• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HT apparatuur :)

Mja ik zou liever direct de kabel leggen.
Die kabel is trouwen moeilijk : kant scherm is het rj45 aansluiting, kant beamer is het een jack, i dunno 2,5 of 3,5 mm
En dat over een afstand van 6m

Wat de beamer betreft, op welke afstand zouden jullie deze zetten voor een 125inch 4k scherm

En waar zouden jullie de zetel zetten, op welke afstand?

Mja ik zou liever direct de kabel leggen.
Die kabel is trouwen moeilijk : kant scherm is het rj45 aansluiting, kant beamer is het een jack, i dunno 2,5 of 3,5 mm
En dat over een afstand van 6m

Wat de beamer betreft, op welke afstand zouden jullie deze zetten voor een 125inch 4k scherm

En waar zouden jullie de zetel zetten, op welke afstand?
iemand?

Bij een 21:9 scherm vind ik een 1 op 1 afstand (breedte scherm) ideaal. Bij een 16:9 scherm zou ik zeker niet dichter gaan of misschien zelfs verder ivm de hoogte van het scherm. Maar kan je dit niet testen voor je beamer aan het plafond hangt?

Bij een 21:9 scherm vind ik een 1 op 1 afstand (breedte scherm) ideaal. Bij een 16:9 scherm zou ik zeker niet dichter gaan of misschien zelfs verder ivm de hoogte van het scherm. Maar kan je dit niet testen voor je beamer aan het plafond hangt?
En afstand beamer vs scherm?

De minimum en maximum afstand kan je zelf uitrekenen aan de hand van de throw ratio. Of met een online throw calculator als je beamer er in staat.
Is mijn screenshot bovenaan dan niet goed? Al staat daar niet exact 125 inch maar 120 in.
Throw ratio is

[TABLE width="652px"]
1.13-1.47
[/TABLE]

De beamer staat niet in de online calculators, al diverse geprobeerd.
De meeste van die calculators gebruiken enkel amerikaanse modellen

Dan kom ik uit op 313 - 407
Dat kan kloppen :)
Dus gemiddeld best zo rond de 360 nemen...

Back
Bovenaan