• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

De onderste is inderdaad de repo die via HACS werd geïnstalleerd.
API credentials moet je inderdaad aanvragen bij Smappee zoals vermeld in de documentatie.

Ik heb eindelijk een id en secret.
Het is dus gelukt.
Nu heb ik wel 2 apparaten.
De laadpaal zelf, en de p1 module

Ik heb bij beide de charging mode staan, maar ik veronderstel dat ik die van de laadpaal moet nemen?

Buiten via HA de charging mode te kunnen zetten, wat doe jij er nog mee?
De knop start/stop charging, heb je toch niet nodig want dat doet hij toch automatisch als je start? Ik moet trouwens badgen om thuis te laden, anders betaal ik zelf.. dus automatiseren lukt via ha toch niet gezien ik moet badgen?

Van de p1 module niks gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne badge uitgezet. Ik denk wel dat eenmaal dat je gebadged hebt, er een sessie actief en je nog kunt pauzeren en resumen enzo.
Ik gebruik die de integratie om te koppelen met EVCC. Het werkt meestal goed, maar soms bugged het eens want het loopt allemaal via een cloud API en de Smappee laadpaal doet soms eens vreemd.

Mja ik moet badgen anders kan het werk niet weten dat ik thuis laad.
Zou wel nog willen zien naar een announcement als hij aan 80% laden zit (vol) of 100%
Die heb je toevallig niet?

Dat krijg ik al van de Smappee app en van de Tesla app. Zodra de auto vol is, krijg ik een melding dat de laadsessie gestopt is van Smappee en van Tesla de mijn laadt limiet bereikt is.

Dat doet de kia App bij mij op de gsm .
Geeft een bericht wanneer het nog 10 min zal duren en dan als hem vol is of de limiet is bereikt (die je dus ook in de app kan instellen . )

En dan nog ,als je thuis laad maakt dat toch niet uit dat de batterij vol is .
Je gaat hem dan toch niet loskoppelen van de stekker …uwe lader gaat gewoon stoppen met laden en de sessie beëindigen .
Op den duur weet je uit ervaring hoelang dat het gaat duren voor de auto is bijgeladen . (En dat doe je dan meestal in de avond uren of de dal uren , enkel in de dag uren als je zonnepanelen hebt en eventueel een batterij . ;) )

@broodrooster
Kun jij met HA apart zien hoeveel afname je hebt als je hem laadt?
Met mijn powerplugs kan ik zien hoeveel bepaalde apparaten verbruiken.
Handig zou zijn om dit ook te kunnen apart zien in HA

Back
Bovenaan