- Folderstructuur, geen covers mogelijk. > Gek, je zou denken dat dit wel zou moeten kunnen om een cover op je foto-albums te zetten etc.



- BD lip-sync issues > Zal eerder te maken hebben met het Zidoo product (icm Kodi)
1f609.png
Is iets dat al lang van het begin bestaat. Er is zeker al een pak verbetering gemaakt, maar nog niet helemaal weg inderdaad.



- Youtube moeilijk via de AB te bedienen? Tja, dat is een klassieker natuurlijk. Wat je eigenlijk moet doen is eerder vanaf een tablet/phone Youtube content "casten" naar je Kodi. Op je tablet/phone kan je tenminste vlot zoeken, scrollen,browsen etc en dan stuur je het gewoon door. Zo doe ik dat dus ook met m'n Chromecast. https://www.youtube.com/watch?v=4HC_0pkGOjw&ab_channel=XBMCONNECT


- Geen idee om de database op de Nas te plaatsen, zodat een 2de Zidoo dezelfde database deelt? > Dat staat (goed) beschreven maar is inderdaad niet echt "out of the box" voor een gewone gebruiker makkelijk zichtbaar. http://kodi.wiki/view/MySQL


- Overvloed aan instellingen die de gewone gebruiker wat afschrikt. > KODI staat natuurlijk in "Expert" mode hier hé, wat inderdaad een hoooop settings geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
- Met de tijdsbalk bedoel ik dat je net zoals bij de Mede8er perfect op de min/sec. een fragment kan zoeken door langer de knop ingedrukt te houden. Lukt helaas niet bij de Zidoo?

- Folderstructuur: Zie echt geen mogelijkheid om hier covers bij te plaatsen en wens op folderstructuur te blijven werken.

- Youtube: Wist niet dat dit via een Chromecast (niet in het bezit) te bedienen is?

- Database voor 2 apparaten synchroniseren: Euh? dit is echt chinees voor me
1f922.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Joske007 zei:
- Database voor 2 apparaten synchroniseren: Euh? dit is echt chinees voor me
1f922.png
Dit is ook niet echt nodig. Ok, je heb dan de data op elk toestel staan, maar je bv. via Trakt.tv bijhouden wat je al gezien hebt en dit synced dan naar elk toestel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Joske007 zei:
In het kort. Intussen heb ik met de Ziodoo hier thuis al wat kunnen experimenteren, helaas voldoet het buiten alle andere voordelen (nog) niet aan mijn verwachtingen.

Ik mis onder andere zaken als … - Via tijdsbalk naar een fragment kunnen zoeken, vooruit en achterspoelen. - Folderstructuur, geen covers mogelijk. - BD lip-sync issues - Youtube moeilijk via de AB te bedienen? - Geen idee om de database op de Nas te plaatsen, zodat een 2de Zidoo dezelfde database deelt? - Overvloed aan instellingen die de gewone gebruiker wat afschrikt. - Enz....
- Tijdsbalk: je kan sowieso doorspoelen op verschillende manieren.
  • Ofwel gebruik je de "adaptive seeking" methode met pijl links/rechts. Pijl naar rechts is 30s vooruit, meteen nog eens drukken is 30s, dan 60s dan 3min, ... http://kodi.wiki/view/Skip_steps
  • Je kan tussen chapters/bookmarks skippen door pijl boven/onder. Sinds Kodi 15 is er ook een knop in de speler om visueel een chapter te kiezen zoals op de meeste blu-ray spelers het geval is. https://kodi.tv/kodi-15-0-isengard-one-release-to-rule-them-all/
  • Ofwel gebruik je de fastforward of rewind knoppen, die spoelen door zoals te verwachten sinds de VHS
    1f61b.png
- Folderstructuur en covers: dit doe je door in de folder een folder.jpg te plaatsen. Kodi zou deze dan moeten oppikken als default cover. http://kodi.wiki/view/Artwork#Picture_thumbnails

- BD lip-sync issues: ik vermoed dat dit aan de gebruikte Zidoo speler en mogelijk combinatie met AVR ligt. Geen issues op Chromebox/OpenELEC of Shield TVs. Op de Shield is er een Android optie om de sync aan te passen voor het ganse systeem. In Kodi zelf ligt dat wat moeilijker en moet je dat in de advancedsettings.xml file doen. Sorry, geen plug-and-play op dat vlak, maar dat is dan ook specifiek aan die Zidoo vermoed ik.

- Youtube moeilijk met AB: tsjah... Dat hangt ook weer af van de app. Op Android TV met de standaard Leanback interface werkt het fantastisch met AB. De Kodi plugin vind ik ook maar niks. Zoals Jan al zei kan je ook gewoon casten of airplayen vanaf je tablet.

- Database: hier zijn verschillende opties.
  • Zelf gebruik ik een gedeelde MySQL database. Op de meeste NAS boxen kan je dit met een klik of 2 meteen installeren en instellen. Helaas is hier geen GUI voor in Kodi en moet je handmatig advancedsettings.xml aanpassen.
  • Je kan ook Emby of Plex op je NAS installeren en in Kodi de respectievelijke add-on activeren, dit is de meer plug-and-play oplossing en heel wat gebruikers hebben hier goeie ervaring mee.
  • Geen DB gebruiken en werken via trakt of dergelijke, zoals Christof voorstelt. Kost waarschijnlijk het minst moeite.
- Overvloed aan instellingen: klopt, hoewel de meest advanced instellingen in Kodi tegenwoordig per default verstopt zitten ("Settings Level"). Ik kan er zeker inkomen dat dit nogal afschrikt, maar anderzijds zit je 1 keer in de settings te rommelen en kom je er later niet meer...

Ik ben zelf sinds jaar en dag fan/gebruiker van Kodi, maar begrijp ook goed dat de speler niet voor iedereen weggelegd is :p. Het vraagt gewoonlijk initieel een inspanning, maar eenmaal opgezet is het een gebruiksvriendelijk en knap systeem waar ook vrouwlief mee overweg kan. Nu ik moet toegeven, de laatste tijd maak ik er eigenlijk nog vooral gebruik van voor series (naast Netflix) en voor een film steek ik gewoon de blu-ray in mijn Playstation. Spaart heel wat NAS storage uit ook...

Gelukkig zijn er genoeg alternatieven en voor ieder wel wat wils. Als je Mede8er voor de rest perfect is, kan je idd misschien best gewoon een Apple TV ernaast zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor de zeer uitgebreide toelichting
1f44d.png
Ik ga je aangehaalde punten en tips zeker toepassen en evalueren
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Joske007 zei:
In het kort. Intussen heb ik met de Ziodoo hier thuis al wat kunnen experimenteren, helaas voldoet het buiten alle andere voordelen (nog) niet aan mijn verwachtingen.

Ik mis onder andere zaken als … - Via tijdsbalk naar een fragment kunnen zoeken, vooruit en achterspoelen. - Folderstructuur, geen covers mogelijk. - BD lip-sync issues - Youtube moeilijk via de AB te bedienen? - Geen idee om de database op de Nas te plaatsen, zodat een 2de Zidoo dezelfde database deelt? - Overvloed aan instellingen die de gewone gebruiker wat afschrikt. - Enz....
gebruik je de zidoo met kodi of zonder kodi Bedoeling is kodi te gebruiken zal je al veel gebruiksgemak besparen Al je negatieve punten zijn vd kaart te vegen lol Via tijdsbalk zoeken is perfect te doen gewoon met je pijltjes , of osd van kodi Folderstructuur? This aint de jaren 50 anymore, ik wil absoluut geen folderstructuur. Gewoon je bibliotheek pointen naar je video files. Kodi doet al de rest! Wil je dan iets zoeken heb je tientalle mogelijkheden om dat te doen.. Per titel , per datum, enz enz Bd lip sync.. Tja da kan met zidoo maar zelf dus geen problemen mee.. Youtube, heb je de kodi addon geprobeerd? Je kan of de addon doen of inderdaad "throwen" maar je wilt al lopen en kan nog niet stapen. Eerst kodi leren kennen , database sharen, idem ivm lopen/stappen.. Het kan zoals hier. aL aangehaald,bv emby of mysql.. Maar begin bij het begin Je zei zelf eerst het moet de basic dingen kunnen, maar nu wil je direct meer. Leer eerst je library gewoon opzetten en zie of het alles afspeelt, de rest volgt later. Nu zoals gezegd, ik vind de zidoo niks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
gebruik je de zidoo met kodi of zonder kodiBedoeling is kodi te gebruiken zal je al veel gebruiksgemak besparen Al je negatieve punten zijn vd kaart te vegen lol Via tijdsbalk zoeken is perfect te doen gewoon met je pijltjes , of osd van kodi Folderstructuur? This aint de jaren 50 anymore, ik wil absoluut geen folderstructuur. Gewoon je bibliotheek pointen naar je video files. Kodi doet al de rest! Wil je dan iets zoeken heb je tientalle mogelijkheden om dat te doen.. Per titel , per datum, enz enz Bd lip sync.. Tja da kan met zidoo maar zelf dus geen problemen mee.. Youtube, heb je de kodi addon geprobeerd? Je kan of de addon doen of inderdaad "throwen" maar je wilt al lopen en kan nog niet stapen. Eerst kodi leren kennen , database sharen, idem ivm lopen/stappen.. Het kan zoals hier. aL aangehaald,bv emby of mysql.. Maar begin bij het begin Je zei zelf eerst het moet de basic dingen kunnen, maar nu wil je direct meer. Leer eerst je library gewoon opzetten en zie of het alles afspeelt, de rest volgt later. Nu zoals gezegd, ik vind de zidoo niks!
De Zidoo wordt hier uiteraard gebruikt met Kodi
1f609.png


  • Het lukt me echt niet om zonder stotteren via de tijdsbalk in Kodi te zoeken, echter tot 8x vooruit en achteruit spoelen lukt echter wel.
  • Ik wil wel absoluut mijn eigen folderstructuur behouden, zo heb ik tenminste zelf de keuze en vrijheid om een bepaalde film in mijn eigen mappenstructuur te plaatsen en deze niet door bv Kodi, Mede8er, Plex, enz… meermaals onder een ander genre te moeten zoeken … want dan ben je het overzicht verloren. Tenzij je van iedere film de metadata hiervoor wil gaan aanpassen .. wat een hele klus is.
  • Lip-sync bij BD / m2ts: Zal waarschijnlijk wel aan dit apparaat zelf liggen?
  • Youtube: Via Airplay / tablet lukt het me zonder problemen om youtube rechtstreeks naar de tv te streamen, alleen geen idee hoe dit bij Kodi wordt geregeld? Wel zie ik op mijn iPad naast Airplay ook Kodi (happy cast 307) staan, helaas krijg ik het streamen van Youtube niet aan de praat?
  • Lopen, inlezen, Kodi leren kennen of niet, dit zijn toch wel basiselementen die naar mijn mening bij een eerste kennismaking recht uit de doos moeten werken.

Wanneer ik Zidoo hier dan naast Plex zet, lijkt me Plex wel een pak gebruiksvriendelijker en is de folderstructuur eveneens beter geregeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik snap je probleem niet met folderstrucutuur.. Met kodi hoeft het niet maar het kan perfect. Wil je perse een structuur doe dit dan en point in kodi naar je hoofdmappen. Gedaan dan , jij je zin en kodi trekt zn plan wel. Ik snap de meerwaarde voor jouw folderstructuur echt niet maar soit.

Kodi kan ook airplay doen, als je het zo wilt.. Ik raad he airplay ten alle teide af maar soit.

Ik denk dat je kodi veel te ver wilt zoeken.. Ik zou zeggen kom eens naar hier
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik snap je probleem niet met folderstrucutuur.. Met kodi hoeft het niet maar het kan perfect. Wil je perse een structuur doe dit dan en point in kodi naar je hoofdmappen. Gedaan dan , jij je zin en kodi trekt zn plan wel. Ik snap de meerwaarde voor jouw folderstructuur echt niet maar soit.

Kodi kan ook airplay doen, als je het zo wilt.. Ik raad he airplay ten alle teide af maar soit.

Ik denk dat je kodi veel te ver wilt zoeken.. Ik zou zeggen kom eens naar hier
1f609.png
Dankzij Plex heb ik de mogelijkheid om mijn eigen mappenstructuur (Films, Foto’s, Thuis-video’s, enz..) te behouden of in te delen zoals ik het precies wens. Het was met Plex op een 30min gefikst
1f606.png


Het onderstaande plaatje maakt hier duidelijk naar wat ik zocht. https://www.dropbox.com/s/5a7ylom6sb8exvi/IMG_0131.PNG?dl=0

Op basis van mijn eigen folderstructuur is er toch een mooie videowals mogelijk. https://www.dropbox.com/s/ho5rlsm178hiosn/IMG_0132.PNG?dl=0

Fanart https://www.dropbox.com/s/jpnffz75hzihdko/IMG_0133.PNG?dl=0

Enige nadeel, Plex ondersteund geen iso’s, Video-TS, en andere disk formaten… maar gelukkig wel mkv
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Joske007 zei:
Dankzij Plex heb ik de mogelijkheid om mijn eigen mappenstructuur (Films, Foto’s, Thuis-video’s, enz..) te behouden of in te delen zoals ik het precies wens.Het was met Plex op een 30min gefikst
1f606.png


Het onderstaande plaatje maakt hier duidelijk naar wat ik zocht. https://www.dropbox.com/s/5a7ylom6sb8exvi/IMG_0131.PNG?dl=0

Op basis van mijn eigen folderstructuur is er toch een mooie videowals mogelijk. https://www.dropbox.com/s/ho5rlsm178hiosn/IMG_0132.PNG?dl=0

Fanart https://www.dropbox.com/s/jpnffz75hzihdko/IMG_0133.PNG?dl=0

Enige nadeel, Plex ondersteund geen iso’s, Video-TS, en andere disk formaten… maar gelukkig wel mkv
263a.png
sorry ze, maar ik heb de indruk dat het is van niet willen. Ik zou niet weten waarom je met kodi je eigen mappnstructuur niet zou kunnen behouden... Maar soit.

Ik v je structuur ook niet logisch. Je fotos mappen, homevideos en je genres van films staan allemaal door elkaa, niet logisch maar als jij het zo wil, wie ben ik he
1f609.png
Ik vind de fanart ook maar basis maar denk dat je met plex ook wel skins kan hebben. Plex is niet voor mij , heb het al geprobeerd. Gern video ts serieus? Vreemd. Nuja.. Veel plezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator: