• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HT apparatuur :)

Als het een AVR van het lichtere soort wordt (instapper) dan is mijn Monitor Audio Bronze set beter geschikt dan de M&K (en de Pioneer zou ik denken).
Ga je voor een 2dehands model genre Denon X3x00, dan kan het wel met de M&K.
Versterker zal een instapper worden denk ik ja.
Denon x3 is haast niet te vinden 2dehands
Iets in de aard van Denon avr x2600h /7.2/dolby atmos/heos of AVR-X2100W zoiets in die aard
Welke speakers zijn dan best?

de Montior audio, pioneer of zelfs de Q acoustics? (en in welke volgorde)
M&K zou je dan niet doen?

Voor een instap-versterker zoals de Denon AVR X2600H of AVR-X2100W, zou ik de volgende volgorde voor speakers aanraden:

1. Monitor Audio: merk biedt een goede balans tussen prijs en prestaties, vooral in hun Bronze of Silver series (heb ik zelf) Ze zijn bijzonder geschikt voor Dolby Atmos setups vanwege hun heldere, gedetailleerde soundstage en zijn een solide keuze voor zowel muziek als films.

2. Q Acoustics: Ze staan bekend om hun prijs-kwaliteitverhouding en leveren uitstekende prestaties voor een relatief lage prijs. Ze zijn ook vaak een favoriet in instap-Dolby Atmos setups, met een neutrale klank die in veel kamers goed werkt.

3. Pioneer: Hoewel hun luidsprekers prima zijn, vind je bij de andere merken meestal meer verfijning en een betere klankkwaliteit voor home cinema.

M&K: Ze zijn van nature meer gericht op high-end en professionele thuisbioscopen. Als je voornamelijk naar muziek luistert en een kleinere setup hebt, zouden ze misschien overkill zijn. Maar als je op zoek bent naar de best mogelijke filmervaring en je budget het toelaat, dan kunnen M&K een goede optie zijn.

Kortom, voor een instapversterker zou ik beginnen met Monitor Audio of Q Acoustics, afhankelijk van je budget en voorkeuren.

Ik heb ook demo modellen van Q Acoustics die weg kunnen... alleen zijn ze niet allemaal in dezelfde kleur.
Paar 3030i in wit
Paar 3020i in walnut
Paar 3010i in carbon black
3090i center in carbon black

Ik heb ook nog een hele leuke sub die ik nog moet afwerken met Scanspeak 12inch en Dayton 300W amp. Voor een 'prikje'.

Ik heb ook demo modellen van Q Acoustics die weg kunnen... alleen zijn ze niet allemaal in dezelfde kleur.
Paar 3030i in wit
Paar 3020i in walnut
Paar 3010i in carbon black
3090i center in carbon black

Ik heb ook nog een hele leuke sub die ik nog moet afwerken met Scanspeak 12inch en Dayton 300W amp. Voor een 'prikje'.
Pm me even prijzen aub
Wel jammer dat het niet zelfde kleur is.
Nu als ik q acoustics way ga , had ik liever vooraan de 3050i
Zijn er stands bij?

De sub, heb je daar meer info? Hoe laat gaat die , prijs via pm aub

Graag jullie mening over:
Beamer: epson nieuw eh-tw7000 nieuw 1000 euro vs benq w2700 tweedehands die iets meer dan de helft hiervan is en amper uren
Bk monolith plus ..... met kleine beschadiging (moet nog fotos zien)

Versterker denon x2600h vs pioneer lx304 prijs quasi identiek, de denon heeft audessey, pioneer niet
Volledig vergelijk:

Pioneer S-BS73A en S-C73A set vs q accoustics nieuw of tweedehands vs monitor audio 2dehands

Ik ken die pioneers helemaal niet, maar tis wel zeer goedkoop (maar das meestal duurkoop)

Ik heb die Arcam hier nog op demo gehad. Ferm versterkertje met Dirac Live 😍
Wel zo makkelijk om in te regelen als Audyssey, maar klinkt schitterend en beter als het goed gedaan is.

Benq w2700 is toch een DLP wat je niet wou. Wat voor scherm ga je gebruiken 16:9 of 21:9, want die Epson heeft een manuele zoom? Zelf zou ik nooit 16:9 nemen en dan deze projectors nemen, want dan heb grijze balken aangezien de zwart waarden slecht zijn.

Ik merk dat mijn enthousiasme voor mijn home theater setup de laatste jaren bekoeld is. Het eerste jaar was ik er volop mee bezig, nu bekijk ik de zaken eerder nuchter.

Nu ja, in het najaar en de winter kijk ik wekelijks naar een film op mijn setup. Maar wat betreft de aankoop van materiaal merk ik dat het esthetische (interieur) en praktische zaken (multiroom audio, mobile apps, etc.) voor mij steeds belangrijker zijn geworden. Wil wel alles in surround sound hebben, maar of het nu dirac, audisee, of iets anders is zal me een worst wezen. De belangrijkste upgrade deze winter voor mijn systeem is eigenlijk de TV-kast, met een prijs van 4500 euro 😀.

Herkennen jullie dit, of zijn jullie nog steeds actief bezig met het upgraden van je setups?”

Ik merk dat mijn enthousiasme voor mijn home theater setup de laatste jaren bekoeld is. Het eerste jaar was ik er volop mee bezig, nu bekijk ik de zaken eerder nuchter.

Nu ja, in het najaar en de winter kijk ik wekelijks naar een film op mijn setup. Maar wat betreft de aankoop van materiaal merk ik dat het esthetische (interieur) en praktische zaken (multiroom audio, mobile apps, etc.) voor mij steeds belangrijker zijn geworden. Wil wel alles in surround sound hebben, maar of het nu dirac, audisee, of iets anders is zal me een worst wezen. De belangrijkste upgrade deze winter voor mijn systeem is eigenlijk de TV-kast, met een prijs van 4500 euro 😀.

Herkennen jullie dit, of zijn jullie nog steeds actief bezig met het upgraden van je setups?”
Was hier hetzelfde hoor. De eerste 2 jaren was ik er veel mee bezig. Upgraden etc.
Eenmaal ik alles naar m’n zin had en tevreden was, was het vooral genieten in de winter.
Nu zijn we verhuisd en moeten we nog aan de zolder beginnen. Helaas verhuisd m’n heel de tijd naar andere dingen waardoor het steeds uitgesteld wordt. De bedoeling was om deze maand de zolder aan te pakken zodat we deze winter konden genieten. Het komt wel eens. Ooit…
Moet wel zeggen dat ik het zo druk heb, dat ik het voorlopig niet mis. Behalve als we eens een film opzetten in het weekend.

Mooie projector Christophe. Was m’n nieuwe HT klaar geweest, dan was dat een ideaal toestel om mijn HW55 te vervangen tegen een schappelijk prijskaartje.

Benq w2700 is toch een DLP wat je niet wou. Wat voor scherm ga je gebruiken 16:9 of 21:9, want die Epson heeft een manuele zoom? Zelf zou ik nooit 16:9 nemen en dan deze projectors nemen, want dan heb grijze balken aangezien de zwart waarden slecht zijn.
Hij is meer geneigd naar de benq, en ja tis dlp, maar ik ga mij erbij neerleggen.
Vermoedelijk ziet hij het niet.
Scherm is 16:9 en 125 inch

Ja maar ook dubbel prijs.

Ik zoek geen mid of high end he
Maar ik dacht dat je rond de €600 zocht ... als je toevallig voor die prijs (of er ietsje boven) een higher end toestel kan kopen ...
€700 zal hij toch aanvaarden als bod neem ik aan.
Maar goed, het is jullie budget. Maar het verschil tussen dit en een instapper is wel aanzienlijk.

Hangt ervan af waar je prioriteit ligt, denk ik. Als je vriend vooral op zoek is naar de beste geluidskwaliteit, dan biedt de Arcam meer geavanceerde technologie en een rijker geluid.

Maar als hij juist moderne functies prefereert,zoals HDMI 2.1, 8K-ondersteuning of ingebouwde streamingdiensten zoals HEOS of Chromecast, etc… dan is een nieuwe receiver waarschijnlijk een betere keuze.

Hangt ervan af waar je prioriteit ligt, denk ik. Als je vriend vooral op zoek is naar de beste geluidskwaliteit, dan biedt de Arcam meer geavanceerde technologie en een rijker geluid.

Maar als hij juist moderne functies prefereert,zoals HDMI 2.1, 8K-ondersteuning of ingebouwde streamingdiensten zoals HEOS of Chromecast, etc… dan is een nieuwe receiver waarschijnlijk een betere keuze.

Goh, high end hoeft echt niet.
4k wel.
De mogelijkheid om tot 7.1.2 te gaan eigenlijk ook.
Hoewel hij nu start met 5.1
Hij heeft reeds sonos ook, dus sonos connect integratie zou ook wel leuk zijn.
700 is ook weer dubbel dan 3-400
Dus nee

Dus denk ik dat de denon avr x2600h of de pioneer vsx lx304 gaat worden.
Ik wil daar ook snel mn keuze in gemaakt hebben.
Wat denken jullie
De denon staat aan 300 de pioneer aan 400

De denon heeft audessey, de pioneer niet (helemaal niets dan?)
Echter de pioneer kan ik direct 7.1.2 gaan toch? Geen extra versterker nodig?
Terwijl de denon maar 5.1.2 kan
Pioneer werkt ook met sonos en chromecast, denon niet.

Welke kiezen?

Qua beamer wordt het de benq w2700 ipv de epson tw7000, ik denk dat dit ook de beste keuze is?

FF vraagje ivm het scherm en de 12v trigger function
De beamer heeft dit ook.

Dit is de handleiding https://manuals.coolblue.be/6d/elit...*MTcyNzAwODIzMC4yMy4xLjE3MjcwMDgyNDcuNDMuMC4w

Nu, als ik die functie wil gebruiken, moet ik dan een kabel trekken van het scherm naar de beamer of niet?
Want ik zie ook filmpjes waarbij een ir remote gekoppeld wordt aan de beamer op die 12V functie en dat je hem dan zo triggert.

Zit dit alles bij het scherm dan?

Gezien het plafond binnenkort dicht moet, wil ik dit zeker weten.. ik wil niet achteraf komen van, shit ik moest een kabel trekken..

Een kabel trekken is altijd het beste = 100% betrouwbare werking van de terigger. gezien uw plafond nog niet dicht heb je nog alle mogelijkheden, toch

Back
Bovenaan