• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Rho

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Yep, nu is het helemaal duidelijk. Het is dus zoals ik verwacht had, maar waar altijd onvolledige antwoorden opgegeven werden. Tot de laatste de laatste antwoorden die ik kreeg in dit topic. Die zijn wel duidelijk. Zoals ik dus zelf ook gemerkt had, maar waar ik door onduidelijke info (niet alleen van leden op Home-theater of htforum hoor) niet zeker van was, worden in de gevallen waar je duidelijk nut hebt aan meer uitgebreide menu's wel degelijk externe players aangesproken of zelfs van de mediacenter software afgestapt en alternatieve software aangesproken. Zowel xbmc als MediaPortal kan niet overweg met menu's op fysieke bluray schijfjes. Mediaportal kan het wel bij een zeer beperkt aantal commerciele schijfjes (hoewel ze laten uitschijnen dat het werkt bij het merendeel van die schijfjes). Maar dat zijn er zeker niet genoeg om het echt tot een voordeel van MP te gaan bekijken t.o.v. xbmc. Bij beiden gebruik je beter externe software om je schijfjes (of volledige iso's
1f609.png
) af te spelen. Heb je enkel de hoofdfilm met 1 enkele of misschien 1 alternatieve taal en 1 set subs of heb je de serie netjes opgesplitst in afzonderlijke bestanden voor elke aflevering, dan werken zowel MP als xbmc uitstekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik vind XBMC gemakkelijk voor mijn dochter, ze kiest een film en hup de juiste taal of subs, geen menu's meer om door te lopen (ze is zes). Gemakkelijk zijn ook de profielen in XBMC, als ik inlog dan staat de film standaard op ENG Audio en NL sub, mijn dochter op NL audio en NL sub! Spaart natuurlijk h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Die profielen heb ik nog niet geprobeerd, maar in zo'n geval als bij jou lijkt me dat inderdaad ook heel erg handig.   Ik heb met PowerDVD als eens gehad dat ie een 2D film perse als 3D wou afspelen. Heeft TMT daar soms ook last van? Ik heb eigenlijk nog geen 3D afgespeeld via PowerDVD. Enkel via de Viera tools van Panasonic zelf, maar dat is een beetje online content van niet al te waanzinnige kwaliteit. Ik hoop dit weekend eens een BD3D te kunnen gaan huren om te zien hoe de kwaliteit daarvan is. (aanraders mogen hier vermeld worden)   Ik rip mijn eigen BD's niet. Ik vind het niet echt veel moeite om dat schijfe even in het optische station te steken. Natuurlijk moet ik dan wel de mogelijkheid hebben om ze netjes af te spelen en dat lukt nu dus ook wel degelijk met PowerDVD. Ik moet toch eens TMT6 gaan installeren als try-out. Jullie hebben me wel benieuwd gemaakt.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Stijn, word het is geen tijd om je admin power te gebruiken en topic te splitsen en in de juiste secties van het forum te verdelen?

Gaat echt een zootje worden als alles door elkaar blijft lopen denk ik. Mensen die in de toekomst gelijkaardige problemen gaan tegenkomen zullen aan deze discussie nooit wat hebben anders.

Ja als ik achter de pc zit.. Via ipad is dat lastiger...


Er zijn trouwens mods die ook iets mogen doen.. Topics splitsen enzo kunnen zij ook..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die profielen heb ik nog niet geprobeerd, maar in zo'n geval als bij jou lijkt me dat inderdaad ook heel erg handig.



Ik heb met PowerDVD als eens gehad dat ie een 2D film perse als 3D wou afspelen. Heeft TMT daar soms ook last van?

Ik heb eigenlijk nog geen 3D afgespeeld via PowerDVD. Enkel via de Viera tools van Panasonic zelf, maar dat is een beetje online content van niet al te waanzinnige kwaliteit.

Ik hoop dit weekend eens een BD3D te kunnen gaan huren om te zien hoe de kwaliteit daarvan is. (aanraders mogen hier vermeld worden)



Ik rip mijn eigen BD's niet. Ik vind het niet echt veel moeite om dat schijfe even in het optische station te steken. Natuurlijk moet ik dan wel de mogelijkheid hebben om ze netjes af te spelen en dat lukt nu dus ook wel degelijk met PowerDVD. Ik moet toch eens TMT6 gaan installeren als try-out. Jullie hebben me wel benieuwd gemaakt.
263a.png

Ik dacht dat we hier ergens een 3d aanraders topic hadden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik ga eens op zoek.
263a.png
Dat moet een interessant topic zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ondertussen een kleine update i.v.m. de samenstelling van de set gedaan. De Sony bluray speler is verkocht. (zie OP)   De speakers krijgen ook een update. Ik heb momenteel 2 sets die ik kan gebruiken, maar de beste van de 2 is esthetisch niet zo naar onze smaak. Die krijgt dus binnenkort een nieuw jasje. Die speakers presteren ver boven wat hun prijs doet vermoeden.
 
Laatst bewerkt door een moderator: