• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Wachtende. Maar gisteren telefoontje v Tesla gekregen dat hij is aangekomen. Afspraak volgende week donderdag. Wel nog geen melding bij leasemaatschappij. Dus vrees dat er vertraging zal zijn omdat de nr plaat te laat zal aankomen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik hoop ook binnenkort een telefoontje te krijgen. Mijn huidige lease loopt eind deze maand en heb beslist de Tesla te kopen ipv leasen want met de huidige kortingen kwam dat een stuk voordeliger uit. Momenteel is het van 18-30 juli naar 22-30 juli verschoven. Hopelijk dus voor de 30e.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mmm mijn gratis domeinnaam bij freenom is vervallen, ik kan die helaas niet renewen.
Ik gebruik die om via cloudflare mijn HA instance te bereiken.
Wat moet ik nu precies doen?
Ergens een nieuwe domein kopen?
Best niet gratis zeker?
En dan de dns servers wijzigen?

Ik heb al een eigen domeinnaam voor mijn gmail, kan ik die daarvoor ook gebruiken of zal mijn mailbox (gmail) dan niet meer werken?
(OVH)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik heb al een eigen domeinnaam voor mijn gmail, kan ik die daarvoor ook gebruiken of zal mijn mailbox (gmail) dan niet meer werken?
(OVH)
Toch wel, maar je moet de nameservers voor dat domein dan op cloudflare zetten en alle bestaande DNS records aanmaken bij Cloudflare.
Maar doe je dat niet, dan zal gmail niet meer werken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Toch wel, maar je moet de nameservers voor dat domein dan op cloudflare zetten en alle bestaande DNS records aanmaken bij Cloudflare.
Maar doe je dat niet, dan zal gmail niet meer werken.

Ik heb de 2 dns servers van cloudflare toegevoegd aan ovh name servers, daar staan er nu 4 enabled.
Is dat voldoende?
Dus ik heb de oude dns servers van ovh niet verwijderd (dus geen replace)

Op het dashboard van mijn cloudflare staat er nu: "pending nameserver update" ... al enkele uren
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Je moet de oude OVH nameservers wel weghalen zodat alles door Cloudflare gaat. Anders ga je rare dingen tegenkomen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ok dus de oude:
ns106.ovh.net
dns106.ovh.net
wegdoen

en dan voor de mail?
bestaande dns records aanmaken bij cloudflare?
Moet dat?
Hoe doe ik dat?
Alvporens ik de oude nameservers wegdoe?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Als ik in cloudflare dashboard kijk naar mijn site (van ovh), dan zegt hij active.
Nu in home assistant, cloudflare addon, als ik die wil starten (config werd aangepast naar nieuwe site) krijg ik de volgende melding:

[19:59:32] INFO: Checking add-on config...
[19:59:34] INFO: Checking for existing certificate...
[19:59:34] INFO: Existing certificate found
[19:59:34] INFO: Checking for existing tunnel...
[19:59:34] INFO: Existing tunnel with ID ***-****-*****-**** found
[19:59:34] INFO: Checking if existing tunnel matches name given in config
2023-07-24T17:59:35Z WRN Your version 2023.7.1 is outdated. We recommend upgrading it to 2023.7.2
[19:59:35] INFO: Existing Cloudflare Tunnel name matches config, proceeding with existing tunnel file
[19:59:35] INFO: Creating config file...
[19:59:37] INFO: Validating config file...
Validating rules from /tmp/config.json
OK
[19:59:38] INFO: Creating DNS entry nieuwe-site.be...
Failed to add route: code: 10000, reason: Authentication error
[19:59:38] FATAL: Failed to create DNS entry nieuwe-site.be
s6-rc: warning: unable to start service init-cloudflared-config: command exited 1
/run/s6/basedir/scripts/rc.init: warning: s6-rc failed to properly bring all the services up! Check your logs (in /run/uncaught-logs/current if you have in-container logging) for more information.
/run/s6/basedir/scripts/rc.init: fatal: stopping the container.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Bij mij ook maar zelfs nog veel langer gezien ik ga bouwen. Ik ga in dit huis niet meer investeren voor een laadpaal. Dat is voor de volgende

Hoeveel km rij je per dag? Elektrisch rijden zonder laadpaal was in ons geval een ramp. 2 keer per week naar een publieke paal was best wel frustrerend.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
ok dus de oude:
ns106.ovh.net
dns106.ovh.net
wegdoen

en dan voor de mail?
bestaande dns records aanmaken bij cloudflare?
Moet dat?
Hoe doe ik dat?
Alvporens ik de oude nameservers wegdoe?
Eerste alle records aanmaken in Cloudflare zoals ze in OVH staan. Soms kan je gewoon copy/paste of export/import doen. Maar OVH ken ik niet en geen idee meer als dat bij Cloudflare kon.

Als alles over is, dan uw name servers op Cloudflare zetten zodat ie enkel nog maar naar 1 plaats gaat kijken.

De error die je post heeft precies met authenticatie te maken.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Hoeveel km rij je per dag? Elektrisch rijden zonder laadpaal was in ons geval een ramp. 2 keer per week naar een publieke paal was best wel frustrerend.
Kwam je niet uit de voeten met een gewoon stopcontact? Ik doe meestal 80-100km per dag als ik niet thuiswerk, dus een uurtje of 6-7 in het stopcontact aan 3.6kW zou voldoende moeten zijn. Dat zie ik wel nog als haalbaar als voorlopige oplossing.

Ik wil een slimme laadpaal installeren, maar Easee mag niet meer verkocht worden, Zappi heeft problemen met de nieuwe geproduceerde units en Smappee doet maar de helft van wat ik wil... Easee komt wel met een nieuw model eind deze zomer en Zappi zal hun issues wel oplossen, maar ik zal dus nog even geduld moeten hebben wil ik de laadpaal die het interessant voor me is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Eerste alle records aanmaken in Cloudflare zoals ze in OVH staan. Soms kan je gewoon copy/paste of export/import doen. Maar OVH ken ik niet en geen idee meer als dat bij Cloudflare kon.

Als alles over is, dan uw name servers op Cloudflare zetten zodat ie enkel nog maar naar 1 plaats gaat kijken.

De error die je post heeft precies met authenticatie te maken.

Ik heb de indruk dat hij precies zelf alle records aangemaakt heeft bij cloudflare...
De oude nameservers zijn reeds weg..

Echter nog steeds die foutmelding.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik heb de indruk dat hij precies zelf alle records aangemaakt heeft bij cloudflare...
De oude nameservers zijn reeds weg..

Echter nog steeds die foutmelding.
Denk niet dat die error te maken heeft met uw records die al dan niet al aangemaakt zijn.

Zoek eens op deze error:
[19:59:38] INFO: Creating DNS entry nieuwe-site.be...
Failed to add route: code: 10000, reason: Authentication error
[19:59:38] FATAL: Failed to create DNS entry nieuwe-site.be

En wat je ook kan proberen is uw oude tunnel te verwijderen, want die detecteert hij nog volgens de log.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Kwam je niet uit de voeten met een gewoon stopcontact? Ik doe meestal 80-100km per dag als ik niet thuiswerk, dus een uurtje of 6-7 in het stopcontact aan 3.6kW zou voldoende moeten zijn. Dat zie ik wel nog als haalbaar als voorlopige oplossing.

Ik wil een slimme laadpaal installeren, maar Easee mag niet meer verkocht worden, Zappi heeft problemen met de nieuwe geproduceerde units en Smappee doet maar de helft van wat ik wil... Easee komt wel met een nieuw model eind deze zomer en Zappi zal hun issues wel oplossen, maar ik zal dus nog even geduld moeten hebben wil ik de laadpaal die het interessant voor me is.

Opladen aan gewoon stopcontact wordt door de leasemaatschappij (leaseplan) afgeraden, ze geven aan dat dit eerder een noodoplossing is. Eerlijk gezegd heb ik dit niet verder nagekeken of nagevraagd.

Stopcontact is voor ons in de praktijk niet praktisch. Tis te zeggen in theorie is dat mischien wel mogelijk maar dan zouden we steeds de wagen moeten laden vanaf dat we thuis komen, dan steeds inpluggen uitpluggen etc… Meestal laden we aan 5 a 6 kW. We hebben de gewoonte de wagen net voor slapen in te pluggen niet overdag. in de weekends hebben we meer verplaatsingen, vaak laden we dan aan 7 a 9 kw.
Heb ondertussen al 12000 km opzitten sinds midden maart, we rijden dus gemiddeld ~90KM per dag. Heb er ondertussen een aantal keer mee naar Parijs, Frankfurt en Amsterdam naar gereden. Allemaal goed te doen.

Vergelijk het een beetje met je gsm laadgedrag. In theorie zou je die overal en continu kunnen laden, maar tis veel praktischer als het het enkel Snapchats hoeft te doen. Je wil ook vermijden dat je gsm slechts 30% is opgeladen, je zal maar eens plotsklaps moeten vertrekken en dan met een platte batterij zitten zonder telefoon. Het is gewoon praktisch dat je enkel Snapchats hoeft te laden om op te staan met een volle batterij.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Opladen aan gewoon stopcontact wordt door de leasemaatschappij (leaseplan) afgeraden, ze geven aan dat dit eerder een noodoplossing is. Eerlijk gezegd heb ik dit niet verder nagekeken of nagevraagd.

Stopcontact is voor ons in de praktijk niet praktisch. Tis te zeggen in theorie is dat mischien wel mogelijk maar dan zouden we steeds de wagen moeten laden vanaf dat we thuis komen, dan steeds inpluggen uitpluggen etc… Meestal laden we aan 5 a 6 kW. We hebben de gewoonte de wagen net voor slapen in te pluggen niet overdag. in de weekends hebben we meer verplaatsingen, vaak laden we dan aan 7 a 9 kw.
Heb ondertussen al 12000 km opzitten sinds midden maart, we rijden dus gemiddeld ~90KM per dag. Heb er ondertussen een aantal keer mee naar Parijs, Frankfurt en Amsterdam naar gereden. Allemaal goed te doen.

Vergelijk het een beetje met je gsm laadgedrag. In theorie zou je die overal en continu kunnen laden, maar tis veel praktischer als het het enkel Snapchats hoeft te doen. Je wil ook vermijden dat je gsm slechts 30% is opgeladen, je zal maar eens plotsklaps moeten vertrekken en dan met een platte batterij zitten zonder telefoon. Het is gewoon praktisch dat je enkel Snapchats hoeft te laden om op te staan met een volle batterij.
Ja, het zou niet goed zijn voor het stopcontact waar je lader insteekt. Als tussenoplossing ga ik gewoon buiten een extra stopcontact zetten op een houtenpaaltje. Dat haal ik dan wel weer weg als het laadstation er is.

Het is een gewoonte kweken denk ik. 's nachts laden ga ik zeker niet doen in deze periode, want ik heb 50-70kWh opbrengst van mijn zonnepanelen per dag in de zomer. In de winter maakt het niet veel uit en kan ik wellicht beter 's nachts laden om mijn piektarief zo laag mogelijk te houden.
Natuurlijk als je overdag nooit thuis bent, dan zit er niet veel anders op dan 's nachts laden.

Ik ga er de gewoonte van maken om de stekker in te pluggen als ik thuis kom en niet snel opnieuw weg moet. De software van de laadpaal kan dan beslissen om te laden zodra er genoeg PV energie is en kan evt. nog 's nachts bijladen indien er niet genoeg zon was.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Denk niet dat die error te maken heeft met uw records die al dan niet al aangemaakt zijn.

Zoek eens op deze error:
[19:59:38] INFO: Creating DNS entry nieuwe-site.be...
Failed to add route: code: 10000, reason: Authentication error
[19:59:38] FATAL: Failed to create DNS entry nieuwe-site.be

En wat je ook kan proberen is uw oude tunnel te verwijderen, want die detecteert hij nog volgens de log.

Ja dat denk ik ook.
Waar verwijder ik die oude dan? Op cloudflare is hij weg, maar ik vermoed dat hij nog vermeld wordt ergens op mijn HA instance, alleen vind ik niet waar.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Hoeveel km rij je per dag? Elektrisch rijden zonder laadpaal was in ons geval een ramp. 2 keer per week naar een publieke paal was best wel frustrerend.

Woon - werk is amper 15km. Dus valt goed mee…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Uiteindelijk zelf opgelost.
Deleting en reinstall van de addon, en het deleten van de tunnel in de cloudflare dashboard, ist gelukt
 
  • Vind ik leuk
Reactions: jvanhambelgium