• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Projector kopen

Spark

New Member
13 feb 2015
7
0
4
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ben dus een complete beginner. Ik had het idee om dus een projector te kopen ipv een tv, ik heb ondertussen wel al ontdekt dat dit prijs/kwaliteit veel beter is dan een tv als je de kamer goed kan verduisteren. Maar welke koop ik nu? Kan iemand me wat tips en info geven? Ik zoek iets rond de prijsklasse van 700-800 euro. Als ik een epson tw6100 kan kopen voor 800-900 euro, 6 maanden oud en al 220 uren gedraaid, is dit een goede deal? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hey Welkom. Waarop wil je gaan projecteren? Specifiek doek? Op de muur, zelf geschilderd met gewone of speciale verf?


Ik denk dat je met dat budget idd best gaat gaan voor 2de hands.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bedoel je ga je volledig je tv vervangen door een projector om er alles op te bekijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Spark

New Member
13 feb 2015
7
0
4
Ik zou er een scherm bij kopen, omdat dit veel beter is voor de kwaliteit niet? En dat was het idee,aangezien ik anders een tv zou aankopen. Maar ik zit met twijfels, ik heb schrik dat ik er spijt van ga hebben dat ik niets ga kunnen zien zonder de kamer volledig te verduisteren. Ik ben nog altijd niet volledig zeker van het projector idee, ook deels daarmee dat ik deze post aanmaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Zelf heb ik in november ook de stap gezet naar een HT met projector en scherm. (epson 7200 + kingpin 210cm scherm) en ik heb er nog geen spijt van gehad! wat je opnoemt van die 2e hands lijkt me een goede aankoop!

een scherm is zeker aan te raden. ...En i.v.m. je twijfels over het al dan niet verduisteren van de kamer: je kan in de HT winkel eens gaan kijken naar de verschillende soorten scherm. je hebt schermen voor een verduisterde kamer, schermen die licht verminderen, en schermen die versterken.... zelfs compleet zwarte schermen! Dus dit hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn!


..... Je moet wel denken dat wanneer je er kabel(televisie)zenders op gaat kijken, dat een projector geen tuner heeft (en moet je er een digicorder aansluiten) ook heeft een projector zelden luidsprekers, dus heb je iets nodig dat het geluid uit je digicorder zal weergeven. Hiervoor dient de AV receiver.

Daar kun je naar eigen wils bronnen op aansluiten (Blu-ray speler, game console, digicorder, ....) De receiver heeft de mogelijkheid om luidsprekers aan te sluiten voor je geluid . . .(van een stereo opstelling tot een surround opstelling met wel 13 speakers) En de receiver heeft een uitgang die beeld naar je projector brengt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Als het is om tv te kijken, kijk dan naar die goedkope data projectors die ze verkopen rond de € 400 nieuw. Oké kwalitatief minder dan een "echte" filmprojector maar zulke projectors hebben genoeg lumen zodat je niet persé moet verduisteren...( wel rekening houden dat uw beeld veel flauwer gaat zijn )


Of je moet u een blackscreen kopen maar denk niet dat dat zal gebeuren aan de hand van uw budget tezien.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Spark

New Member
13 feb 2015
7
0
4
Er komt belgacom tv, en een receiver heb ik, dus dit moet lukken! Ik zal eens kijken voor die schermen, heeft een scherm zoveel invloed voor hoeveel je je kamer moet verduisteren? Deze tweedehandse koop had ik op 9lives zien staan, maar dus ben niet zeker dat ik die kan kopen. Wat zijn anders aanraders? Als ik me zo een goedkopere dataprojector koop, is het dan nog de moeite? Want als ik een projector koop, dan wil ik echt wel de goede kwaliteit, anders vind ik het de moeite niet waard. En wat is een blackscreen juist? Alvast iedereen bedankt voor de hulp, ben een complete noob en kan dus alle hulp gebruiken :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Zoek op black diamond screen maar die liggen buiten uw prijsklasse vrees ik ( + €2000) maar daar mag je zelfs rechtsreekse lochtinval hebben en je zal het amper merken.

Het "probleem" met de goeie kwaliteit projectors is dat ze niet echt veel lumen op het scherm kunnen zetten en dat daardoor verduisteren een must is...je zal wel beeld hebben zonder te verduisteren maar het gaat echt gene vette zijn of je gaat uw budget serieus moeten optrekken ( met de x500 van jvc die ik hiernu heb mag ik gerust de ledlampen laten branden en heb ik nog best deftig beeld maar je ziet het wel.;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Zn budget is 800 euuro voor de projector, en er wordt hier gesproken over een black screen lol Zwijg daar dan over
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Als je niet kan verduisteren, koop dan een 55" tv... zo'n projector is ook niet echt geschikt voor 24/7 tv kijken, de lamp verslijt ook en na zo'n 3000 uur ga je een nieuwe mogen steken die al gauw 200-250€ kost! Gewoon tv kijken doe je op de tv, als je dan eens een film wilt zien kun je dat op je projector doen! En je gaat echt wel moeten kunnen verduisteren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Spark

New Member
13 feb 2015
7
0
4
Verduisteren is geen probleem, het is een kamer met 1 velux. Maar het probleem is dat ik dan schrik heb om er bv niet te kunne zitten zonder het volledig te verduisteren. Als een projector niet goed is veel tv te kijken ook, ga ik dan niet beter boor een tv?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Als je er gewoon tv op gaat kijken , pak dan een gewone tv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
het gaat tv kijken op een projector,heb dat ook nog gedaan en ken nog mensen die dat nu nog doen. Enkel verwacht bij een niet verduisterde ruimte een wat platter beeld door het opvallend licht en als je zo een data projector koopt zal het beeld best nog zichtbaar zijn maar verwacht niet dezelfde kwaliteit als bij een verduisterde ruimte.

dus tv kijken bij daglicht op een projector gaat zonder probleem of je nu een doek gebruikt of niet...het gaat. maar verwacht wel zoals gezegd dat je dan binnen 1,5 jaar een nieuwe lamp mag steken.


Hier onder het beeld bij mij met 6 led lampen aan...dus niet volledig verduisterd.;)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    718,4 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Hier met het licht uit. ( hoop dat je het verschil kan zien want is met den ipad getrokken. )
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    718,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt door een moderator:

Spark

New Member
13 feb 2015
7
0
4
Dat is hetgene waar ik me zorgen over maakte, want de kamer zou een beetje als tweede living gebruikt worden en ik er spijt van ga hebben nadien. Maar bij skoebidoe valt het best nog mee precies? Het beeld is rijket met her licht uit maar zelfs met de 6 ledlampen valt het nog mee niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb een tijdje een Optoma GT760 shortthrow projector gehad voor een schoolproject. Heb deze toen een paar keer in de living gebruikt om af en toe eens een game te spelen en een filmpje nu en dan.

Daar zijn wel behoorlijk wat ramen en met games was dat geen probleem, voor film was dat toch vermoeiend voor mijn ogen na een tijdje.

Je kunt eens proberen met een soort gelijke projector van bij bv. Coolblue en als het niets is terug sturen binnen de 2 weken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Als er rechtstreeks daglicht opvalt wordt het beeld nog platter,dus hou daar rekening mee. Ook de projector die ik nu heb is 1300 lumen....hoe minder hoe meer invallend licht een invloed gaat hebben...( daarom dat ik een data projector aanraad,veel lumen minder contrast maar voor enkel maar tv is dat goed genoeg.....
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Wie raadt er voor dat budget nu een projector aan om tv te kijken? En dan nog een data projector.

Weg gegooid geld, simpel. Voor 800 euro koop je best een tv om tv te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Xenomorph zei:
Als je niet kan verduisteren, koop dan een 55" tv... zo'n projector is ook niet echt geschikt voor 24/7 tv kijken, de lamp verslijt ook en na zo'n 3000 uur ga je een nieuwe mogen steken die al gauw 200-250€ kost! Gewoon tv kijken doe je op de tv, als je dan eens een film wilt zien kun je dat op je projector doen! En je gaat echt wel moeten kunnen verduisteren!
Kompleet eens!
 
Laatst bewerkt door een moderator: