• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

MEDE8ER Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ben jij nog van plan een htpc te kopen dan? Als je de mede8er hebt? (Waarom dan nog?)

Ah en wij hebben ook een dts-hd atmos track getest op de mede8er, hierdoor kregen we echter geen geluid. (de demo disc) Kozen we de dolby track, dan kregen we wel geluid echter geen hd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Nee, ik zou evt. wel eens dual boot willen maken op m'n Mac mini met Windows er op en daarop XBMC testen.

Ik gebruik op dit moment de Mede8er voor iso's en HD audio (films dus) en m'n Mac mini met Plex voor series. Enige jammer aan de Mede8er is dat ie geen Trakt ondersteuning heeft en de scraper voor series niet zo super werkt als je benaming niet 100% volgens hun regels is.

Als ik overschakel op XBMC en dat bevalt goed, dan zou ik de Mede8er enkel nog gebruiken voor 3D films. Heb er maar 60euro voor betaald, dus dan vind ik dat niet erg dat ie 90% van de tijd niks staat te doen :p

Als de zolder af is ga ik eens met XBMC prutsen, maar voorlopig kan ik alles afspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik zou net overstappen naar mede8er omdat hij wel 3d doet, en ik met de htpc telkens naar windows moet of een externe speler moet aanspreken ik mis dan wel trakt , maar jah... mede8er heeft blijkbaar ook al verschillende skins
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja, 3D zal altijd op de Mede8er blijven. Ik haat dat ook om te switchen tussen programma's op een HTPC.

Custom skins installeren is idd geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
En als nu op de info knop drukt van jouw Denon, zie dan een 7.1 of 5.1 inkomend signaal? DTS HD MASTER kan zowel 5.1 als 7.1 zijn.
Ik heb wat instellingen in de mede8er gewijzigd waarbij ik maar 1 mogelijkheid heb om DTS naar de receiver te sturen.

De infoknop op de Denon geeft gewoon DTS-HD Master aan. Display op de Denon geeft gewoon DTS-HD Master aan en 7.1 speakers actief. In de setup van de Denon browse ik verder onder algemeen - Info - Audio, hier geeft hij het onderstaande plaatje weer.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ter info: ivm de 7.1 tracks! Dat de mede8er in de status balk bovenaan de 7.1 track niet juiste aangeeft is blijkbaar bekend. Hij kan dus alleen de core detecteren bij passthrough heb ik begrepen, maar geeft wel alles door in passthrough mode. Verder werkt het 7.1 spoor perfect en komt het wel degelijk door de receiver
1f44d.png


Omdat de scrapper voor de Mac niet werkt, ben ik gisteren aan de slag gegaan met de ingebouwde scrapper van de mede8er en was zeer positief verast van het resultaat. Van de 100 gescande films waren er misschien 5 die ofwel een verkeerde hoesje, filminfo in het engels ipv van Nederlands, enz... Al bij al een zeer prima resultaat voor een toestel dat kant en klaar dit voorschotelt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Nice, eind goed al goed
1f609.png
Dus dan ga je toch die scraper gebruiken? Lijkt me ook zonde om het nog met pc te doen als je dit zelf kan met de mede8er
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Toen ik de scrapper bij de release voor het eerst gebruikte waren er nog kinderziektes. Deze zijn er inmiddels gelukkig uit, dus ik zie momenteel het nu van de ingebouwde scrapper er wel in
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Onbegrijpelijk van Netflix
2639.png


Realtek heeft tot heden geen toestemming van Netflix gehad voor implementatie van Netflix binnen hun SDK. Dat betekent dat alle spelers die hierop gebaseerd zijn geen Netflix kunnen implementeren. Mede8er dus ook niet. Een goedkoop alternatief voor Netflix is een Chromecast stick.Je moet dan natuurlijk wel een smartphone of tablet hebben, wifi netwerk en een vrije hdmi poort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Ik denk dat wij zwaar overschatten hoeveel die markt uitmaakt. Op mijn Samsung BD-speler heb ik een Netflix app, dus op veel recente smartTV's zal da wel zitten of komen. Het zou wel makkelijk zijn om zo weinig mogelijk verschillende devices te moeten gebruiken natuurlijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Vraagje Ik wil mn schoonbroer helpen maar op afstand is da moeilijk Om de een of andere reden speelt hij zn nieuwe films op zn synology niet af Hij zegt, kan bestand niet openen Terwijl zn oude wel gewoon gaan Ik heb even teamviewer installed en gekeken of er iets met zn bestanden is, maar nee via xbmc spelen ze perfect af het zou gewoon moeten gaan kan het aan een instelling ofzo zijn ? (in synology of mede8er?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Is het met een NFS share? In dat geval is het belangrijk dat je een statisch ip adres gebruikt op de mede8er.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
geen idee, is dat niet gewoon smb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Staan de rechten op die map in de Nas goed? Staat bij mij gewoon op guest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Nee. Ik raad je trouwens aan om NFS te gebruiken. Dat vind ik persoonlijk ook zeer simpel om in te stellen. En ik kan bijvoorbeeld doorspoelen en dat gaat vrij soepel. Bij Rik die SMB sharing gebruikt haperde dat meer.

Op de Mede8er fora zeggen ze allemaal dat NFS de beste prestaties geeft voor het streamen van films.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Ik heb nooit iets anders als NFS gebruikt (ni op de Dune, ni op de MED8ER) en nooit problemen mee gezien. Vorige week nog erg vlot aan het scrollen geweest doorheen ISO/MKV bestanden van 30-50Gbytes Op de MED8ER laat ik gewoon de settings op AUTO te staan zonder expliciete UDP of TCP keuze en ook de RSIZE laat ik rustig op AUTO staan.

In theorie is UDP wat vlotter wegens oa minder protocol-overhead maar de benodigde doorvoer voor een filmke is zo belachelijk weinig dat ik dat alvast niet merk. Heb in het verleden ook al met UDP/32K specifiek getest (en m'n Linux server heb ik ook serieus getuned qua NFS) maar geen verbetering/verslechtering tov "AUTO"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb intussen alles werkend via NFS lopen
263a.png
Enig klein nadeel is dat ik nu iedere subfolder onder de map FILM nu als favoriet moet aan geven, waarbij ik voorheen de hoofdmap film zelf als favoriet had.
 
Laatst bewerkt door een moderator: