• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HT luidsprekers achter of voor het scherm?

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
wat doet het type/soort film nu toe Tot de kwaliteit vd audio?
Krikri zijn vergelijk gaat niet echt op vrees ik. De muziek van de Star Wars saga en menige Marvel prent hebben gelijkaardige kwalitatieve score's. Muziek is dus een belangrijk onderdeel van dat soort films. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen denk ik, ik focus ook altijd op die muziek bij het bekijken van film... maar ik denk niet dat dit ook maar iets te maken heeft met het gebruik van towers, bookshelfs/monitors...

Prof cinema rooms zijn vaak akoestisch gewoon...dood. Tjah, je zou bijna denken, het zijn echte dode kamers - qua muziekbeleving zit je dan ook in een diepvriezer natuurlijk. Verschikkelijk klinkt dat, meer dan lawaai is dat niet. Zo klinken dan ook de films daarin vertoond... is dat dan ahv zgn echte cinemaspeakers, mooi achter het scherm verstopt? Hewel, ze mogen ze hebben!
1f609.png
Edoch, de gustibus...niets op tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Das idd een goede verwoording.
Bij bepaalde films is de score van die aard dat je towers echt wel een meerwaarde kunnen creeeren (de kamer moet ook meewillen), je zit dan bijna naar een klassiek concert te luisteren.

Nu ja tis alemaal smaak en voorkeur he.... de ene wil een dedicated de andere niet, de ene wil speakers voor sherm de andere niet....

Ik kan je volgen dat als je ee ht fan bent je de speakers voor het sherm wil, maar voor hifi is het gewoon beter dan je de speakers voor het sherm hebt staan.... aan ieder om te keizen wat hij wenst wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Indien het effectief zo is datt voor hifi beter is als ze ervoor staan zal ik dat doen later.
Wil zeker ook het beste eruit halen op muziek gebied. Zal ik me later nog in verdiepen of het wel effectief slechter is als ze er achter staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
Indien het effectief zo is datt voor hifi beter is als ze ervoor staan zal ik dat doen later.
Wil zeker ook het beste eruit halen op muziek gebied. Zal ik me later nog in verdiepen of het wel effectief slechter is als ze er achter staan.
Ik denk dat je voor jouw geval dan de bal misslaat.
Staan je speakers nu zo optimaal opgesteld? Maar echt optimaal he.
Ik denk dat velen hier toch uit de boot vallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
De mijne staan nagenoeg perfect in een cirkel, netjes op 3 meter ( ong. 5 cm speling) van de sweetspot conform dolby 5.1 standaard ????, ook de hoeken heb ik mooi kunnen respecteren.

Ik denk niet dat de meesten de bal misslaan, maar dat we eerder andere voorkeur hebben. Mij situatie is wel kompleet anders dan de uwe zoook m'n wensen, dat vraagt dus een andere aanpak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nee waarschijnlijk niet. Ik moet nog enorm veel inlezen tegen dat het zo ver is. Geef maar gewoon aan dat muziek voor mij zekze ook heel belangrijk is. Indien het echt slecht effect heeft op muziekweergave dat ik ze dan wel voor scherm zal plaatsen. Indien het mogelijk is qua plaatsing, niet teveel ruimteverlies en niet teveel inboeten op kwaliteit dan zie ik ze liefst achter het scherm staan. Heb nog tijd om te beslissen.
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/2482-ht-luidsprekers-achter-of-voor-het-scherm/?postID=49766#post49766"> Ik denk dat je voor jouw geval dan de bal misslaat. Staan je speakers nu zo optimaal opgesteld? Maar echt optimaal he. Ik denk dat velen hier toch uit de boot vallen. </woltlab-quote> <woltlab-quote data-author="Skank zei:
Ik denk dat je voor jouw geval dan de bal misslaat.
Staan je speakers nu zo optimaal opgesteld? Maar echt optimaal he.
Ik denk dat velen hier toch uit de boot vallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
tis da ge hebt idd nog tijd
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
krikri zei:
De mijne staan nagenoeg perfect in een cirkel, netjes op 3 meter ( ong. 5 cm speling) van de sweetspot conform dolby 5.1 standaard ????, ook de hoeken heb ik mooi kunnen respecteren.

Ik denk niet dat de meesten de bal misslaan, maar dat we eerder andere voorkeur hebben. Mij situatie is wel kompleet anders dan de uwe zoook m'n wensen, dat vraagt dus een andere aanpak.
dus uw fronts left en right staan op 3m u en uw center ook , maar de fronts en center staan niet op 1 lijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
De fronts staa net iets dichter dan de center, maar op een straal van drie meter is dan niet zo heel veel den iets van een 10 a 15 cm.
Suround staan ook elk op 3 meter afstand op hoek van ong 110% dus achter de luisterpositie. heb gemerkt dat dit wel een voordeel is. Als je surround heel dicht bij je staan aka 1 meter of zo, en dan ook nog eens naast je oren, dan kan je het geluid goed lokaliseren en das soms storend.
 
Laatst bewerkt door een moderator: