• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver / Versterker + 2 speakers (startersset)

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik kende die winkel niet! Ah dat is Marcel
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Is informeren bij Marcel!


En ik bedoelde die sr5006 vs nr1504

Kamer 3x4, met een lompe kast er in van 3x1. Ik hoop binnenkort wel te verhuizen maar dat gaat nog zen jaartje duren.

Alsook, momenteel slaapkamer maar daar komt op relatief korte termijn verandering in :).


Mss ook wel zeggen dat 70/30 verdeling van muziek/films wat overdreven is, want uiteindelijk staat bij mij de radio of deezer altijd op ook al luister ik niet nauwkeurig. Dus het zal eerder een 30/70 verdeling zijn, dus de nadruk komt voornamelijk op films te liggen!
263a.png



Op de andere vragen antwoord ik straks, telefoon nu :p.


2de hands sites?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik zou zeker eens bij marcel informeren..

Ik ga ook eens kijken
263a.png
lol

Voor die speakers zou ik ze eigenlijk nieuw kopen hoor, tis "maar" 300 euro

En ik zou absoluut direct een surround receiver kopen..

Stefaand heeft eigenlijk al heel erg oed jouw huiswerk gemaakt
263a.png
hij krijgt van mij zelfs onderscheiding
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ik doe mijn best
1f606.png
  2dehands kan natuurlijk ook, maar niet aan gekke prijzen zoals iemand nu vraagt op htforum voor zijn A26 aan 250
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Ja, ik zie net dat ik alles geantwoord heb. Binnenkort verander ik de ruimte, naar een iets smallere kamer maar volledig gericht op HT dan wel :p. Ruimte: 2,5 * 3,5 dacht ik. 'k Moet wel nog is een oplossing zoeken voor den TV, want daar staat nu een irritant rek van den IKEA waar mijnen TV niet op geraakt :p. Dus geen super grote ruimtes, maar ja, ik kan moeilijk de living inpalmen van mijn ouders, binnen een jaarke zoek ik mijn eigen stekje en dan hoop ik wat meer ruimte te hebben en spaar ik (
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Onze Marcel zegt nr1604 of 1504 inclusief boston 25a.

Vreemd dat Onkyo nooit meer wordt aangeraden, destijds leek me de nr525 daarvan mij ook een zot gevalleke. Zelfde met sommige yamaha's.


En tot slot de Denon x1000
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Luister naar de wijze raad
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Die sr5006 dan? Enig idee waar nog te koop, bij Marcel niet, daar kreeg ik setprijs voor de nr1604.

Ik vraag mij ook af wat het verschil is tussen de sr5006 van vorig jaar en de nr1504 en1604...


Maar enfin, dat wordt binnen 2 weken bij lancering wel duidelijk veronderstel ik.   Aja, het laatste voor dat ik definitief over ga tot koop: iemand een die toevallig nog ergens een deftig 2de hands receiverke weet staan aan ne scherpe prijs (400-450 euro). Redelijk recent dan wel... Want ik zie op het htforum.nl wel zotte receiverkes precies zoals de Denon AVR 2809 etc Want ik heb niets tegen 2de hands gerief, maar dan moet ik toch nog wat meer kennis opdoen :p. Ik kan moeilijk alles gaan opzoeken ... Het komt mij plots weer naar boven waarom ik nooit doorgezocht heb op 2de hands materiaal, bij audio is dat niet zo evident.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Waarom beluister je niet eens de Klipsch reference RB 41 350 euro voor een paar, of de focal Chorus 705V 380 euro per paar. Ik ben vrij zeker dat een combinatie van de focal met een Marantz een zeer mooi resultaat zal geven, ook de Klipsch is een zeer goede speaker.   Binnenkort gaat onze Onkyo uit de demo ruimte in de verkoop, kom hem gerust eens beluisteren met bvb de focals of klipsch.   Vriendelijke groeten Werner Home@The Movies/Cinedream Home Cinema stores
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
De tip van Werner is eigenlijk ook heel wat..misschien dat maar eens doen...

Ik heb zelf ook pas de stap gezet naar focals en er lopen hier heel wat mensen met focals..

Ook ideaal om naar 5.1 te groeien..

Ik zou dus zelf eigenlijk meer de focal tip/combi met marantz doen dan die boston acoustics..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
De tip van Werner is eigenlijk ook heel wat..misschien dat maar eens doen...

Ik heb zelf ook pas de stap gezet naar focals en er lopen hier heel wat mensen met focals..

Ook ideaal om naar 5.1 te groeien..

Ik zou dus zelf eigenlijk meer de focal tip/combi met marantz doen dan die boston acoustics..  
  Ok maar je moet wel zien welke. Heb tijdje geleden met mijn broer ook een nieuw setje voor hem gekocht. Twijfelde toen ook tussen de Bostons en de focals 705v. Marcel had toen ZEER DUIDELIJK gezegd dat de bostons toch wel beter waren dan dit model van focal. Nu heeft mijn broer uiteindelijk toch de focals gekocht gehad bij cinedream Bonheiden.Hij is zeer tevreden ook van de combinatie maar heeft de bostons nooit horen spelen. Om maar te zeggen, probeer beide te beluisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Ok, ik heb besloten, van de weekend ga ik eens gaan luisteren naar die klipsch maar ik vrees dat de keuze vast staat.   SR5006 of NR1604 + Boston Acoustics A25. Gezien ik vaak van 'zachtere' muziek houd lees ik overal dat een Marantz met Boston Acoustics toch wel een aanrader is. Die Klipsch worden ook aangeraden, maar budgetgewijs is dat weer wat naar omhoog :). Een goed starterssetje voor een kleinere kamer lijkt mij zo!   Naar film toe lijkt het mij wat dat ik de diepere bas ga missen, maar kom, keuzes moeten gemaakt worden zeker :p. Kan ik later oplossen met ne sub.   Mag ik juist nog is weten wat er minder is aan soundbars als bv de LG NB3520A? Want iemand raadde mij af om in zoiets te investeren. Als ge kijkt kosten die dingen uiteindelijk wel den helft :p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Tja als je ooit surround wilt gaan dan ga je die soundbar terug mogen verkopen. Er zitten meer nadelen aan een soundbar dan voordelen.   Bij soundbar hoort vaak ook een "sub", ja tussen aanhalingstekens wat dat ding is die naam niet waardig. Soundbars hebben vaak ook z
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ewald Van den Heede

New Member
29 apr 2013
21
0
4
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Mooie marantz ja, maar toch buiten je budget?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Vrees zrvoor dat je die kwijt zal raken
 
Laatst bewerkt door een moderator: