• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb OpenElec 6.0 geupdate naar OpenLibre 7.0, maar m'n probleem met de working spinner blijft. Dat gaat een reïnstall worden vrees ik
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kodi 17 features a huge amount of work in areas like video playback, live TV and PVR/DVR, the music library, skinning and more. It features a new default skin, as well as a new default touchscreen skin, named Estuary and Estouchy, respectively. With all this work done over the months some bugs might slip through and were hoping to quickly squash the coming beta releases. The changes for this fourth beta are the result of the continuous effort from the developers, either from inside the team or outside to get v17 into final release shape. and any outside. We sure would like to thank every one involved with either development, testing or simply helping out others with question. Below is a condensed list of fixes and changes done in this beta 4 release. Fixes done in this Beta 4: • Fix certain types of 16bit encoded passthrough streams on OSX • Fix activate/deactivate on read only timers • Fix reading interlaced modes from defaultsettings when set to none • Fix compilation albums, last played rules and fix missing sort order rules in smartplaylists • Fix relative seeks on video playback • Fix info dialog for recordings on home screen • Don’t load inputstreams on startup if they are disabled • Fix subsequent seeks with video playback • Explicitly check for DTS capability for making settings visible • Add ARMv8A 64bit builds for Android • Add GetLastModifiedDate to the webserver • Fix playback of DVD ISO files • Fix focus of list items in media windows (like plugins) • Change spinners options in smartplaylist editors to a select menu • Add workaround for AMD/ATI cards regarding interlaced content • Fix gapless playback for music • Fix controller on NVIDIA Shield TV not working after it when to sleep • Fix video playback when skipping beyond end of file on mp4 videos • Improve crashlog reporting for UWP app in Windows Store • Export max ratings to NFO files by default • Fix hardware decoding on some mpeg2 files and DVDs for AMD/ATI cards as their drivers aren’t that good • Fix aspect ratio calculation for 3D modes • Fix video playback in image slideshows • Fix channel group change in PVR • Fix several memory leaks A full list can be found here
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ik weet niet als het aan kodi ligt of aan de nVidia shield, maar als ik iets kijk via kodi en het geluid luider of stiller zet via de shield remote dan is er gewoon gigantische storing en geen gewoon geluid meer.

Nu zag mijn vriendin toevallig dat ze het met 1 aflevering niet had en ik heb wat bekeken.

Het enige verschil dat ik zie is Links werkt goed, rechts niet en blijkbaar is het een uitzondering dat er eentje is zoals links.

qDM7GXD.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Is je Shield in audio passthrough mode aangesloten op de versterker? In dat geval mag je het volume niet aanpassen via de remote en moet deze maximaal blijven staan, of je krijgt storingen zoals je beschrijft. Volume pas je rechtstreeks aan op je versterker.

PS: dit is niet alleen zo bij de Shield, maar bij de meeste mediaspelers met Kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Philip zei:
PS: dit is niet alleen zo bij de Shield, maar bij de meeste mediaspelers met Kodi.
Yes, heb exact hetzelfde probleem hier met Kodi en AndroidTV op een Sony TV. Als het volume van de TV zelfs maar op 99 staat ipv 100 werkt het geluid niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Aha oké bedankt... Het is soms wel lastig als je per ongeluk het volume aanpast. Zeker de katten worden er dan eventjes gek van
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb per ongeluk een 4k rip gedl. 2160p x265 10bit. Kan Kodi dit afspelen? Wat trouwens met mijn HDTV?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn Himedia... Dus zal niet lukken vrees ik
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Op het ontbreken van customisatie van de standaard skin na vind ik Krypton een grote vooruitgang.
IPTV werkt erg goed en ook de verdere instellingen zijn dik in orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Op het ontbreken van customisatie van de standaard skin na vind ik Krypton een grote vooruitgang.
IPTV werkt erg goed en ook de verdere instellingen zijn dik in orde.
Wat bedoel je met IPTV? welke provider biedt dat in België aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Het zijn doorgaans Nederlanders die het aanbieden.
Op het Kodi-forum.nl vind je hier meer info over.

Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe GUI (ik gebruik wel al een tijdje de beta) is dat ze eindelijk af zijn van die grove knoppen; het is nu veel minimalistischer in de trend van de Plex en Emby apps. Skins zijn leuk maar je herbegint de configuratie elke keer op een andere manier en vroeg of laat krijg je een update die de boel onbruikbaar maakt. Tenminste als je werkt met verschillende add-ons. (zoals iptv, plex, emby, squeezebox, domotica integratie enz).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
sandervdw zei:
Wat bedoel je met IPTV? welke provider biedt dat in België aan?
Ging net hetzelfde vragen

Wat heb je dan getest v iptv?
ik heb enkel nog digitale tv, omdat iptv hier niet 100% is , ook niet de steevee app
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik heb een nieuwsgierige aard dus heb ik er een aantal geprobeerd: iptvheaven (catchup), jinbox(diamant HD+), prodns (tjurk) en nu rapidtv.
Het moeilijkste is de oorspronkelijke server vinden en niet een of andere reseller.
 
Laatst bewerkt door een moderator: