• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Rho

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik zal me dan ook maar even kort voorstellen. Ik heet in het echte leven dus Rik en woon in Peer (Limburg).   Echt lang ben ik nog niet met HT bezig, maar ben wel altijd al wel geinteresseerd geweest in audio en video en films en muziek en aanverwanten. Dan weer eens wat meer en soms weer eens wat minder. Maar echt weg is de interesse nooit.   Mijn set is betrekkelijk eenvoudig, maar ik kan er best van genieten. Ze wordt tegenwoordig trouwens redelijk geüpdatet. TV: Panasonic TX-L42ET5E HTPC: A8-5500 + 8GB DDR3 + Mobo met A85x chipset + 120Gb SSD + 2 x 2TB HDD + Asus BD reader/writer versterking: Marantz SR-5008 + Behringer NU3000DSP Speakers: Ari-Acoustics HE Maxi Regal Sub: CSS Trio12 in ~50liter gesloten BD player: Sony BDP-S4100
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hey. Ook welkom hier ! Wat draait er op je htpc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik draai zowel MediaPortal als xbmc. Als OS heb ik windows 8 daaien. Als het geen htpc was zou ik van die windows 8 niet echt onder de indruk zijn vrees ik. Maar hij boot heel erg snel en als je vooral een of andere mediacenter software (zoals MP of xbmc of ...) draait en verder enkel wat surft is dat geen probleem. Maar voor de rest valt het toch wel heel erg op dat dit OS eigenlijk best met een aanraakscherm gebruikt wordt. Ik vind het voor een gewone desktop of laptop iig geen verbetering in vergelijking met windows 7.   Voorlopig ben ik PowerDVD 13 Ultra aan het proberen. Ik heb AnyDVD-HD al wat getest, maar daar is zeer recent een nieuwe verbeterde versie van online gekomen. Dus die ga ik later ook nog eens checken. Maar PowerDVD werkt tot nu toe toch het beste. (voor wat weergave van BD's betreft toch.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Total Media Theater zag er anders ook erg goed uit
1f609.png
Gebruik je die als externe speler in xbmc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Nee, nog niet geprobeerd. Vanaf xbmc 12.0 blijkt dat wat moeilijker te verlopen als je Windows draait. Ik draai xbmc12.2 en heb eigenlijk geen zin om te downgraden. Hoewel ik eigenlijk nog niet echt weet wat de gevolgen daarvan zijn. Misschien dat het voor mij ook niet uitmaakt. Dat moet ik ook nog onderzoeken.   ... Er kruipt heel wat tijd in het op punt stellen van zo'n htpc, maar als ie het goed doet is het wel een heel fijn ding. Je hebt veel meer vrijheden dan een mediaspeler. Ook updates zijn makkelijker en frequenter uit te voeren. Upgrades kan je ook zelf doen en je hoeft dan niet elke keer een volledig niet toestel aan te schaffen.   TMT is een mediacenter pakket op zich, toch? Speelt die ook BD 3D af? Dat zou met PowerDVD moeten lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
TMT is gewoon de tegenganger van PowerDVD Ik vind hem prettiger om mee te werken... kan ook BD 3D aan   Zelf heb ik ook een sterke voorkeur voor htpc. Had vroeger een mede8er en een dune base, en nu een htpc met xbmc 12.2
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Welkom Rho. Zelfde Rho zoals op htforum ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Inderdaad, dezelfde.   Heb jij met xbmc 12.2 een externe player kunnen configureren? Of draai je 'm onder Linux?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nee ik gebruik momenteel geen externe speler meer. Ik deed dit vroeger wel omdat ik problemen had met de interne speler... Sinds 12.2 heb ik nergens nog problemen...   Ik zou hem wel toevoegen (TMT dan) voor 3D Maar ook daar komt nu verandering in, want gotham ondersteunt 3D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Kan je BD's met menu's afspelen met de interne speler van xbmc? Ik wil menu's hebben om makkelijk episodes te kunnen kiezen. Ik kijk eigenlijk meer series op BD dan films de laatste tijd. Dus dan is dat wel handig. Op veel BD's kan je zelfs niet meer opmaken welk bestand nu een bepaalde episode van de reeks bevat. Voor films is het minder belangrijk, maar toch nog altijd fijn om subs in te stellen etc. (ik merk dat ie soms toch niet de juiste subs vindt op het schijfje). Maar daar mis ik het niet zo erg.   3D met de interne player zou geweldig zijn. MediaPortal is daar ook aan het werken. Ze zijn volledig Windows gericht, dus op dat gebied hebben ze wel voordelen in mijn geval. Maar xbmc vind ik toch net wel fijner in elkaar zitten, hoewel ze dus voor windows een tragere ontwikkeling hebben (wegens weinig developers).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Full menus ondersteund xbmc niet. Wel een light versie.. Stel je hebt een director's cut en exteneded cut versie van een film, dan kun je deze wel via een eigen xbmc menu kiezen...   Voor series kun je nu toch makkelijk je episode kiezen? Enige voorwaarde is dat je ze dan wel afzonderlijk hebt staan uiteraard Werkt erg makkelijk.   Volledige BD's ben ik trouwens vanaf gestapt.. Neemt enorm veel plaats in, en uiteindelijk wie kijkt er naar. Extras zijn wel es leuk en menu'tjes die bewegen ook, maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de film zelf of de aflevering zelf... en niet hetgeen erond.   Subs instellen in xbmc werkt toch gewoon perfect? Niks van problemen mee...   Nogmaals, ik zou enkel een externe gebruiken voor 3D (tot nu toe)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Welkom rho, hoopte ff op eerste vrouwelijk lid, jammer
263a.png



Mss xbmc in het betreffende topic houden? Niet iedereen leest dat graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Beter ja
263a.png
Ik denk ook dat je zelfbouwspeakers hier misschien wel mensen interesseren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Full menus ondersteund xbmc niet. Wel een light versie..

Stel je hebt een director's cut en exteneded cut versie van een film, dan kun je deze wel via een eigen xbmc menu kiezen...



Voor series kun je nu toch makkelijk je episode kiezen?

Enige voorwaarde is dat je ze dan wel afzonderlijk hebt staan uiteraard

Werkt erg makkelijk.



Volledige BD's ben ik trouwens vanaf gestapt.. Neemt enorm veel plaats in, en uiteindelijk wie kijkt er naar. Extras zijn wel es leuk en menu'tjes die bewegen ook, maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de film zelf of de aflevering zelf... en niet hetgeen erond.



Subs instellen in xbmc werkt toch gewoon perfect? Niks van problemen mee...



Nogmaals, ik zou enkel een externe gebruiken voor 3D (tot nu toe)


Ik heb het ook enkel over fysieke schijfjes. Al de rest is geen probleem. Daar heb ik het niet over. Dat werkt. Dat heb ik al lang in orde. Fysieke schijfjes. Die ronde platte dingen die blinken met een gat in het midden. Fysieke schijfjes. Die zo in een blauw doosje komen. Die dingen. Enkel over die dingen heb ik het. Zoals ik het al in al die andere topics heb aangehaald. Fysieke schijfjes! Met de rest heb ik geen problemen. Subs, afleveringen, andere talen, fan-art, noem het op ... geen probleem.

Enkel met fysieke bluray schijfjes: Geen menu's, een hel om je subs dan in te stellen als ze fout staan, zeer moeilijk de juiste aflevering kiezen, bij films is het vaak niet duidelijk welke de hoofdfilm is, er zijn schijfjes waar de hoofdfilm en de hoofdfilm met commentaar van een acteur en de hoofdfilm met commentaar van de regisseur samen opstarten... noem maar op. Dat werkt gewoon niet goed.

Ik snap niet dat jij altijd over geripte, geconverteerde (naar mkv of wat dan ook, zelfs over iso's heb ik het niet) bestanden op een HDD begint. Daar zeur ik niet over. Dat werkt goed. Dat heb ik ook niet gezegd dat dat niet werkt. Zelfs het instant scrapen van NL subs bij een aflevering die geen subs heeft werkt heel netjes. Daar gaat het niet over.

In elk topic waar het er over ging heb ik al duidelijk gemaakt dat ik het over fysieke bluray schijfjes heb. Nee zelfs geen DVD's. Zelfs dat werkt goed.

Stijn, omdat JIJ geen fysieke schijfjes meer afspeelt wil dat niet zeggen dat de rest van de wereld geen gemis kan ervaren als hun schijfjes niet correct af te spelen zijn.

Ik vind het ergerlijk dat je telkens naast de kwestie antwoord en het commentaar geeft dat alles toch heel erg goed werkt. Ja, als je mijn probleem met xbmc en MP negeert, dan werkt alles prima. Dat klopt.

En in PowerDVD 13 werkt het dus wel. Net nog geprobeerd. Een fysiek bluray schijfje in de speler gestoken en alles werkte net alsof er een stand alone BD-player aan het werk was. Exact zoals ik het wil. Nu vraag ik me dus af of er nog andere pakketten zijn die dat kunnen en of je die als externe player kan configureren in xbmc. (Voor Stijn: Dus enkel om fysieke BD schijfjes af te spelen
1f609.png
, al de rest werkt inderdaad prima met de interne player van zowel MP als xbmc) Blijkbaar zou TMT6 dat moeten kunnen. Maar dat heb ik nog niet onderzocht. AnyDVD-HD kan het nu misschien ook. Maar met de vorige versie kon het niet.   Stijn, ik vind je best wel een toffe kerel hoor. Het is gewoon vevelend dat je telkens ik de vraag stel je negeert dat IK wel fysieke schijfjes afspeel. Terwijl ik telkens duidelijk zeg dat ik echte schijfjes wil afspelen en het niet over bestanden op een HDD heb. Dat heb je nu al 3 of 4 keer gedaan. Vandaar dat ik er nu zo over doordram. Je hebt me al een paar keer op het verkeerde been gezet en me laten denken dat het dus allemaal wel moet lukken, ook met fysieke BD's in een optisch station. Maar dat lukt dus niet en ik ben niet de enige die dat erg vind.(zie xbmc forum, mediaportal forum, ht-forum, en nu ook eentje hier
1f609.png
)   Ik wil toch 1 probleem aanhalen met (vooral) mkv's aan 24fps. Die lopen niet helemaal vloeiend. Het ziet er vaak nogal schokkerig uit. Over dat missende frame, elke 40 sec. heb ik eigenlijk niet te klagen. Maar vooral bij tragere beelden gaat het allemaal wat met horten en stoten. (ook met PowerDVD trouwens) Ik ben er al achter dat er ergens iets qua refresh rate moet geoptimaliseerd worden. Maar ik ben er niet helemaal uit hoe. Moet ik in xbmc gaan zoeken naar een setting, in de video-instellingen op de pc (in Windows) of op de TV zelf? De settings van de TV heb ik net helemaal uitgespit maar daar kan ik het niet vinden. De TV zoekt volgens mij zelf uit welke frame-rate er wordt binnen gestuurd via hdmi en past zich netjes aan. Dus ik denk dat er ergens iets mis gaat bij de conversie van het bestand in ofwel de mediacenter software (xbmc en MediaPortal) ofwel dat de video-settings binnen windows niet goed staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Van mijn laatste bouwsel heb ik eigenlijk niet zo heel veel info. Het is een bestaand pakket van Ari Acoustics. Het is de HE Maxi Regal. Zeer goeie speakers trouwens. Verrassend veel laag uit een compacte speaker. Lekker vervormingsloze weergave ook. Krachtige, moeiteloze weergave van dynamische stukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Rho,


Je moet het Stijn niet kwalijk nemen...gewoon TMT6 of Powerdvd laten opstarten vanuit XBMC en je kan je fysieke schijfjes afspelen!

Je hebt het vast al gelezen maar hier nog eens de link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724

Huidige chipsets van pc's hebben nog steeds problemen om 23,976hz af te spelen, er zijn wel workarounds maar zet je speler gewoon op 60 hz,zie je toch geen verschil en geen haperingen! Men stapt toch af van deze frequentie en vooral omdat het problemen geeft bij pans.


Gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wow rustig kerel. Waar had jij het over fysieke schijfjes? Ik heb dit nog NERGENS anders reeds gelezen... Waar negeer ik het feit dat jij fysieke schijfjes afspeelt? -> juist ja nergens.. Volgens mij heb je het over iemand anders. Ik zit overigens niet op mediaportal forum enzo... Bovendien beschuldig je mij dat ik geen fysieke schijfjes speel , misschien is dit wel waar misschien niet, maar ik heb wel degelijk schijfjes...   Ik snap je hele uitleg echt niet, wantt ik heb het nog nergens gelezen. Anyway, ookal ga je hier erg kort door de bocht, en verwijt je mij alles.. Ik geef je toch nog een kort antwoord   Met TMT6 of powerdvd kun je inderdaad via htpc , fysieke schijfjes afspelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Rho,


Je moet het Stijn niet kwalijk nemen...gewoon TMT6 of Powerdvd laten opstarten vanuit XBMC en je kan je fysieke schijfjes afspelen!

Je hebt het vast al gelezen maar hier nog eens de link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724

Huidige chipsets van pc's hebben nog steeds problemen om 23,976hz af te spelen, er zijn wel workarounds maar zet je speler gewoon op 60 hz,zie je toch geen verschil en geen haperingen! Men stapt toch af van deze frequentie en vooral omdat het problemen geeft bij pans.


Gr33tz
Ergens in de laatste pagina's van dat xbmc topic kan je lezen dat vanaf versie 12.0 het problemen geeft als je een externe player configureert. Het ging met vorige versies dus wel.

Blijkbaar vinden ze weinig developers voor Windows en verwachten ze dat die problemen niet al te vlug opgelost zullen worden.


Geen problemen als je'm vast op 60Hz zet? Dat moet ik dan zeker eens proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: