• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Synology ds 1513+

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Best wel. Ofwel koop je een gigabit router ter vervanging van je huidige router ofwel koop je een gigabit switch en hang je die tussen de apparaten en de router. Dan ben je er voor 30-50euro vanaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok maar bij het laatste heb ik dan geen draadloos signaal in de living/ht en dat is een vereiste daar de modem van telenet in mijn kelder hangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Jouw huidige wifi router blijft werken als je daar een switch tussen plaatst.

Of is het de bedoeling dat je gaat werken met meerdere wifi accesspoints zodat je over de hele woning goede wifi hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat wist ik niet, ik dacht dat alles in het netwerk dan gigabit moest ondersteunen? Ik dacht dat de rest van het netwerk aangetast werd door het tragere onderdeel in het netwerk.

Draadloos signaal is enkel in de ht nodig. Wil ook wel goed draadloos signaal op de kamer van mijn dochter boven zodat ze naar hartelust met de ipad kan spelen op haar kamer. Hier ligt wel cat 5e aansluiting getrokken tot in de kamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Neen, niet je hele netwerk wordt aangetast. Enkel de communicatie met je oude routertje loopt over 100Mb/s. Alle gigabit apparaten op het netwerk zullen de volle speed gebruiken.

Enkel communicatie van en naar de Wifi clients op die router is dus beperkt tot 100Mb/s. Maar dat is geen probleem want je Wifi is nog trager.

Broodro0ster's advies om enkel een switchke ertussen te plaatsen is de simpelste en goedkoopste oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok bedankt jongens. Is er een bepaald merk of type dat de voorkeur draagt? Of blijft da allemaal wat gelijk.

@Skank. Ik koop die dingen liever nieuw. Ga dat vandaag trouwens ineens vandaag in orde maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als je het hier over een gigabit switch gaat, maakt het merk weinig uit. Gewoon de goedkoopste 5 of 8-poorts switch zou prima moeten voldoen, zelf heb ik hier 2x TP-Link 8-poorts
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Exactly, merk doet er niet echt toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ga mijn muziek beginnen rippen. Enige tips hoe ik best te werk ga ivm tags en dergelijke voor optimaal gebruik in ds audio? rekening houdende dat ik later ga overstappen naar de bleusound node. Zou het graag van de eerste keer goed beginnen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Rippen met bv DBpoweramp en taggen met bv ID-tag of Mediamonkey (mijn voorkeur).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
K ga ik is bekijken.

Wat ik me nog afvraag. Voorlopig heb ik enkel 1 hd in van 4 tb. Ga er nu nog een tweede bijsteken die in mijn duNe ingebouwd zat.

2 vragen:

1. Dit is geen wd red. Wel een wd maar weet zelfs niet juist meer welke. Vormt dit een probleem?

2. Voorlopig ga ik nog geen raid opstelling maken. Dit is binnekort zeker het plan wanneer ik mijn 2 de 4tb schijf zal hebben. Wat ik me al even afvraag Moet je wanneer je de instellingen van de hd's wijzigd terug dsm installen? En ben je je gegevens van de aanwezige schijven kwijt dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
djaxx zei:
Ik ga mijn muziek beginnen rippen. Enige tips hoe ik best te werk ga ivm tags en dergelijke voor optimaal gebruik in ds audio? rekening houdende dat ik later ga overstappen naar de bleusound node. Zou het graag van de eerste keer goed beginnen doen.
Gewoon zorgen voor rippen naar FLAC formaat en tags ineens goed laten invullen. Met eigen CD's etc zal dat 99% volledig automagisch gaan. Veel kan je niet mis doen, zolang je maar niet gaat rippen naar 128kbits MP3
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
K ga ik is bekijken. Wat ik me nog afvraag. Voorlopig heb ik enkel 1 hd in van 4 tb. Ga er nu nog een tweede bijsteken die in mijn duNe ingebouwd zat.

2 vragen:

1. Dit is geen wd red. Wel een wd maar weet zelfs niet juist meer welke. Vormt dit een probleem? 2. Voorlopig ga ik nog geen raid opstelling maken. Dit is binnekort zeker het plan wanneer ik mijn 2 de 4tb schijf zal hebben. Wat ik me al even afvraag Moet je wanneer je de instellingen van de hd's wijzigd terug dsm installen? En ben je je gegevens van de aanwezige schijven kwijt dan?
1: Maakt niets uit zolang je DS de schijven maar ondersteund. 2: Wanneer je dit wenst te doen, moet je deze schijf als volume gewoon toevoegen, dus geen raid en dergelijke toepassen. Je OS blijft dan gewoon op je eerste WD Red schijf staan en op je 2de schijf kan je bv voorlopige data plaatsen. Wel opletten, wanneer je deze later uit je nas haalt deze niet standaard door windows zal gelezen worden en je hiervan een backup maakt.

Succes
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ok dat zal wel lukken maar begrijp ik het dan goed dat wanneer ik later naar raid configuratie ga, ik dsm terug zal moeten installen en alles terug moet gaan configureren qua instellingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
jvanhambelgium zei:
Gewoon zorgen voor rippen naar FLAC formaat en tags ineens goed laten invullen. Met eigen CD's etc zal dat 99% volledig automagisch gaan. Veel kan je niet mis doen, zolang je maar niet gaat rippen naar 128kbits MP3
1f609.png
Flac was idd de bedoeling. De flac bestanden die niet van mijn cd s komen allemaal gaan taggen zal wel een werkje worden vrees ik :s , gelukkig heb ik nog niet zoveel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
ok dat zal wel lukken maar begrijp ik het dan goed dat wanneer ik later naar raid configuratie ga, ik dsm terug zal moeten installen en alles terug moet gaan configureren qua instellingen?
Wanneer je later naar raid of SHR gaat, wordt je DSM over de 2 schijven weggeschreven! Hierdoor kan je bij uitval van 1 schijf verder blijven werken en een nieuwe schijf toevoegen, zonder dat je hierdoor DSM opnieuw voor hoeft te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Wat is je huidige Config? Op de synology website kun je een tabel vinden winnaar je kunt migreren zonder te hoeven formatteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Jij bent vrij om te kiezen he. Er is echter niks aan de router , of switches heb ik ook over
1f609.png
Binnenkort vliegt alles te koop
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Joske007" data-link="http://home-theater.be/topic/938-Synology-ds-1513?postID=24338#post24338"> Rippen met bv DBpoweramp en taggen met bv ID-tag of Mediamonkey (mijn voorkeur). </woltlab-quote> Rik. Wanneer ik google krijg ik enkel id3tag te zien? Is dit het programma dat je bedoelt? Had ook mijn vroegere eens getest zei:
Wat is je huidige Config? Op de synology website kun je een tabel vinden winnaar je kunt migreren zonder te hoeven formatteren.
Thx, ga ik is bekijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator: