• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
crap, ge gaat van 200 naar 100, da's dus halvering als ge't mij vraagt...

anderzijds, ik ken genoeg mensen die een 200mbit lijn betalen en nog altijd via 802.11g/n kaartje liggen te smurfen, of intern een 100mbit lan hebben of erger op ne powerline zitten te klooien - der is geen zeggen aan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bij Orange kan je ook 200mbits krijgen, als extra aan 10 euro/maand.
Orange kan een alternatief voor Telenet zijn, afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan extra's zoals bijvoorbeeld Yelo TV (wat Orange op dit moment niet heeft volgens mij) en het prijsverschil (goedkoper of duurder) zal afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bij Orange kan je ook 200mbits krijgen, als extra aan 10 euro/maand.
Orange kan een alternatief voor Telenet zijn, afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan extra's zoals bijvoorbeeld Yelo TV (wat Orange op dit moment niet heeft volgens mij) en het prijsverschil (goedkoper of duurder) zal afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
Idd luckske snapt het en is ook eerlijk, akkoord gn yelo maar hoeft nt vr mij, voordat prijsverschil heb ik zelfs netflix..
Bovendien is orange bezig met een yelo app but i dont care.

Clue is, als je wil dat er idd een alternaief is, maar je moet willen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Voor mij is het gebrek bij orange eigenlijk het gebrek aan vaste lijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
sandervdw zei:
Voor mij is het gebrek bij orange eigenlijk het gebrek aan vaste lijn.
dat is opgelost door eenovh voip.
Je betaalt 1,18 euro per maand en hebt voip, onbeperkt 24/24 ipv na 17u bij telenet
Als je los vaste tel pakt bij telenet kost je dat bijna 20 euro, de dieven!

Ovh is de oplossing, zelfs met nummerbehoud
Dus geen excuUs sander
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
nogmaals, als je ech wilt , is er een oplossing volledig op eigen maat! gOedkoper en uiteindelijk zal je meer hebben in de plaats
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hmmm, ik stel me vragen hoe jullie diensten vergelijken, enfin, voor wat het waard is...

Telenet Internet & Tv abo Fiber 200 kost 68,96€
Bij Orange kost dit 65€ (+10€ extra? ontgaat me), maar omdat ze dat 'veel' vinden (zo maken ze mij dat wijs) doen ze aan koppelverkoop door GSM abo's te slijten aan TV & Internet dienst:

Een Whoppa (vaste lijn, internet en TV) kost 77,93€
Bij Orange betaal je naar analogie 25€ voor het GSM abo en 49€ voor Internet en TV (samen 74€). Wil je 200 Mbps, tel daar dan nog 10€ bij. En wil je de dienst vaste lijn erbij (als alternatief voor het verliezen van uw fixed line) dan tel je nog eens 3€ bij. Aan hoeveel zitten we? 87€

Niet echt een eerlijk vergelijk want je zit daar met die vaste lijndienst nog... een vaste lijn dat toch stabieler is tov orange dat nog niet overal goede dekking heeft.

Puur internet en TV, op 100mbit:

Telenet Basic 61,33€
Orange 65€

(ik laat install/activatie even opzij, want daar zijn altijd "promo's" op)

Toevallig omdat ik met Orange aan de phone hing ivm onze gsm abo's op kantoor. Los van het feit welke snelheid je kiest - er heeft hier al iemand aangehaald dat GRATIS of stukken goedkoper voor eenzelfde produkt (meestal) niet bestaat. Da's nu toch niet moeilijk?
263a.png


Don't get me wrong, het is heel goed dat andere providers wat tegengewicht geven tov de 2 monopolisten hier, we betalen inderdaad bakken meer tov andere landen ... de komst van orange/voo is dik welgekomen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jij vergelijkt niet eerlijk
Orange 65?
Ik betaal de eeste 6 maanden 39 daarna 49 totaal geen idee hoe jij aan 65 komt? Als je een gsm abo erbij neemt, moet je dat Bij telenet ook doen.
Whoppa kost 77,93 zeg je
Bij orange en ovh kom ik aan
49 +10 ( als je 200 snelheid wil , wat uberhaupt niet nodig is)+1,18= 60,18 ipv 77,93 (als die prijs klopt v telEnet want ik betaalde meer voor whoppa in realiteit, laat staan los vd verwachte verhoging weer.
Bijkomed 6 maand korting bij orange, ook mooi meegenomen



Conclusie is dat toothless totaal niet eerlijk Vergelijkt, geen wonder dat er geen "alternatief is"
AppeLs met appels graag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
dat is opgelost door eenovh voip.
Je betaalt 1,18 euro per maand en hebt voip, onbeperkt 24/24 ipv na 17u bij telenet
Als je los vaste tel pakt bij telenet kost je dat bijna 20 euro, de dieven!

Ovh is de oplossing, zelfs met nummerbehoud
Dus geen excuUs sander
263a.png
Nee, maar het excuus is dat ik geen gsm-abo nodig heb. Dus heb ik daar uiteindelijk voor 40 euro voor een vergelijkbaar pakket van Whop.
Whop kost mij 58 euro, waarvan 42 euro rechtstreeks door mijn werkgever wordt betaald en ik dus effectief 16 euro. Orange biedt geen soortgelijke regeling aan dus dat is sowieso al geen alternatief.

Als volledig particuliere klant zou ik het wel overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het is echt afhankelijk van je eigen noden.. zelf heb ik ook gekeken om over te stappen, maar voor mij was het op dat moment geen voordeligere oplossing

Waar haal je die 65 euro trouwens vandaan? Voor zo ver ik zie is het minimum bij Orange: Kolibrie + Orange Internet/TV wat op 57 euro uitkomt of is er wel degelijk een minimum vastgelegd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Bij mij komt er 1,34 bij.....ga ik daar van wakker liggen.....denk het eerlijk gezegd niet , kzal wel een pintje minder drinken dan op café
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Jij vergelijkt niet eerlijk
Orange 65?
Ik betaal de eeste 6 maanden 39 daarna 49 totaal geen idee hoe jij aan 65 komt? Als je een gsm abo erbij neemt, moet je dat Bij telenet ook doen.
Whoppa kost 77,93 zeg je
Bij orange en ovh kom ik aan
49 +10 ( als je 200 snelheid wil , wat uberhaupt niet nodig is)+1,18= 60,18 ipv 77,93 (als die prijs klopt v telEnet want ik betaalde meer voor whoppa in realiteit, laat staan los vd verwachte verhoging weer.
Bijkomed 6 maand korting bij orange, ook mooi meegenomen



Conclusie is dat toothless totaal niet eerlijk Vergelijkt, geen wonder dat er geen "alternatief is"
AppeLs met appels graag
lees eerst goed of bel es naar orange en vraag een internet + TV abo, dat kost u 65 euro ZONDER GSM abo
vandaar dat ze dat niet promoten, ze lappen er u sowieso een gsm abo bij

never mind hoor, toch useless deze discussie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
luckske zei:
Het is echt afhankelijk van je eigen noden.. zelf heb ik ook gekeken om over te stappen, maar voor mij was het op dat moment geen voordeligere oplossing

Waar haal je die 65 euro trouwens vandaan? Voor zo ver ik zie is het minimum bij Orange: Kolibrie + Orange Internet/TV wat op 57 euro uitkomt of is er wel degelijk een minimum vastgelegd?
*zucht* Kolibrie is een abo van 8€/maand, als ge wilt vergelijken moet ge minstens een abo van 20€ in de maand nemen, de prijs van uw vaste lijn van telenet... maar dat hebben ze niet, 't is ofwel 15 euro ofwel 25 euro in die gsm abo's - mor een vaste lijn kunt ge al niet vergelijken met een gsm abo dus...
vandaar het vergelijk puur internet en TV wat op 65€ komt - ik zei dat ik aan de lijn gehangen heb met Orange vandaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het is niet mijn bedoeling je hier persoonlijk aan te vallen of te doen zuchten. Ik begrijp volledig je punt dat als je 1 op 1 gelijkaardige producten wilt (snelheid, belminuten, functionaliteiten, etc) dat je duurder uitkomt dan 57 euro of 65 euro en dat je uiteindelijk het product moeilijk kunt vergelijken omwille van het ontbreken van de vaste lijn of je moet met VOIP services beginnen.

Vandaar dat ik ook aanhaalde dat het sterk afhankelijk is van je wensen en met Orange is er de mogelijkheid om dat iets meer te fine tunen en daarop te besparen.

Je gaf aan contact met Orange gehad te hebben en daarom dat ik het ook vroeg. Want als je puur op hun website verder gaat, is een kolibrie + internet/TV aan 57 euro een perfecte mogelijkheid - dat ze een minimum van 65 euro aanhouden kan ik niet zomaar terug vinden (wel voor zoals je zegt internet/TV enkel zonder GSM abo). Maar voor bijvoorbeeld iemand die geen vaste lijn nodig heeft en niet veel met hun GSM belt kan dit toch een perfect alternatief zijn.



Waarom dit mogelijk is en daarmee ook goedkoper dan enkel hun internet/tv aan 65 euro weet ik ook niet of er zit nog ergens een addertje onder het gras.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2017-01-13 17.39.32.png
    Screenshot 2017-01-13 17.39.32.png
    210,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ToothLess zei:
lees eerst goed of bel es naar orange en vraag een internet + TV abo, dat kost u 65 euro ZONDER GSM abo
vandaar dat ze dat niet promoten, ze lappen er u sowieso een gsm abo bij

never mind hoor, toch useless deze discussie
ik heb sowieso een gsm abo nodig.
Dit kost mij bij orange 49+15+1,18= 65,18
Bij telenet kost me dat een pak meer

Als je echt geen gsm nodig hebt is het idd mss niet zon goed idee en moet je iets anders zoeken
mAar wie heeft nu geen gsm nodig..
Los daarva, als je je abo van je baas krijgt ja...
Daar heb ik her niet over?
Ikheb het vooral over de meeste"normale" gebruikers, en die hebben op zn minst wel 1 gsm in de familie nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Voor mij helaas geen alternatief, want GSM abo van het werk en 2 abo's voor één persoon ... nee dank u, heb al méér dan genoeg met 1
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ER is volgens mij iets dat je over het hoofd ziet. Je ligt hier door te drammen van men kan niet meer MAAR je hebt ocharme 2 weken uwen orange. IK heb al 15 jaar telenet, nooit problemen, supersnel stabiel internet. Ik denk dat je eerst is een jaartje moet bekijken of het wel zo goed is als je zelf voorspiegeld...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mike

New Member
14 aug 2016
10
0
4
gelukkig is de installatie kost van 150 euro weggevallen anders was het ook nog niet de moeite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
ER is volgens mij iets dat je over het hoofd ziet. Je ligt hier door te drammen van men kan niet meer MAAR je hebt ocharme 2 weken uwen orange. IK heb al 15 jaar telenet, nooit problemen, supersnel stabiel internet. Ik denk dat je eerst is een jaartje moet bekijken of het wel zo goed is als je zelf voorspiegeld...
ik ben ook al 15j telenet klant
Het heft wel een reden dat ik overstap.
Nu elk moetzn eiGen situatir bekijken natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator: