• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
En welke posten heb je daarmee? Gratis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Skank zei:
Nee
263a.png
Test het gewoon es
Voor alle duidelijkheid. Dit werkt niet.. Op mijn PC werkt het al niet. Met mijn Himedia Q5 ook niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Sphinkx" data-link="https://home-theater.be/topic/12-kodi-topic/?postID=44829#post44829"> Voor alle duidelijkheid. Dit werkt niet.. Op mijn PC werkt het al niet. Met mijn Himedia Q5 ook niet... </woltlab-quote> Dat het niet werkt op jouw PC wilt niet zoveel zeggen. Je hebt namelijk hardware matige en software matige decoders. De kans is groot dat jouw PC alles met CPU moet decoden en dat het daar faliekant misloopt terwijl een simpele ARM mediaspeler dat met de vingers in de neus afspeelt. <woltlab-quote data-author="Skank zei:
En welke posten heb je daarmee? Gratis?
Ik dacht dat ik hier al geantwoord had maar na een foutmelding was het bericht kennelijk verloren geraakt.

Het hangt af van welke "provider".

Degene die op kodi-forum gepromoot wordt bijvoorbeeld heeft op papier 2700zenders.
Rekening houdend met een aantal dubbele zenders, en telkens een SD en een HD versie en wetend dat sommige zenders ook als +1 bestaan (1u timeshift) waardoor je in totaal misschien 1000 verschillende zenders hebt. Daarvan zijn er regelmatig enkele zenders die "uitvallen". Je vindt er de publieke en commerciële zenders uit BE, NL, FR, DE, UK, GER, ES, IT maar ook minder toegankelijke (IND, ALB, ARAB, POL, SCAN...). Daarnaast ook alle zenders van SKY, HBO, BEiN, een 50tal "natuurzenders" en VOD (top 250imdb, Recent, Animatie, enz.)
Kwaliteit is goed te doen (minder dan HD+ van jinbox, beter dan proDNS en veel beter dan IPTVheaven).

Gratisenvoor Niks die is al lang gestorven.
1f609.png
Vorig maand was die aan 75€/12maand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Dat het niet werkt op jouw PC wilt niet zoveel zeggen. Je hebt namelijk hardware matige en software matige decoders. De kans is groot dat jouw PC alles met CPU moet decoden en dat het daar faliekant misloopt terwijl een simpele ARM mediaspeler dat met de vingers in de neus afspeelt.

Ik dacht dat ik hier al geantwoord had maar na een foutmelding was het bericht kennelijk verloren geraakt.

Het hangt af van welke "provider".

Degene die op kodi-forum gepromoot wordt bijvoorbeeld heeft op papier 2700zenders.
Rekening houdend met een aantal dubbele zenders, en telkens een SD en een HD versie en wetend dat sommige zenders ook als +1 bestaan (1u timeshift) waardoor je in totaal misschien 1000 verschillende zenders hebt. Daarvan zijn er regelmatig enkele zenders die "uitvallen". Je vindt er de publieke en commerciële zenders uit BE, NL, FR, DE, UK, GER, ES, IT maar ook minder toegankelijke (IND, ALB, ARAB, POL, SCAN...). Daarnaast ook alle zenders van SKY, HBO, BEiN, een 50tal "natuurzenders" en VOD (top 250imdb, Recent, Animatie, enz.)
Kwaliteit is goed te doen (minder dan HD+ van jinbox, beter dan proDNS en veel beter dan IPTVheaven).

Gratisenvoor Niks die is al lang gestorven.
1f609.png
Vorig maand was die aan 75€/12maand.
Maar dus kort samengevat heb je voor 6.25 euro/maand een tv-oplossing met alle Belgische zenders via IP? Telenet Fibernet 200 kost momenteel 52 euro, dus zou je in totaal toch véél goedkoper (en handiger) uitkomen dan Whoppa?

Welke provider gebruik je dan? En dit is dan uiteindelijk gewoon streaming?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Heeft er hier iemand al de keymap gebruikt om custom scripts te lanceren in Kodi?
Ik heb een Harmony smart control afstandsbediening met hub, maar helaas kan ik m'n Hue lampen alleen van in de Harmony app aansturen en niet vanaf m'n remote. Ik moet daarvoor die nieuwere generatie kopen met home control support,want je kan ik enkel die speciale knopjes gebruiken voor verlichting aan te sturen. En dat terwijl ik helemaal niks doe met de helft van de knoppen op m'n Harmony remote...

Als ik 3 python scriptjes maak (toggle on/off, increase brightness, decrease brightness) en in Kodi steek, dan hoop ik die te kunnen executen van uit m'n keymap. Dan zou ik cijfertje 1, 2, 3 gebruiken voor decrease/toggle/increase bightness van de lampen.

Dit vind ik terug in de documentatie, dus tmoet mogelijk zijn denk ik.

RunScript(script[,args]*)
Runs the python script. You must specify the full path to the script. One way to specify the full path is through the special protocol. If the script is an add-on, you can also execute it using its add-on id. As of 2007/02/24, all extra parameters are passed to the script as arguments and can be accessed by python using sys.argv

http://kodi.wiki/view/keymap
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Hmm, had gij geen light manager (air) ook? Toch beter via die weg gebruiken, dan heb je het spul buiten kodi ook beschikbaar, neen?
Want de acties van de light manager kan je op eender welke knop dan zetten van de logitech.
Ik vind de logitech echt niet 100% icm met hue, werkt soms op mijn heupen, laat steken vallen ...veel meer mogelijkheden/echt stabiel met de air manager en vandaar alles naar harmony knopkes zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
ToothLess zei:
Hmm, had gij geen light manager (air) ook? Toch beter via die weg gebruiken, dan heb je het spul buiten kodi ook beschikbaar, neen?
Want de acties van de light manager kan je op eender welke knop dan zetten van de logitech.
Ik vind de logitech echt niet 100% icm met hue, werkt soms op mijn heupen, laat steken vallen ...veel meer mogelijkheden/echt stabiel met de air manager en vandaar alles naar harmony knopkes zetten.
Nope, helaas niet. Aangezien ik 90% van de tijd in Kodi zit, zou ik blij zijn als ik het daar werkend krijg.
Voor de rest van de tijd neem ik wel m'n dimmer switch bij me in de zetel.

Ik heb een python script dat momenteel de lichte toggled en dat werkt ook perfect als ik dat run vanaf mijn computer. Maar om een of andere reden lukt het niet om dat script te laten runnen van uit de Kodi keymap. Het lijkt er zelfs dat mijn keymap niks meer doet, want als ik een knop aanpas, dan veranderd er precies niks...

Precies of die files zijn verplaatst met de update naar libreelec. Iemand die daar toevallig een idee van heeft?

EDIT: Nvm, de keymap refreshed precies niet goed en/of ik had een typfout in m'n path. Ondertussen werkt alles
263a.png


cijfertje 1 dimt de lampen 10%
cijfertje 2 toggled aan/uit. Natuurlijk met een mooie fade in/out die afhankelijk is van de brightness. Indien de lampen op 100% staan, duurt de fade 4 seconden. Indien de lampen maar op 25% staan, duurt de fade 1 seconde.
cijfertje 3 versterkt het licht met 10%
Op cijfer 4-5-6 ga ik nog een paar andere presets of scenes zetten.

Als ik nu nog mijn Kodi box toevoeg aan alle activities, kan ik altijd m'n Hue lampen bedienen met die knopkes
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nice, ik roep dan wel nog es zodra ik er ook heb.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Ah nice
263a.png
Beslist om Hue te gaan?
Yup, die lage spots he
en dan met kodi aansturen
dan zou mn schakelaar nog moeten werken ook he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Yup, die lage spots he
en dan met kodi aansturen
dan zou mn schakelaar nog moeten werken ook he
Yup, gewoon de schakelaar aanzetten als je binnen gaat in de HT en terug uitdoen als je de HT verlaat. En in de tussentijd blijf je er af en laat je Kodi z'n werk doen of gebruik je een iPhone/Harmony/dimmer switch als afstandsbediening zonder het wand plaatje
263a.png


 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Lol je blijft die dimmer pushen he
1f609.png

No way hier
1f609.png

Ik wil overal dezelfde schakelaars
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/12-kodi-topic/?postID=45336#post45336" data-author="Skank"> Lol je blijft die dimmer pushen he
1f609.png

No way hier
1f609.png

Ik wil overal dezelfde schakelaars
</woltlab-quote> Zie mijn antwoord in het verlichting in de HT topic
Heb jij geen light manager mini?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Lol je blijft die dimmer pushen he
1f609.png

No way hier
1f609.png

Ik wil overal dezelfde schakelaars
Niet als schakelaar he. Gewoon als remote om in uw zetel te leggen. Die wandplaat gooit ge in de vuilbak
1f609.png


En die dimmer werkt goed
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Niet als schakelaar he. Gewoon als remote om in uw zetel te leggen. Die wandplaat gooit ge in de vuilbak
1f609.png


En die dimmer werkt goed
263a.png
Ik zou niet weten waarom ik die remote nodig heb, als kodi het automatisch doet...
en de rest doe ik allemaal via harmony remote
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik weet niet of het hier reeds geschreven was, maar de officiële -stabiele- Krypton (Kodi 17) is uitgekomen en te downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
super!
Nu installeren op himedia, de intel nuc, en hopelijk soon ook een aangepaste zdmc versie
263a.png


Voor mij betekent krypton trouwens ook een Serieuze STOP
Ik blijf er dan enkele jaren bij, maar hou wel alles goed in de gaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ah! Daar was ik ook op aan het wachten.. Weet direct wat doen. Eerst update naar Android 7 op mijn HiMedia. Daarna de update naar Kodi 17...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik kwam het bericht van de definitieve versie tegen op minimachines, maar blijkbaar was de finale versie reeds op 1 februari gepusht op de Shield TV. Op het eerste zich is het weer iets sneller en stabieler dan de 17 RC2. Ook blijken de video's die ik tot nu toe geprobeerd heb vloeiend zonder enige hickup.
Het enige wat bij mij niet feilloos werkt is simplePVR/ IPTV maar volgens mij ligt dat gewoon aan de IPTV provider.
Ook retrospect (Add-on voor live VTM en VRT/Vier/Vijf/VTM catchup werkt niet 100%, maar het is goed te doen!

@Skank: ik hou voorlopig geen stop, ik verwacht nl. nog wat vooruitgang in de sanctuary skin (iets meer personalisatie zou geen kwaad kunnen).
 
Laatst bewerkt door een moderator: