• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Movie demo's, je ultieme database om je surround te testen!

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Yo,

Plaats hier al je fragmenten die je surround en je sub eer aan doen!

bvb zoals reeds vermeld:

Star Wars Podrace Master and Commander 2x Kungfu Panda Edge Of Tommorrow (begin) Saving Private Ryan U571 depthcharge

en dan enkele dat ik graag toon:

The Book of Eli : straatgevecht en ook de gatling gun scene Pulse om je sub te testen The pacific : landing op Pele Liu

Dus vul gerust aan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Je zou beter opdelen - voor sub - voor surround - voor beeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
De charge van die olifanten in LOTR return of the king

Heat : straat shoot out
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
het lijkt me handig om verschillende redenen... je hebt bezoek, en je probeert aan een leek uit te leggen waarom je daarvoor een aparte kamer nodig hebt,

Dan ze je een film op, en dan weet je niet goed waar er een goed stuk zit met surround. wat verder spoelen enz...

en ten tweede: zo kunnen we misschien een database (of een top 10 maken) we stemmen, en de 5 of 10 beste, kunnen we proberen bij een meet & greet.

We kunnen er eventueel enkele groepen van maken! Audio, 5 à 10 standaard tracks..... Beeld, 5 à 10 tracks.... 3D, 5 à 10 tracks... eventueel atmos.

zo krijg je een norm die bij iedereen hetzelfde is.

zelf vind ik de atmos test track (in dat oerwoud, met krekels, regen en onweer ook wel goed)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Jake zei:
Heat : straat shoot out
Die wou ik ook net posten
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
3d mag idd ook. Even more... Ik eou 5 "vlakken" doen

- algemeen hd beeld - surround - sub - 3d beeld - 3d sound!

En dan daaronder de scenes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Als er hier handige computerHarry's zitten zou ik (en wellicht vele anderen) het episch vinden moesten de computerHarry's een demodisk samenstellen
1f609.png
iemand?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
John Carlton zei:
Als er hier handige computerHarry's zitten zou ik (en wellicht vele anderen) het episch vinden moesten de computerHarry's een demodisk samenstellen
1f609.png
iemand?
1f606.png
Er bestaat een demo disk van AVS en van het HTforum maar ze zijn al wat verouderd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Denk harry ' s genoeg. alleen in hoeverre moet je het gaan aanpassen zodat het geen probleem gaat geven met auteursrechten.. Want we mogen hier niets gaan verdelen.

(Nu dacht ik op youtube bijvoorbeeld, mag men filmfragment gebruiken bij reviews, als ze er een hun stem dus bij hebben) Ik weet niet of er mogelijkheden zijn om het op een legale manier te bundelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik gebruik de HSSD van HTforum.

-War of the worlds is leuke voor de sub. -Pulse ook voor de sub, maar ook voor de surround. Als ze in die gang loopt naar de serverroom hoor je dat wezen door de surroundspeaker. Ik heb er al in de woonkamer gehad die dan een meter in de lucht springen en naast zich staren. -Harry Potter zwerkbal. Zeer goed voor de surrounds. - Kung fu panda.

Als die scenes die ik hier opnoem staan op de die HSSD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

gvy

Member
13 dec 2014
15
0
6
Zeer mooie delicate geluids scenes: the drum dance in House of Flying Daggers Minder delicaat maar best indrukwekkend de car crash scene uit final destination 2

Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
gvy zei:
Zeer mooie delicate geluids scenes: the drum dance in House of Flying Daggers Minder delicaat maar best indrukwekkend de car crash scene uit final destination 2

Geert
Die drum dance idd, wil ik ook nog eens horen. Zou mooi zijn als alles gebundeld wordt in een mooie pagina.. Mss later demodisc maken.. Demon kan mss iets moois van maken en bundelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Het verbaasd me hoeveel 'oudere' films worden gebruikt/genoemd voor een demo disc. Sommige zijn inderdaad wel ok, maar veel oudere films zijn best 'slecht' in kwaliteit tov huidige films. Zo heb ik onlangs the rock nog eens gekeken en con air. Leuke actie films vind ik maar geluids gewijs sterk achterhaald vind ik. Zelfde voor star wars,de genoemde heat scene etc.

De huidige 7.1 films zijn toch een stuk verfijnder qua mix merk ik tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Qua 7.1 vind ik 1 van de beste de nieuwe x-men days of future past film. Subtiel, maar toch met duidelijke meerwaarde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
soms is het beter een perfecte maar oude demo te spelen, dan een splinternieuwe film, waar alle toeters en bellen worden bovengehaald, maar totaal niet geloofwaardig,

Zo kijk ik ooit "oude" films met 5.1 DTS waarbij alles mooi afgewerkt en samenhangend met de film is. En dan heb je een topfilm van een maand oud met waanzinnige budgetten, waarin iemand een vuist in zijn gezicht krijgt, je de vuisten langs je oren hoort suizen in je surrounds, en bij een rake klap ik bijna uit mijn zetel donder van low's.... 2 minuten later blazen ze een gebouw op, ....pffff! en je bent uit de film, omdat je nu aan het nadenken bent waarom dit amper te horen was en het vorige wel.

Betreft de "Home-Theater.be demo disc" misschien toch eerst groen licht krijgen van de grote baas. Niet dat de naam van het forum gebonden is aan een schijf die dan volgens de belgische wet illegaal zou zijn.

...Is er trouwens een reden waarom il bij de oudere films het volume minder moet open zetten dan bij nieuwe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dark Skies (2013</strong>) <strong> Ongeveer 1u22 in de film als de aktie begint zit er een extreme lage ondertoon, goed voelbaar uit je sub...es checken!

dark-skies-blu-ray-466x600.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
mysteryliner zei:
soms is het beter een perfecte maar oude demo te spelen, dan een splinternieuwe film, waar alle toeters en bellen worden bovengehaald, maar totaal niet geloofwaardig,

Zo kijk ik ooit "oude" films met 5.1 DTS waarbij alles mooi afgewerkt en samenhangend met de film is. En dan heb je een topfilm van een maand oud met waanzinnige budgetten, waarin iemand een vuist in zijn gezicht krijgt, je de vuisten langs je oren hoort suizen in je surrounds, en bij een rake klap ik bijna uit mijn zetel donder van low's.... 2 minuten later blazen ze een gebouw op, ....pffff! en je bent uit de film, omdat je nu aan het nadenken bent waarom dit amper te horen was en het vorige wel.

Betreft de "Home-Theater.be demo disc" misschien toch eerst groen licht krijgen van de grote baas. Niet dat de naam van het forum gebonden is aan een schijf die dan volgens de belgische wet illegaal zou zijn.

...Is er trouwens een reden waarom il bij de oudere films het volume minder moet open zetten dan bij nieuwe?
Herkenbaar, bij nieuwe films heb ik vaak het gevoel van "allé, ze hebben ook ontdekt dat ze surround geluid kunnen maken". Een beetje hetzelfde met de overdreven 3D films.

OT: Ik vind de scenes van Master & Commander in de regen wel een aanrader voor surroundgeluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Master and commander heeft idd supergoeie scenes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
En niet te vergeten het referentie materiaal op geluid en beeld....Celin Dion live in Vegas...

Ben hem nu aan het bekijken in 4K upscaling....beeld is er zeker niet slechter op geworden ,geluid is bitstream dus dat zit wel goed.

Zou Marantz. Nog een 12 bit 4K speler uitbrengen? ( nu is het beeld 8 bit en sorry ik zie het.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
En mag ik er nog aan toevoegen...Vivere..Andrea Bocelli liveinTuscany.... Man tog een lust voor het oog en oor.
 
Laatst bewerkt door een moderator: