• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Youless ken ik al langer ja, maar heb deze niet in gebruik. Ik heb niet echt actieve/automatische meting van "gas" , "water" of "electriciteit" parameters hier in huis.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ook Apple ja

 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Staven door een duidelijke bron graag. Iedereen kan iets op een site schrijven...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Om zo'n systeem volledig op punt te zetten hebben ze toch gewoon X aantal verschillende stemmen en accenten nodig? Dus is het ergens logisch dat ze het allemaal doen..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja dat is dan zo, maar bij Apple moest je er zelf voor kiezen, is dit bij Google ook zo ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ze zijn allemaal gelijk. Of je dit gelooft of niet. Apple is gn ziel beter
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Waarom denk je dat het niet op het zelfde niveau gebeurt als bij Google?



Als je iets zegt over apple, kan het allemaal niet ;)
Die zijn echt ook geen angels...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Iemand hier tips voor de Hue sensor? Ik zou graag hebben dat de lampen aanspringen bij beweging maar enkel als het buiten donker is. Aanspringen bij beweging is geen probleem. Je kan ook een uur instellen vanaf wanneer.. Maar niet met combi zonsondergang en beweging. Moet wel mogelijk zijn volgens mij. Allicht zal ik in Hue labs routines moeten zoeken.. Als iemand tips heeft hoor ik het graag 😊
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Iemand hier tips voor de Hue sensor? Ik zou graag hebben dat de lampen aanspringen bij beweging maar enkel als het buiten donker is. Aanspringen bij beweging is geen probleem. Je kan ook een uur instellen vanaf wanneer.. Maar niet met combi zonsondergang en beweging. Moet wel mogelijk zijn volgens mij. Allicht zal ik in Hue labs routines moeten zoeken.. Als iemand tips heeft hoor ik het graag

volg modus
ik heb nu ook sensor in toilet hangen, maar die springt altijd aan, ook overdag
die is echter geen hue
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Misschien is dit een oplossing:


Maar het is nog altijd niet in combi met beweging precies...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Met HUE absoluut geen idee, maar dit soort geintjes is op 30sec opgezet op m'n VERA omgeving.
Enkele inputs zoals de HUE-sensor die beweging gezien heeft (1x is genoeg) , alsook nog eens de moment van de dag (vb enkel na zonsondergang oid) of enkel tussen zonsondergang-zonsopgang
Dan kan je de lamp vb max 1 minuut aanlaten ofzo.

Allez, je kan er erg flexibel mee omspringen.

Feit is wel dat die sensor'kes gemiddeld niet echt geschikt zijn er heel snel valse triggers geven buiten...totaal niet hetzelfde niveau als een deftige PIR van een alarm-centrale (of combinatie-sensor : PIR+radar of multi-element PIR)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Aanspringen met beweging is geen probleem. Je kan het ook tijdens een bepaalde (vaste) tijdspanne doen. Hoelang is ook instelbaar. Maar van zonsondergang tot zonsopgang precies niet. Maar allicht is het een kwestie van vinden. Goed mogelijk dat het bv wel mogelijk is met 3rd party Hue app. Want het protocol waar het op gebaseerd is opensource.