• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Sorry maar das echt bullshitIk heb nergens problemen.... met wifi

Het is het toestel zelf die problemen heeft met airplay
Rustig aan jongen
1f609.png
Vreemd, dat hier al enige tijd met verschillende apparaten alles probleemloos en stabiel werkt, dan moet er toch iets meer aan de hand zijn waarom dit bij jou niet optimaal werkt
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik loop prikkelbaar :p Nee, nog nooit gewerkt hier op ipad, ale het werkt wel maar zodra ik iets anders open, dan stottert het

Ik laat het dan ook direct links liggen

Bovendien als het toestel zelf bekabeld afspeelt, zal het altijd beter zijn dan dat een ander toestel het afspeelt en over wifi moet verzenden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
mysteryliner zei:
Dacht dat airplay nog niet uit de alpha testing gegroeid was bij sonos?

Heb het niet over binnen de sonos app liedjes op uw telefoon afspelen.. Maar daadwerkelijk die airplay functies. ....geen idee wat de voordelen zijn, maar hier zijn ooit mensen die precies zot worden van airplay functies

@broodro0ster zit jij ook in sonos app alpha? Of beta HW?
Ik heb geen Sonos hardware. Gewoon AppleTV en AirPlay naar mijn 2 denon receivers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Skank zei:
Ja 1 liedje Ik ben er echt geen voorstander van Ik laat liever het toestel zelf afspelen ipv alles via air
Daar hebben we het al eens over gehad he
1f606.png
, het Airplay protocol is iets complexer dan gewoon streamen van iPhone/iPad naar een willekeurige Airplay ontvanger. In bepaalde situaties geeft de iOS device het adres van de stream door aan de Airplay ontvanger en speelt de Airplay ontvanger de stream dus rechtstreeks af net zoals elke client dat zou doen.

Airplay is weliswaar niet audiofiel, maar is sonos dat dan wel en de hamvraag IMHO is dan ook: hoeft dat ook zozeer? De grootste beperking van Airplay is dat het een point-to-point of point-to-multipoint protocol is, terwijl sonos een echte multipoint-to-multipoint multiroom systeem is.

De integratie van Airplay in Sonos kan je alleen maar toejuichen. Hoe opener een systeem hoe beter. Misschien is Airplay wel de enige mogelijkheid om Apple Music te integreren in Sonos?

Desalniettemin, de laatste versie van Blueroom is veelbelovend met de controllertoetsen op de node, de integratie van touchtoetsen in Sonos is een onvermijdelijke stap om bij te blijven. Het had echter nog verder gekund zoals SoundTouch van Bose en de Bluetooth Puck.
SoundTouch_Puck_remote_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
De prijs is er ook naar, amai.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat is dat voor u, als geen iphone 6s kunt veroorloven :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik kan spotify niet toevoegen aan mn sonos. Ik zie de optie toevoegen muziekservice niet meer, ook niet onder instellingen Wat nu Herinstallatie lost niks op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Skank zei:
Ik kan spotify niet toevoegen aan mn sonos. Ik zie de optie toevoegen muziekservice niet meer, ook niet onder instellingen Wat nu Herinstallatie lost niks op
Tiens, bij mij staat dat gewoon tussen m'n services hoor .... ohh ... euh ... sorry...

Ik gebruik hier Logitech Media Server
1f608.png
1f608.png
1f608.png
1f608.png
1f608.png
1f608.png
Da's iets dat eigenlijk altijd werkt
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik kan spotify niet toevoegen aan mn sonos. Ik zie de optie toevoegen muziekservice niet meer, ook niet onder instellingen Wat nu Herinstallatie lost niks op
Vreemd? Kijk eens of dit vanop een computer op de Sonos App. wel lukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
Ik kan spotify niet toevoegen aan mn sonos. Ik zie de optie toevoegen muziekservice niet meer, ook niet onder instellingen Wat nu Herinstallatie lost niks op
Bluesound node Kopen?
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
Ik kan spotify niet toevoegen aan mn sonos. Ik zie de optie toevoegen muziekservice niet meer, ook niet onder instellingen Wat nu Herinstallatie lost niks op
Vreemd ik heb de laatste versie van de iOS en Mac apps, en hier staat de "Add Music Services" gewoon nog steeds in de lijst.

 

Bijlagen

  • Screenshot 2015-10-31 12.59.33.jpg
    Screenshot 2015-10-31 12.59.33.jpg
    266,2 KB · Weergaven: 82
  • IMG_9411.jpg
    IMG_9411.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Opgelost Should have known... Stupid of me

Ik zit in beta vandaar.. Eruit gestapt en tada its back.. Ik werd ernochtans voor gewaarechuwd.. Maar tis al lang geleden
263a.png
Anyway.. Spotify nu op sonos
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Enkel ios ?
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Yup Voorlopig enkel via ios Android zal wel volgen

Het is in feite je ios device die gaat luisteren hoe de akoestiek is

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=eY2itIvOVgc</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dit komt omdat ios quality tested microfoons heeft met minimum standaard kwaliteit , door de wildgroei van android apparaten kunnen ze geen minimum kwaliteit garanderen en dus ook niet de juistheid van de meting . gaat later nog een losse meetmicrofoon kopen die je met android en ios kan verbinden om zo alsnog een meting te doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Idd, iOS zullen ze meer onder controle hebben omdat het aantal devices en dus wss ook het aantal microfoontjes beperkt is.

Maar het lijkt me nog steeds bizar dat je met zo'n microfoontje een deftige acoustische meting kan doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik zag vandaag trouwens dat MiniDSP met een microfoon komt voor smartphones (met calibration file), de PMIK. Zo iets zou, mits goede software ondersteuning, wel tof zijn voor sommige toepassingen!
 
Laatst bewerkt door een moderator: