• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Blijkbaar was mijn ISO probleem een gevolg van upgraden van versie 18.9 naar 19.0 op mijn Shieldtv Pro, heb vandaag mijn 2de toestel ontvangen dus onmiddellijk naar versie 19.1 en ondervond geen problemen. Dus heb ik mijn ander toestel op factory reset gezet en voilà.....alle iso werken.

Hebben jullie soms een probleem dat het scrappen traag is? Individueel scrap lukt dikwijls ook niet omdat het niet selecteerbaar is. Soms moet ik gewoon via de verkenner naar een bepaalde film of serie gaan omdat hij maar niet wordt toegevoegd aan de bibliotheek. :mad:

Hebben jullie soms een probleem dat het scrappen traag is? Individueel scrap lukt dikwijls ook niet omdat het niet selecteerbaar is. Soms moet ik gewoon via de verkenner naar een bepaalde film of serie gaan omdat hij maar niet wordt toegevoegd aan de bibliotheek. :mad:
Scrapen stopt soms omdat hij niet kan verbinden met de externe server, maar als je op continue drukt gaat hij verder, wat ik wel heb is missing posters en fanart.

Goh. Ik heb Watchdog geinstalleerd. Dus er is een contante check naar nieuwe files. Dat is allicht ook de reden waarom refresh dikwijls niet werkt bij mij omdat dit momenteel al aan het scannen is. Probleem is dat hij sommige files niet kan vinden... Ik vermoed dat ze wel gevonden worden maar dat de juiste info niet gevonden wordt. Ik probeer dit op te lossen door NFO's te plaatsen met link naar tvdb, imdb en TMDb. Helaas zonder succes bij sommige zaken...

Hier geen probleem met scrapen, maar ik gebruik emby om te scrapen he.

Ik ben lang aan het sukkelen geweest met de ondertitels in Kodi (Vero 4K) samen met mijn 21:9 scherm, maar eigenlijk is het simpel als je weet 😊
Bij 16:9 films staan de ondertitels in de zwarte balken ongeacht welke settings je neemt in Kodi en als je dan de PJ inzoomt zodat de zwarte balken weg zijn, zijn ook de ondertitels natuurlijk weg 😢 Bij 21:9 krijg je het ingesteld dat ze boven de zwarte balken staan en dan is er geen probleem.

Maar de oplossing is simpel, hang een keyboard aan de Vero en met CTRL + de pijltjes toetsen kan je ondertitels zoveel verschuiven als je wil. Ik wist dit niet en via de menu's in Kodi vind je dit nergens terug.

Had dat gezegd, ik weet ook een oplossing ;)
Je kan de plaats van je ondertitels aanpassen door naar beeldkalibratie te gaan in kodi ;)

Gebruikt er nog iemand kodi?
Na jaren kodi gebruikt te hebben was ik overgestapt op emby.
Nu paar jaar later, merk ik dat ik terug richting kodi ga..
Wel icm jellyfin.

Reden is de ht, maar er is een bijkomende reden: netflix
Gezien die prijzen blijven stijgen, neig ik netflix op te zeggen.
Je hebt overigens kodi skins die ondertussen gelijkaardige ervaring geven... of zelfs beter
Waarom dan nog netflix.
Al zoek ik wel een manier om bv de goeie series/films van netflix makkelijk te kunnen zien in kodi .. (trakt?)

Gebruikt er nog iemand kodi?
Na jaren kodi gebruikt te hebben was ik overgestapt op emby.
Nu paar jaar later, merk ik dat ik terug richting kodi ga..
Wel icm jellyfin.

Reden is de ht, maar er is een bijkomende reden: netflix
Gezien die prijzen blijven stijgen, neig ik netflix op te zeggen.
Je hebt overigens kodi skins die ondertussen gelijkaardige ervaring geven... of zelfs beter
Waarom dan nog netflix.
Al zoek ik wel een manier om bv de goeie series/films van netflix makkelijk te kunnen zien in kodi .. (trakt?)
Ik heb nooit iets anders gebruikt als KODI
Maar ik gebruik het erg basic, geen Integraties met Netflix of IPTV. Wel integratie met Home Assistant om lichten te sturen als films beginnen/pauze/stoppen etc.
Op KODI speel ik eigenlijk enkel NAS-content.
Als echte IPTV speler beneden gebruik ik de Tivimate app op Android/Chromecast.

Ik heb nooit iets anders gebruikt als KODI
Maar ik gebruik het erg basic, geen Integraties met Netflix of IPTV. Wel integratie met Home Assistant om lichten te sturen als films beginnen/pauze/stoppen etc.
Op KODI speel ik eigenlijk enkel NAS-content.
Als echte IPTV speler beneden gebruik ik de Tivimate app op Android/Chromecast.

Ik spreek ook niet over integratie met netflix he.
Ik bedoel een netflix skin : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=355993
Het is letterlijk je eigen netflix, je kan splashscreen enz naar je eigen setup toepassen of weglaten, je kan lists binnenin gebruiken en de trailers spelen mooi af, echt zalig.

Maar dan wil ik nog upcoming kunnen zien, zodat ik weet als ik iets moet zoeken.. dan heb je helemaal geen netflix meer nodig...

Rest dan enkel tv (vrt nu, vtm en go) , nu gebruik ik hiervoor standalone apps voor , terwijl ik dit vroeger via kodi deed.
Als dat lukt terug binnen kodi, en het breekt niet om de maand, dan ben ik verkocht aan kodi

Ik gebruik ook al enkele jaren Emby. Vroeger in combi met Kodi nu zelfs niet meer omdat de link met mijn Emby scrapper niet meer zo goed wou lukken. Al paar keer aan gedacht het eens opnieuw te proberen omdat ik de Emby skin wat beu ben maar komt er maar niet van.

Features waarbij ze je films of series aanraden omdat je dit gezien hebt vind ik leuk. Dat zal allicht in de skin ook kunnen, Emby doet dit ook maar is volgens mij iets beperkter.

Trailers willen nu bij Emby bv niet meer werken. Dus daarom dat ik ook al tijdje overweeg om het opnieuw eens te proberen. Maar moet wel compatible zijn met Emby scrapper want die van Kodi is veel te traag en vind niet alles. Emby heeft dit probleem niet.

Ik gebruik ook al enkele jaren Emby. Vroeger in combi met Kodi nu zelfs niet meer omdat de link met mijn Emby scrapper niet meer zo goed wou lukken. Al paar keer aan gedacht het eens opnieuw te proberen omdat ik de Emby skin wat beu ben maar komt er maar niet van.

Features waarbij ze je films of series aanraden omdat je dit gezien hebt vind ik leuk. Dat zal allicht in de skin ook kunnen, Emby doet dit ook maar is volgens mij iets beperkter.

Trailers willen nu bij Emby bv niet meer werken. Dus daarom dat ik ook al tijdje overweeg om het opnieuw eens te proberen. Maar moet wel compatible zijn met Emby scrapper want die van Kodi is veel te traag en vind niet alles. Emby heeft dit probleem niet.

Ik denk dat jij dezelfde richting uit moet als ik ;)

Ik had net hetzelfde gevoel ivm de skin.

Ik kwam ook van kodi+ emby naar emby
En nu ben ik van emby naar kodi + jellyfin gegaan.
Jellyfin is fork van emby, opensource en meer mogelijkheden, dit icm kodi , zalig !

En nu met die nieuwe kodi skins, ohmy back to kodi

Ik gebruik dus kodi frontend en jellyfin als backend

Ik heb wel geen zin om naar nieuwe scrapper te gaan... Ik heb een betaalde versie van Emby. Jellyfin ga ik dan opnieuw moeten instellen wat ik allemaal al heb gezien en dat is wel een hoop werk. Maar als het een fork is van Emby wordt dit mss overgenomen?

Ik heb wel geen zin om naar nieuwe scrapper te gaan... Ik heb een betaalde versie van Emby. Jellyfin ga ik dan opnieuw moeten instellen wat ik allemaal al heb gezien en dat is wel een hoop werk. Maar als het een fork is van Emby wordt dit mss overgenomen?

Wordt helaas niet overschreven, maar is maar 1x kwaad werk, maar achteraf wel meerwaarde
Ik heb ook betaald voor emby, maar de 5 euro versie, niet emby premiere
Das ook een reden om over te stappen: de features van emby premiere zijn bij jellyfin gratis :)
Ook veel meer plugins, en in cmb kodi, wauw ! magic
Om een idee te geven:

Ik heb letterlijk dit met kodi frontend en jellyfin backend:

Incl de lijsten en vtm go, vrt nu enz

Veel werk hoor… Ga ik even aan bezig zijn. Maar zal eerst een starten met het allemaal opnieuw te installeren op mijn ShieldTV. Stap 1 😉

Kodi eens opnieuw geïnstalleerd op mijn ShieldTV. Next Gen van Emby Kodi er op gezet en perfecte sync met mijn huidige collectie dat ik in Emby bekijk. Dus geen reden om Jellyfin er op te zetten. Ik heb wel de betaalde premium account van Emby.

Even wat zitten spelen met verschillende skins en momenteel Titan Bingie mod gekozen. Ik heb wel gevoel dat de kwaliteit van de skins achteruit gaat. Embuary skin vond ik fantastisch maar helaas niet meer mogelijk in de nieuwe Kodi versies. Bingie lijkt wel OK met vele mogelijkheden maar is nog beetje zoeken naar de juiste weergave.

Kodi eens opnieuw geïnstalleerd op mijn ShieldTV. Next Gen van Emby Kodi er op gezet en perfecte sync met mijn huidige collectie dat ik in Emby bekijk. Dus geen reden om Jellyfin er op te zetten. Ik heb wel de betaalde premium account van Emby.

Even wat zitten spelen met verschillende skins en momenteel Titan Bingie mod gekozen. Ik heb wel gevoel dat de kwaliteit van de skins achteruit gaat. Embuary skin vond ik fantastisch maar helaas niet meer mogelijk in de nieuwe Kodi versies. Bingie lijkt wel OK met vele mogelijkheden maar is nog beetje zoeken naar de juiste weergave.

Ik gebruik ook de titan bingie mod, dus als je vragen hebt ;)
Wel een zalige skin man !
Maar dus wel jellyfin icm ermee

Back
Bovenaan