• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
bereik. Stabiliteit. Snelheid. Instelmogelijkheden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Heb overlaatst mijne oude routr ook laten bervangen door zo een nieuwe en heb toch geen enkel probleem ermee....
Zit nu binnen en de router staat in mijn kot en toch heb ik een goede verbinding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ge kunt toch gewoon u draadloos signaal van die router uitschakelen in " mijn telenet".
Zo heb ik het toch. Die hangt in mijn kelder. Ik heb in mijn living dan een router staan voor draadloos signaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dan is het modem only want ge schakelt router functie uit he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok, maar waarom willen de leden dan abosluut niet de nieuweste modem? Als je toch modem onlu kan selecteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
dat was eigenlijk ook mijn punt.
ik heb alles uitgezet en er gewoon mijn eigen router aanhangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik dacht dat je met die type modem + router beperkter was in het open zetten van poorten en derGelijke
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thibault D

Member
21 sep 2014
77
0
9
skank laat u ervaring weten met orange, maar van wat ik er al van gelezen heb... genen vetten :p
zie userbase enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
We gaan zien he
Ik kan altijd terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
krikri zei:
dat was eigenlijk ook mijn punt.
ik heb alles uitgezet en er gewoon mijn eigen router aanhangen.
Je kan er uw eigen router achter hangen. Maar ik heb bvb in mijn router ingebouwde DDNS en VPN functionaliteit. Dat werkt niet achter de telenet router. Daarnaast is de webinterface van mijn router wél altijd online en heb ik veel meer controle over alle configuratiemogelijkheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
waarpm zou je achter je telenet router geen vpn kunnen opstarten?
Ik ga er vanuit dat je een ipvpn wil configureren, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
krikri zei:
waarpm zou je achter je telenet router geen vpn kunnen opstarten?
Ik ga er vanuit dat je een ipvpn wil configureren, toch?
Uw publiek IP-adres wijzigt, en uw eigen router heeft op dat moment enkel een lokaal ip-adres? Ik heb het nooit geprobeerd, maar dat lijkt me een probleem (mogelijks te omzeilen)?

Anyway, voor mij was de reden simpelweg dat mijn eigen router een pak beter te beheren valt dan het Telenet-alternatief, Met als gevolg dat ik dus totaal geen voordeel zou halen uit de telenet router en hoe minder apparaten die point-of-failure kunnen zijn, hoe liever.

Daarnaast is het nu voor mij ook veel makkelijker de oorzaak te vinden als mijn netwerk wegvalt.
=> werkt wifi nog? => probleem bij modem
=> Werkt wifi niet meer? => heb ik nog internet via kabel? => probleem bij router
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
sandervdw zei:
Uw publiek IP-adres wijzigt, en uw eigen router heeft op dat moment enkel een lokaal ip-adres? Ik heb het nooit geprobeerd, maar dat lijkt me een probleem (mogelijks te omzeilen)?

Anyway, voor mij was de reden simpelweg dat mijn eigen router een pak beter te beheren valt dan het Telenet-alternatief, Met als gevolg dat ik dus totaal geen voordeel zou halen uit de telenet router en hoe minder apparaten die point-of-failure kunnen zijn, hoe liever.

Daarnaast is het nu voor mij ook veel makkelijker de oorzaak te vinden als mijn netwerk wegvalt.
=> werkt wifi nog? => probleem bij modem
=> Werkt wifi niet meer? => heb ik nog internet via kabel? => probleem bij router
...
Ik heb zo'n Telenet modem met router en wifi. Nooit gevraagd naar een modem only, wist niet dat dat kon.
Ik heb mijn eigen router in DMZ gezet zodat ik alles kan beheren vanaf m'n eigen modem.

VPN werkt trouwens perfect. Je krijgt pas een nieuw publiek IP adres als je modem langer dan X aantal uur uit staat. Op 3.5 jaar tijd heb ik al 2x een nieuw IP adres gekregen, dus dat zeer goed mee gevallen. 1 keer na een stroom panne bij ons thuis als ik weg was en 1 keer als er een hele dag Telenet werken waren in de straat.

Ik gebruik voor alles wat ik heb draaien op m'n servertje thuis DNS'en en als je het goed doet, is het maar 1 record updaten na een IP wijziging en alles services zijn terug live.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
klopt ditto hier.

Is al een tijdje geleden dat ik nog met netwerken ben bezig geweest, maar een vpn maakt toch een tunnel op onderliggend ip netwerk? Van daar mojn vraag of je een ipsec tunnel wou maken.
Tenzij je een mpls tunnel wil gaan bouwen, maar dat lijkt me sterk voor een particuliere verbinding....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Speedtestje van onze nieuwe Telenet aansluiting
evilgrin.png


 

Bijlagen

  • Screen Shot 2017-09-05 at 14.11.26.png
    Screen Shot 2017-09-05 at 14.11.26.png
    182,9 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
<h3>Een Corporate Fibernet 500/50 Mbps lijntje? Dit is mijn Business Fibernet 240 Plus lijntje.</h3>
6605618899.png


Geen idee waar die ping van 0 ms vandaan komt ...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Seagull zei:
<h3>Een Corporate Fibernet 500/50 Mbps lijntje? Dit is mijn Business Fibernet 240 Plus lijntje.</h3>
6605618899.png


Geen idee waar die ping van 0 ms vandaan komt ...
263a.png
Yup!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
broodro0ster zei:
</woltlab-metacode>
Stom vraagje:
Zo'n speedtest duurt een 10-tal seconden. Je trekt 466 van de 500Mb binnen tijdens dat testje (of extrapoleert hij van een klein filetje?). Zet jij dan niet heel Cronos zonder internet?
 
Laatst bewerkt door een moderator: