• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Ik snap niet goed wat je dan gaat schakelen met de Shelly als het Hue lampen zijn die altijd stroom moeten hebben of wil je enkel in HA zien of er op de knop gedrukt is? Je natuurlijk ook gebruik maken van Friends of Hue knoppen (bv. Niko).

Friends of Hue gaat niet passen bij sommige van mijn schakelaars. De Hue wandschakelaar werkt op batterijen. Dus moet je om de x tijd vervangen. Dat wil ik dus zeker niet...

Ik wil gewoon dat mijn licht aangaat via de schakelaar maar ook via de sensor. Als je met de huidige Setup dit doet ga je eerst de lichten uit doen, ook zijn ze niet echt "uit". Dan opnieuw aandoen. Dus eerst de stroom er afhalen en daarna weer van stroom voorzien.

Met zo'n Shelly achter je schakelaar moet je die extra uit / aan dus niet meer doen.

Laatst bewerkt:
Kun je achter de oude schakelaar niet gewoon de continu stroom voorzien, en dan een fake schakelaar zetten zonder bekabeling, jja dat is dan met batterijen

Natuurlijk kan dat. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Maar bedoeling is dat schakelaar ook nog werkt als die gebruikt wordt. Ik dacht dat dit mogelijk was met van die Shelly modules in te bouwen achter je schakelaar.

Je hebt dan ook nog meer automatisatie mogelijkheden via HA als je de Shelly's integreert.

Volgens mij kan het wel met die Shelly maar je hangt er dan niets achter. Dus de lamp continue stroom geven en de Shelly aansluiten, maar dan niets op de uitgang hangen. Dan de Shelly toevoegen in HA en daar de lamp schakelen.

S Sphinkx Er zijn Zigbee modules die samen werken met Hue geloof ik. Robbshop verkoopt die. Lang geleden naar zitten kijken voor onze keuken tafel.

En onze ventilatie unit is een Zehnder Q450. Ik heb alles besteld bij Tinytronics, maar geen idee van de levertijd. Ik zal wel eens een update posten als het klaar is.

EDIT: Die Robbshop zigbee module was om een domme licht Philips hue compatibel te maken en toch de schakelaar ook in tact te houden. Dus niet wat je zoekt denk ik.

Nice. Ik heb ook een Q model. Ik vermoed ook de 450. Wat wil jij daar dan precies op uitlezen of sturen? Veel wijzigingen moet je daar toch niet meer aan doen eens geconfigureerd.

Volgens mij kan het wel met die Shelly maar je hangt er dan niets achter. Dus de lamp continue stroom geven en de Shelly aansluiten, maar dan niets op de uitgang hangen. Dan de Shelly toevoegen in HA en daar de lamp schakelen.

Ik denk ook dat dit gaat. Bijzonder dat hier dat nog niemand heeft geprobeerd met al die HA fans hier. Misschien moet ik gewoon eens 1 module kopen en uittesten...

Nice. Ik heb ook een Q model. Ik vermoed ook de 450. Wat wil jij daar dan precies op uitlezen of sturen? Veel wijzigingen moet je daar toch niet meer aan doen eens geconfigureerd.
Ik zet die in boost als er veel volk langs komt. Daarvoor liep ik nu altijd naar zolder. Anders stijgt de CO2 concentratie vrij snel.
En ik vermoed dat ons huis minder zou uitdrogen in de winter en minder snel vochtig wordt in de zomer als ik de ventilatie op een lage stand zou zetten als we weg zijn. Dat kan ik nu ook sturen want ik doe presence detection in HA.

Ok de Bypass manueel open zetten lijkt me handig, want ik heb de indruk dat niet nooit helemaal open gaat. Ook al is het te warm binnen en koud buiten.

Soit, voor 22euro wou ik het wel proberen en ook tof om te zien hoeveel warmte winning er is enzo. Het verbruik kun je trouwens ook uitlezen om het mee in het energie dashboard te steken.

Hmm. Dat is wel interessant voor het uitdrogen tegen te gaan. Want die zit bij ons nu onder de 30% in de winter. Je kan daar extra module voor kopen maar dat kost een paar duizend euro. Simpele lucht bevochtiger kan uiteraard ook. Maar dan moet je er mss enkele kopen want in 1 ruimte zal dat niet voldoende zijn.

Bediening is bij ons via een paneel in de badkamer. Dus snel aangepast naar hogere stand.

Welke module heb je daarvoor gekocht? Extra statistieken snap ik uiteraard ;)

Hmm. Dat is wel interessant voor het uitdrogen tegen te gaan. Want die zit bij ons nu onder de 30% in de winter. Je kan daar extra module voor kopen maar dat kost een paar duizend euro. Simpele lucht bevochtiger kan uiteraard ook. Maar dan moet je er mss enkele kopen want in 1 ruimte zal dat niet voldoende zijn.

Bediening is bij ons via een paneel in de badkamer. Dus snel aangepast naar hogere stand.

Welke module heb je daarvoor gekocht? Extra statistieken snap ik uiteraard ;)
Dit heb je nodig. In de handleiding op Github staat mooi uitgelegd hoe je het aansluit.

Back
Bovenaan