• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Movie demo's, je ultieme database om je surround te testen!

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zal die is gaan bekijken en beluisteren dan binnekort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zo even uit het hoofd enkele fragmenten:

- Nieuwe dolby atmos trailers zijn best wel leuk - Pink funhouse tour (de recentere "truth about love" vind ik daarentegen bedroevend slecht") - The art of flight - Dark knight (rises) - Kungfu panda - Adele live at the royal albert hall
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Adele is idd kippevel
Heb hem dankzij deze thread eens opgezet. eerste nummer vond ik pover, maar dan wanneer het doek valt en de rest van de band inspringt is het inderdaad een zeer goed optreden! absolute aanrader.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
mysteryliner zei:
Betreft de "Home-Theater.be demo disc" misschien toch eerst groen licht krijgen van de grote baas.
Het idee is leuk en wel, maar we spreken nog altijd over copyright materiaal... en dat verspreiden is nog altijd niet toegestaan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
skoebiedoe zei:
En mag ik er nog aan toevoegen...Vivere..Andrea Bocelli liveinTuscany.... Man tog een lust voor het oog en oor.
Dit zijn idd beide toppers, en bij mij is er overlaatst nog eentje bijgekomen: Michael buble meets madison square garden. Ook zo'n referentieschijf! this De blu-ray is wel niet 100% live optreden maar een mix van gesprekken met het live optreden door mekaar.

Ik luister veel naar de cd (via qobuz hifi) die uitgebracht is en qua geluid lever je niks! En dan heb je die conversatie niet, just music!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
davylermi zei:
Dit zijn idd beide toppers, en bij mij is er overlaatst nog eentje bijgekomen: Michael buble meets madison square garden. Ook zo'n referentieschijf! this De blu-ray is wel niet 100% live optreden maar een mix van gesprekken met het live optreden door mekaar.

Ik luister veel naar de cd (via qobuz hifi) die uitgebracht is en qua geluid lever je niks! En dan heb je die conversatie niet, just music!
1f44d.png
Davylermi,

Alvast welkom en stel je even voor onder 'leden'!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
SPOILERS !!!! </strong> Man of Steel:

- CH1: Vanaf dat General Zod zegt "Take him away", hoor je al een episch toontje. Daarna breekt Jor-El zich vrij en loopt die naar zo'n klif gevolg door een super dynamische soundtrack, ook heel leuk om een groot projectie scherm te laten zien... Dan krijg je zo'n mooi overzicht. De surround speakers zijn gewoon heel actief.

-CH8: Als Superman daar in de woestijn staat met die tanks erachter. Een leuke dialoog, die Faora is gewoon zo cool. Gevolg door de meest epische opstijging ooit gezien...Korte scene maar toch vind ik die heel vet.

-CH10: Als General Zod mama Superman bedreigd, en Superman daar ineens komt aangevlogen tot ze in dat stadje zijn. General Zod zijn masker naar de vaantjes is. Dan krijg je heel leuke surround effecten... Kan je natuurlijk heel dat gevecht laten zien.


The Lord Of The Rings - The Fellowship of The Ring EE:

LOTR is misschien niet meer het top demo materiaal (als het puur om audio effecten gaat), maar wel heel leuk om te laten zien. Zeker voor de liefhebbers. Als ik een demo laat zien, dan kies ik meestal voor een Nazgul scene. Die zwart waardes van mijn JVC maken echt indruk dan gecombineerd met het analoge achtige beeld.

-CH1: Heel het begin kan je natuurlijk laten zien, maar voornamelijk wanneer ze zegt "But there were some who resisted". Dat elven leger is gewoon zo cool, begeleid door epische muziek. Dan heb je Sauron die daar begint te meppen en als hij eraan is heb je mooi LFE materiaal.

-CH12: Als Gandalf in Isengard komt. Leuk muziekje, eventjes een dialoog. Gevolgd door een gevecht tussen de twee.

-CH19: Als ze daar aan het koken zijn. En de Nazgul komen eraan. Spreekt voor zich. Leuk materiaal voor JVC projectoren.

-CH21: Frodo die word weg gebracht en de Nazgul volgen. Tot aan dat riviertje.

Disc 2:

-CH9: Als ze naar die brug gaan. Omsingeld worden, en dan de Balrog natuurlijk. Surround speakers zijn hier heel actief.

Transformers 1: CH11: Als de autobots landen. En in dat steegje bij elkaar komen en transformeren.

CH19: Als Ironhide daar met zijn kanonnen overkop vliegt over die vrouw. Al de rest daar achter kan je ook laten zien. Ik vind dat de kleuren heel veel pop hebben op het einde.

Transformers 3:

-CH1: De paramount sterren die rond vliegen, is al direct indrukwekkend zeker als je een 7. hebt. Daarna Optimus zijn stem, als je de center een paar DB harder zet. Gevolgd door die ontsnapping.

-CH10: De scene op de autosnelweg. Heeft zo wat van alles wat. Een van mijn favoriete demo scene's.

-CH20: Heel leuke scene. Idem als de 1, kleuren hebben heel veel pop. Dan natuurlijk Optimus die daar komt aangevlogen wat show verkoopt met een episch muziekje.

Transformers 4: In het kort dit is de beste Audio/Video kwaliteit die ik ooit gezien heb. Maar film spreekt mij niet echt aan. Demo scene's in overvloed.

Real Steel: CH16: Als Zeus opkomt. Die hoorn die afgaat, die muziek, die vlammen. Die sprong in de ring. Gewoon super vet.

The Incredible Hulk: CH10: Als hij daar in die glazen koepel zit en er word daar gas in geschoten. Als de Hulk daarna daaruit springt en een mega roar doet. Gevolgd door dat gevecht met het leger.


Tron Legacy:

CH4: Vanaf dat hij in de Grid komt tot en met de lichtcycle Battle. Heel dynamisch, bas in overvloed. IMAX video.


The Hobbit 1: CH30: Vanaf dat Thorin van die boom gaat tot en met dat die arenden ze op die rots afzetten.


To be continued.









<strong>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik had eens een voorstel gedaan om met het forum hier een mooie demodisc te maken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Niemand houd je tegen ...
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Heb op de server nog atmos clips staan, nog kunnen downloaden voor die demo-site offline ging. Moet enkel iets vinden om zo'n dingen enkel aan leden te geven )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Uit Godzilla (2014):

Die scène waar de MUTO actief word bij het transport van die bommen, en men moet gaan liggen op de treinsporen tijdens hun verkenning . Je hoort dat "geklik" echt fenomenaal in je surround bubble, precies of je zit er zelf tussenin. Vond ik een heel intens stukje en vraag mij af of dit bij iedereen ook zo overkomt?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Ja die scene is wel hevig, voornamelijk dat getik van die Muto. Ik vind het zelfs een beetje eng, zeker als je wat luider bent aan het luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Godzilla audio is reference Die ontsnapping uit dat centre terwijl die demon de kabels naar beneden trekt en de sub davert.. Subliem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@Skank I. V.m. demo disc was het probleem dacht ik dat ze nie willen dat het aan home-theater gelinkt is, of een flink via deze site doorgestuurd... want je bent in essentie filmmateriaal aan het verdelen!

Dat gezegd, weet ik dat er op youtube een uitzondering is waarbij je copyrighted materiaal mag publiceren indien het gaat om - wanneer iemand de film reviewt, bekritiseert, - filmfragmenten laten zien/ namaken en bespotten enz.. enz..

Indien iemand kan uitvissen of het juridisch safe is, ben ik bereid om hier aan te werken.

bijvoorbeeld een filmfragment, er de naam van de film en uitgever bijzetten... En wat informatie waarom dat stuk als referentie kan aanzien worden. vb..... "surround effect" "omringen geluid" "Diepe LFE" "3D effecten".....

Ik moet dan enkel weten dat het juridisch geen problemen gaat geven, groen licht van de baas, en film titel +minuten, seconden van het fragment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Van kwaliteit zal er niet veel overschieten als je dat op YouTube plaatst
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
nee. als het juridisch geen probleem is, via zo een uitzondering, dan kan het via web DL , en gekende sharing methodes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
mysteryliner zei:
juridisch geen problemen gaat geven
Het is en blijft copyright materiaal, maar ik voorzie weinig problemen omdat we toch te klein zijn voor op te vallen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb het wel op een volledige disc met kwaliteit op, tis te zeggen 1080p full hd minstens (mag zelfs 4k materiaal bij), en hd audio ongecomprimeerd he Dergelijke disc zal snel 20 tb innemen
 
Laatst bewerkt door een moderator: