• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand nu. Zo'n slimme bel?
Die Netatmo nog steeds niet te verkrijgen?
Andere opties...
Die nest doorbell enig nadeel is dat hij makkelijk gepakt kan worden..
Alleen zie ik geen betere alternatieven
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ring? Alleen jammer dat het weer de Cloud is, ik wil iets standalone. Naar het schijnt is Ubiquiti ook bezig met een deurbel, dat zou ideaal zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ring? Alleen jammer dat het weer de Cloud is, ik wil iets standalone. Naar het schijnt is Ubiquiti ook bezig met een deurbel, dat zou ideaal zijn.
Mja ring vind ik minder.
Netatmo ziet er goed uit maar nog niet te vinden.
Gehoord v ubi maar niks concreets
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee nog niet bezig geweest de laatste tijd. Ik wacht ook op Netatmo en als ik hoor dat Ubiquiti daar ook naar kijkt, dan ga ‘k nog wat langer wachten ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb nog nergens bevestiging gezien van ubi zelf dat die bel er komt.
Volgens mij fanbase geruchten
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik vermoed dat ze dan enkel met de gsm en een hue schakelaar te bedienen zijn.
Connecties met andere systemen en besturing van op afstand vereist internet.

Toch liever met bridge dan
Dat denk ik niet maar valt af te wachten

Indien deze communiceert met je gsm, dan heeft je gsm internet en kan het zo ook denk ik

Blijkbaar kunnen ze niet veel met bluetooth alleen. Gewoon aan en uitzetten met de gsm.
Voor timers, bediening van op afstand, ..., heb je een bridge nodig zoals ik had verwacht.
Een review van de nieuwe Hue lampen: https://www.iculture.nl/reviews/hue-bluetooth-lampen-review/
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Volgens mij is het grootste voordeel van deze nieuwe reeks is dat een nog rijker kleurenpalet hebben, voornamelijk groen dan :). Andere grote voordeel is ook dat ze iets kleiner zijn. Vooral voor de kleuren lampen is dit een voordeel want die passen niet overal in. Maar ik ga mijn huidige uiteraard niet vervangen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Volgens mij is het grootste voordeel van deze nieuwe reeks is dat een nog rijker kleurenpalet hebben, voornamelijk groen dan :). Andere grote voordeel is ook dat ze iets kleiner zijn. Vooral voor de kleuren lampen is dit een voordeel want die passen niet overal in. Maar ik ga mijn huidige uiteraard niet vervangen.
In het artikel staat het onderstaande, dus het lijkt er op dat de het kleuren spectrum niet veranderd is tegenover de laatste generatie "normale" Hue lampen?

Aan het licht van de lampen is verder niets veranderd. Wij zijn al jaren fan van het licht van de Hue-lampen en dat is hier niet anders. De lampen tonen 16 miljoen kleuren en stralen maximaal 806 lumen uit. De levensduur is 25.000 branduren, dus je kan er jarenlang mee doen. De lampen hebben dezelfde rijke kleuren als de vernieuwde Hue-lampen van een aantal jaren geleden.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Heb ik ook gelezen. Maar van andere mensen op oa Tweakers heb ik gelezen dat het groen nu beter is. De vorige generatie heeft wel een probleem met groen. Je kan wel verschillende soorten groen krijgen maar groen zoals het gras of de bladeren van bomen is moeilijker. Test maar eens :)

Post Tweakers
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik kan nog steeds geen belgisch nieuws koppelen aan GA
Es zien of ik spotify/sonos al kan koppelen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
is er geen forum voor google assistant belgie?

Beetje jammer dat er hier zo weinig ervaring zit
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Routines werkt bij mij. Maar dat is omdat ik 2 talen actief heb staan. In NL gaat allicht nog niet..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
1tje maar.. Good Night. Dan gaat al mijn verlichting uit. Heb ook good morning maar dat gebruik ik niet. Je krijgt dan bv het nieuws. Maar omdat in Engels staat is dat USA nieuws..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voordat ik mn sonos bediende met GA , bediende ik mijn google assitant via mn telefoon
Wanneer ik hem vraag naar mijn agenda en weer, dan pakt hij alles van mn telefoon
Onlangs heb ik mn sonos one gekoppeld met google assistsant.
Dat werkt.. ik kon via die sonos one muziek aanvragen en laten afspelen.
Tot ik vandaag het volgende probeerde..
Ik vroeg aan mn sonos one naar het weer, hij gaf dat weer wel, maar dat weer kwam plots vanuit brussel en niet mijn huidige locatie.
Vreemd
Toen ik naar mijn agenda vroeg , zei hij dat hij daarvoor toestemming nodig had?
Dat deed hij niet wanneer ik dat vraag via mn smartphone.
Het werd nog vreemder toen ik muziek gestart had via GA en mn sonos one.... en eenmaal benenden via mn smartphone vroeg om die muziek te stoppen, zei hij dat dat niet kon...
Ik kon ook via mn smartphone geen muziek meer starten...
Precies of beide apparaten met GA niet samenwerken?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Toevallig update of iets van instellingen aangepast? Wanneer ik bv Vlaams heb toegevoegd ipv Nederlansds en US engels naar UK engels veranderde gingen bepaalde zaken ook niet meer zoals ervoor.

Muziek is via spotify? Want dat durft ook al eens te falen voor onbegrijpelijke reden. Dan moet je de account ontkoppelen en opnieuw koppel met je GH.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Niks verandert, ben er pas mee begonnen
MAar het is precies of de 2 apparaten met GA op verschillende netwerk zitten, maar dit is in google home niet het geval.

Dus mn sonos one en telefoon..
ik kan niet op het ene iets starten, en ermee verdergaan met het de andere.. en omgekeerd