• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

subwoofer vraagje

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bart, ik ga me niet te veel moeien met uw zaken, maar ik loop vast in uw redenering...

Ge wilt een top receiver kopen .... ok.. maar dan gaat er er streaming content mee bekijken?
Ge moet wel begrijpen dat de audio op die streaming content serieus gecompressed is....dus dat extratje dat je normaal zou kunnen krijgen gaat ge grotendeels terug teniet doen.


Ge koopt toch ook gene ferrari om er mee op de binnenwegskes mee te rijden, ge wilt daar toch eens op een cicuit mee rijden nie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
in andere berichtgeving heeft hij gezegd dat stereo belangrijk is bij hem en surround bijzaak. Dan is een top receiver een goede keuze daar deze een.mooiere stereo weergave geeft tegenover simpelere modellen . Die voldoen.meestal voor surround weergave maar laten steken vallen in stereo weergave
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
ilstino zei:
zoek maar eens reviews van Anthem. Die zijn uitermate positief . Dit merk is te verkrijgen bij Alpha high end en hificorner. Ik weet dat Alpha in Brasschaat deze in demo heeft staan. Qua Power en stereo weergave is dit merk bijna ongeëvenaard. Tenzij je naar pre pro gaat
Bedankt. heb ondertussen ook een zaak redelijk vlakbij gevonden die ze ook verkoopt (mediaelectronics in Boortmeerbeek)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
krikri zei:
Bart, ik ga me niet te veel moeien met uw zaken, maar ik loop vast in uw redenering...

Ge wilt een top receiver kopen .... ok.. maar dan gaat er er streaming content mee bekijken?
Ge moet wel begrijpen dat de audio op die streaming content serieus gecompressed is....dus dat extratje dat je normaal zou kunnen krijgen gaat ge grotendeels terug teniet doen.


Ge koopt toch ook gene ferrari om er mee op de binnenwegskes mee te rijden, ge wilt daar toch eens op een cicuit mee rijden nie?
Bedoel je met streaming content het bekijken van een serie of film via bijvoorbeeld de Netflix app op de Shield of de tv? Is daar zoveel verschil met dezelfde film te bekijken op blu-ray dan?
Ik ben ook nog bezig onze CD collectie te rippen naar flac, en deze op een NAS te parkeren en via een Bluesound node 2 te streamen

Wanneer ik nu mijn huidige onkyo gebruik lijkt het od ik altijd het voume hoog moet zetten. Het is ook maar een 300 euro model en ik vrees dat het vermogen echt niet werkt voor mijn luidsprekers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja toch wel. Het geluid van Netflix is echt kak in vergelijking met de blu-ray variant. Netflix klinkt zeer gecompenseerd
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
broodro0ster zei:
Ja toch wel. Het geluid van Netflix is echt kak in vergelijking met de blu-ray variant. Netflix klinkt zeer gecompenseerd
2639.png
aangezien ik nog een PS4 heb, dewelke ook Blu*ray aankan, kan ik deze hiervoor gebruiken of is een echte blu-ray of later een UHD speler beter

maar nogmaals, ik kan niet meer dan 5 luidsprekers plaatsen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
een echte blu Ray speler is is altijd het beste. Verschil tussen Netflix en blu Ray is best groot. Netflix = tussen 4 en 8gb per film en max Dolby digital.
Blu Ray is tussen 25 en 50gb per film en max Atmos / Dolby true HD / DTS HD master . Zelf met een 5.0/5.1 opstelling hoor je deze verschillen hard . Alsook is er verschil in beeldweergave. Je moet de test maar eens doen 30 min film zien op Netflix en erna dezelfde film 30 min op blu Ray bekijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
Het is btw ook logisch dat een receiver van 300€ een totaal andere klank geeft dan een van 2000€. Je gaat een Dacia ook niet vergelijken met een Ferrari
1f609.png
ondanks ze beiden op benzine rijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
jullie hebben overschot van gelijk alleen zit je dan weer met de opslag van die schijfjes, (rekken kopen enz, + eenmaal een film bekeken hoe vaak herbekijk je die dan nog)? nu komt alles mooi uit de netwerkkabel. Maar dat de kwaliteit beter zal zijn ga ik niet tegenspreken. Aan de andere kant heb je nu ook toch H265 compressie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Als je een top toestel zoekt met kleine footprint, geschikt voor 5.1 en een topklasse stereo weergever, zou ik Arcam Solo Movie (de nieuwe) adviseren.
Toestel is niet goedkoop, maar is voor mijn part met de juiste speakers allesbehalve een compromis. Je kan er muziek mee streamen - en met de hulp van een Chromecast oa. ook Netflix en YouTube - en bovenal ... hij heeft een ingebouwde CD/bluray speler.
1f632.png

De combo klinkt alvast voor stereo beter dan een Arcam Bluray speler met losse receiver. Alleen in absoluut vermogen komt hij tekort tov een zwaardere Arcam. Maar bij mijn aanvoelen niet tov een gemiddelde Denon of Marantz.
Een juiste sub erbij die je laagweergave kan overnemen... en je hebt alle vermogen dat je ojt kan wensen in een gemiddelde huiskamer...
Ik heb er eentje op demo staan, mocht je interesse hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik wou eigenlijk aangeven dat ik denk dat het vershil tussen netflix geluid vs. bluray geluid groter is dan het verschil in geluid tussn een denon/marantz/pioneer/yamaha reciever van. 1000+ euro en eentje van Nad, anthem etc... ik heb natuurlijk niet alle merken in mijne living staan, ik baseer me voor een stuk op commentaren op internetblogs en basiskennis in electronica en it.

Ik zou best wel eens een test wilen ondergaan... er zitten hier mensen op het forum die in winkel staan of uitbaten ;-)...ou mooi zijn om eens het verschil te kunnen horen tussen een denon van 1500 a 2000 euro en een arcam van 4000 euro, een keer met roomcorrection sw en een keer in pass trough aangelsoten op de zelfde speakers.

Test moet blind worden uitgevoerd. je mag dus niet weten welke versterker opstaat..anders is je keuze ziezo vertekend.

Wat nog straffer zou zijn is moesten we drie merken kunnen aansluiten, de eerste die in staat is de merken te herkennen in een blinde test betaal ik een pint
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Van toeval gesproken .... zou het mogelijk zijn de arcam solo aan te sluiten op een paar speakers alsook een denon van pakweg 1600 euro?

We kunnen dan metteen wat testen uitvoeren, ik ben echt benieuwd wat ik mis op mn huidige setup.... ik luister stereo op mn receiver vnml. in passtrough mode, dus geen subs of equalizer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Valt te bekijken. Maar in dit geval was het de Topic Starter die aangaf dat hij liever een meer "upmarket" produkt genre NAD of Arcam of Anthem koopt voor de stereo kwaliteiten, dan een surround toestel van Denon, Yamaha edm.
Als ik afga op wat ik lees op fora en hoor van gebruikers, is Anthem voornamelijk sterk in HT en minder in stereo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Is het in dat geval niet beter bij de klasieke arcam reeks te blijven?

Ik dacht dat hun marketing strategy voor de Arcam solo reeks nu net is om met denon te concureren, je hebt dus niet de vermeende high end componenten ;-)...


Wat mischien wel een reden kan zijn om arcam te gebruiken is de aanwezige room correction SW... maar dan vraag ik me af of je dan niet beter kan investeren in een dedicated appliance, en/of je equalizer in de receiver manueel configureerd op basis van dirac sw op je laptop....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
bart zei:
aangezien ik nog een PS4 heb, dewelke ook Blu*ray aankan, kan ik deze hiervoor gebruiken of is een echte blu-ray of later een UHD speler beter

maar nogmaals, ik kan niet meer dan 5 luidsprekers plaatsen
verschil tussen netflix en fysieke schijfjes of volledige rips is voor mij ongelooflijk groot. Het verschil tussen bluray spelers onderling heb ik zelf nog niet echt gemerkt. Ik heb een lange tijd een pio blu ray speler gehad en mijn ps4 . Ziet er op beide toestellen zelfde uit. Kan natuurlijk niet vergelijken met blu ray spelers van 2000 euro of zo...
Qua films kopen. Ik doe het zo. Ik d*wnl*ad ook films naar de nas, meestal bd25 of gewoon 1080 p. De films die ik echt goed vind koop ik achteraf op blu ray. Ik herbekijk deze films echt meermaals terug. Al de rest wordt van de nas verwijdert. Echt elke film gaan kopen zou ik nooit doen voor ze reeds bekeken te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
krikri zei:
Is het in dat geval niet beter bij de klasieke arcam reeks te blijven?

Ik dacht dat hun marketing strategy voor de Arcam solo reeks nu net is om met denon te concureren, je hebt dus niet de vermeende high end componenten ;-)...

Wat mischien wel een reden kan zijn om arcam te gebruiken is de aanwezige room correction SW... maar dan vraag ik me af of je dan niet beter kan investeren in een dedicated appliance, en/of je equalizer in de receiver manueel configureerd op basis van dirac sw op je laptop....
In de Arcam solo zitten "Class G" eindtrappen die je enkel terugvind in de AVR850. De AVR390 en 550 gebruiken klassieke A/B eindtrappen. Dus dat het niet de "vermeende high end componenten" zijn, kan ik formeel tegenspreken. We spreken dan wel over 50W in de Solo tov 100 in de AVR850.
De Solo heeft GEEN room EQ, van geen enkele soort. Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je een goed werkend systeem van room correctie op je subwoofers toepast, zoals ik steevast doe in mijn subs.

Een alternatief voor een dure receiver is een combinatie van een lichtere all-round receiver genre Denon AVR X3300 of Marantz SR60xx die over pre outs beschikt. Als je die dan combineert met actieve fronts (L/R), kan je de dynamiek en integratie benaderen van een duurdere set.
Ik had hier onlangs een oude Marantz SR6005 gecombineerd met 2 actieve monitoren van A*BNB en 2 subs... dat liet héél weinig te wensen over.
Veruit de meeste power in de surround track, gaat naar de fronts. Als je die kan ontlasten met een extra eindtrap (of actieve speakers), dan is het vermogen van de lichtere toestellen geen issue meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik kan trouwens beamen dat de klank van bluray er echt wel bovenuit steekt.
Sommige films op Netflix zijn qua klank verrassend goed - ik denk aan Monsters vs Aliens en The Good Dynosaur - maar de meeste missen punch en diepgang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Waarom geen Arcam AVR390 of 550? Ik heb er misschien overheen gelezen, maar dit lijkt mij toch een zeer goed toestel - zeker met Dirac Live. Eventueel achteraf een extra pre-amp voor je fronts, maar in vergelijking met je Onkyo gaat deze je omverblazen vermoed ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/2263-subwoofer-vraagje/?postID=46692#post46692" data-author="A*Brand NewBox"> In de Arcam solo zitten "Class G" eindtrappen die je enkel terugvind in de AVR850. De AVR390 en 550 gebruiken klassieke A/B eindtrappen. Dus dat het niet de "vermeende high end componenten" zijn, kan ik formeel tegenspreken. We spreken dan wel over 50W in de Solo tov 120 in de AVR850.
De Solo heeft GEEN room EQ, van geen enkele soort. Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je een goed werkend systeem van room correctie op je subwoofers toepast, zoals ik steevast doe in mijn subs.

Een alternatief voor een dure receiver is een combinatie van een lichtere all-round receiver genre Denon AVR X3300 of Marantz SR60xx die over pre outs beschikt. Als je die dan combineert met actieve fronts (L/R), kan je de dynamiek en integratie benaderen van een duurdere set.
Ik had hier onlangs een oude Marantz SR6005 gecombineerd met 2 actieve monitoren van A*BNB en 2 subs... dat liet héél weinig te wensen over.
Veruit de meeste power in de surround track, gaat naar de fronts. Als je die kan ontlasten met een extra eindtrap (of actieve speakers), dan is het vermogen van de lichtere toestellen geen issue meer.
</woltlab-quote> die klasse G is toch ook een klassieke A/B eindtrap?
Hij gebruikt enkel een klasse A bij lagere volumes (lager dus dan het volume waar de meesten onder ons een film naar kijken).
=> Dit filmje geeft wat duiding: <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=IOmX1OeMDu0</woltlab-metacode>
Wel spijtig dat ie geen dirac room correction heeft.

Een toestel van 50 watt (1khz / 0,2% THD all channels) voor een prijs van 2000 Euro, zonder room correction en naar hun eigen zeggen "mainstram" componenten krijg je aan mij niet verkocht, sorry....
ALs je naar de specs kijkt ( functions, vermogen, specs power supply, gewicht, afwerking etc..) zit er echt niks high end in.


Ik denk dat je meer waar voor je geld zal krijgen met die Anthem.
 
Laatst bewerkt door een moderator: